کد خبر: ۳۷۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 07 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، ترامپ البته نخستین رییس جمهوری نیست که وعده انتقال سفارت امریکا به قدس شریف را می دهد اما ظاهرا با کولاکی که در روابط بین المللی این کشور با دنیا پدید آورده است تمامی شعارهای وی هم جدی گرفته می شوند و هم بازتاب وسیعی در جهان دارند.
 
بعد از تصویب مصوبه سنا و کنگره در سال 95 میلادی مبنی بر انتقال سفارت امریکا به قدس ، هیچ کدام از روسای جمهور علاقه و یا توانی برای این جابجائی نداشته اند. هرچند دلیل این عدم علاقه و یا عدم توانائی شخص روسای جمهور امریکا خود موضوع بسیار مهم و جالبی است اما این مساله بعد مه م دیگری نیز دارد و آن هم عبارت است از اهمیت انتقال این سفارت خانه .
 
هم اکنون امریکا در قدس سه کنسولگری دارد که می تواند یکی از آنها را بعنوان سفارت امریکا در قدس انتخاب و مورد بهره برداری قرار دهد . اکنون قدس به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده است که قسمت شرقی در اختیار فتح و قسمت غربی در اشغال اسرائیل است