رییس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: در کشوری که اساس آن بر پایه مردم سالاری دینی قرار دارد فعالیت احزاب باعث می‌شود که از شکل‌گیری باندهایی که بر مبنای قدرت و بدون شناسنامه فعالیت می‌کنند جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 23 January 2017
 شهاب‌الدین صدر رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در نشست اعلام موجودیت این جبهه گفت: بیش از دو سال است که با تشکل‌های عضو که شامل ۱۵ حزب و تشکل قانونی جلساتی برگزار شده که همه آنها دارای پروانه فعالیت در کشور هستند و همچنین در خانه احزاب صاحب رای هستند و تعدادی هم در شورای مرکزی خانه احزاب حضور دارند.

او در ادامه افزود: اساسنامه مشترکی به امضای احزاب جبهه رفاه، عدالت و پیشرفت رسیده که طی فعالیت‌های دو سال اخیر مبنای کار قرار داشت. 

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه اعلام موجودیت این جبهه به معنی نفی احزاب، گروه‌ها و جبهه‌های مختلف دیگر نیست، افزود: در کشوری که اساس آن بر پایه مردم سالاری دینی قرار دارد فعالیت احزاب باعث می‌شود که از شکل‌گیری باندهایی که بر مبنای قدرت و بدون شناسنامه فعالیت می‌کنند جلوگیری شود. 

او با اشاره به جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: این جبهه متشکل از افرادی مومن و انقلابی است که ممکن است با طیف‌های سیاسی موجود در کشور تطبیق داشته باشند اما براساس نیازها و مشکلات ملی اتفاق نظر وجود دارد. 

او با اشاره به حضور برخی از احزاب به عنوان ناظر در این جبهه گفت: برخی احزاب و فعالان سیاسی به دلیل حضور و معذوریت در جبهه‌های دیگر سبب می‌شود که نتوانند به صورت اعضای اصلی فعالیت داشته باشند اما در جلسات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به صورت ناظر حضور خواهند داشت. 

صدر با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده که با توجه به مسائل ضروری کشور دبیران احزاب براساس تخصص و علاقه خود مسئولیت‌هایی را در این کمیته‌ها برعهده دارند که در این راستا کمیته‌های هشتگانه سیاسی، امور استانی، طرح و برنامه‌ریزی، امور جوانان، اطلاع‌رسانی و ارتباطات، پشتیبانی، امور بانوان و ایثارگران از جمله کمیته‌های هشتگانه است.

او بیان کرد: شوراهای استانی با توجه به دفاتر استانی احزاب و تشکل‌ها متناظر با ۱۵ حزب قانونی موجود در جبهه فعالیت خود را انجام می دهند.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه چهار اصل محوری که مورد تایید رهبری قرار دارد مبنی بر اسلام، انقلاب، امام و رهبری را مدنظر داریم گفت: واژه ها و مواردی که باعث خط‌کشی و تقابل با دیگر نیروها می‌شود پرهیز می‌کنیم لذا اگر زمانی از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نام برده می‌شود این موضوع مبنای کار ما نیست. 

صدر با بیان اینکه پایبندی و تقید افراد، گروه‌ها و احزاب مبنای کار در این جبهه است تصریح کرد: تلاش می کنیم دیگر تشکل‌ها و احزاب که این محورها را قبول دارند تعامل داشته باشیم لذا این جبهه برنامه‌محور است و برنامه‌های خود را ارائه خواهد داد.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر گفت: یکی از مسائل مهم انتخابات ریاست جمهوری که قطعاً برنامه منظمی را در وقت باقی مانده خواهیم داشت افرادی را براساس شاخص‌هایی که تدوین کرده‌ایم ارزیابی می‌کنیم.

صدر با تاکید بر اینکه از نیمه اسفند ماه با نامزدهای قطعی انتخابات ریاست جمهوری از جمله حسن روحانی رایزنی می‌کنیم گفت: نامزدهایی که اعلام کاندیداتوری کنند با توجه به معیارهای این جبهه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و درصدد رایزنی برخواهیم آمد.

او در ادامه افزود: احزاب و جبهه‌هایی که در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت می کنند باید تلاش کنند راه سیاسی برقرار باشد و مشارکت مردم افزایش یابد. 

صدر بیان کرد: ستاد انتخابات در نظر گرفته شده که در تمام شهرستان‌ها که شوراهای استانی برقرار است لیست ارائه می‌شود.

او در ادامه افزود: برای انتخابات شوراهای شهر تهران نیز لیست ۲۱ نفره ارایه می‌شود. در این راستا سه برابر ظرفیت یعنی ۶۳ نفر را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که ۲۱ نفر در نهایت معرفی می‌شوند. 

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه تمام تلاش این جبهه در جهت پیشبرد منافع ملی بیان کرد: اینگونه نیست که جبهه‌ای برای قدرت شکل گیرد و منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده شود بلکه منافع ملی، وحدت ملی، امنیت ملی خط قرمز این جبهه قرار دارد. دلیل نامگذاری آن به خاطر نامگذاری دهه چهارم انقلاب است که به نام پیشرفت و عدالت نام گرفته است.

صدر با اشاره به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت: به دلیل این اتفاقات که کشور عزادار شده و احتمال دارد دوباره شاهد چنین اتفاقاتی مشابه باشیم ضروری است که در شورای شهر افراد با تخصص وارد شوند. لذا نگاه ما به انتخابات شورای شهر اینگونه است که باید به سمت مسائل تخصصی و حرفه‌ای گام برداریم.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: برنامه این است که تا پایان فروردین ما همایش بزرگی با حضور اعضای جبهه برگزار کنند و به صورت شفاف اعلام می‌کنیم که جبهه برای انتخابات سال ۹۶ برنامه خواهد داشت.

اولویت اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت مسائل اقتصادی است

او بیان کرد: به تمام جبهه‌هایی که باعث وحدت نیروهای مومن و انقلابی می‌شوند ارج می نهیم و هیچ تفاوتی با احزاب و با گروه‌هایی که برای اعتلای کشور تلاش می کنند نخواهیم داشت.

صدر با بیان اینکه اولویت ما مسائل اقتصادی است گفت: مبنای این جبهه این است که تمام شئونات اقتصاد اسلامی در کشور جاری و ساری شود. 

او در ادامه اظهار داشت: در حوزه منطقه‌ای اقتدار و عزت کشور را اولویت اصلی می‌دانیم و در حوزه بین‌المللی اتحاد اسلامی از جمله اولویت‌های ما قرار دارد.

نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به شعارهای انقلاب اسلامی مسائلی که در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد زیبنده کشور نیست و نگاه ما این است که بخشی از مشکلات کشور ملی و فراجناحی است و اگر احزاب و گروه ها بخواهند همچنان این مسائل را به گروه خاصی منتسب کنند مشکلات حل نمی‌شود. در بررسی مسائل اقتصادی کشور نباید دولت و ادوار خاصی را متهم کنیم.

نگاه سیاسی به مسائل تیشه به ریشه انقلاب می‌زند

صدر با تاکید بر اینکه همه دولت‌های بعد از انقلاب دستاوردهایی داشته‌اند بیان کرد: اگر بخواهیم با نگاه سیاسی و خطی برخورد کنیم تیشه به ریشه انقلاب زده‌ایم لذا دولت‌های بعد از انقلاب هرکدام خدمات زیادی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند که البته ضعف‌هایی هم وجود داشته که نباید اینها را نادیده بگیریم. اگر فقر، تبعیض و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه وجود دارد حتما با همفکری سلیقه‌های مختلف که دل در گرو انقلاب، امام  و نظام دارند باید حل و فصل شود.

او در ادامه بیان کرد: احزاب و گروه‌ها باید از فضای درگیری خارج شوند و در طی یک سال گذشته که خانه احزاب فعالیت خود را شروع کرده تعامل‌هایی را داشته‌اند و می‌توانند به همین صورت کارها را پیش ببرند و تجربه این تعامل این است که می‌توانیم به تفاهم ملی دست پیدا کنیم و باید این تعامل توسعه پیدا کند.

او ضمن تقدیر از اقدام دولت برای راه‌اندازی خانه احزاب گفت: این اقدام از سوی دولت مثبت بوده است و براساس قانون باید از احزاب قانونی حمایت صورت گیرد.

صدر با اشاره به حوزه بین‌الملل گفت: باید در مناسبات مختلفی که دراین حوزه به وجود می‌آید منافع ملی خود را در نظر بگیریم و به نیروی ملت خود متکی باشیم و با یاری خداوند انقلاب را به جلو ببریم.

دولت عزت، رفاه در کشور شکل گیرد

او با اشاره به برجام بیان کرد: اگر مسئله برجام در کشور مطرح می‌شود آثار مثبت آن را در نظر بگیریم و نقاط ضعف آن را برطرف کنیم و باید توجه کنیم که اتحاد و یکپارچگی ما راه نفوذ دشمن را می‌بندد و همچنین اگر مشکلی وجود دارد از ریسک‌پذیری خود ما است.

صدر بیان کرد: انتقاد و نقد باید صورت گیرد اما از افراط و تفریط پرهیز شود و باید دولت عزت، رفاه در کشور شکل گیرد.

در پایان رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: با رایزنی که با نامزدهای انتخابات ۹۶ صورت می‌گیرد در نظر داریم نامزد مورد نظر کابینه خود را معرفی کند لذا اگر به فردی می خواهیم رای دهیم باید افراد و اشخاص کابینه پیش از انتخاب شدن مورد بررسی قرار گیرد./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :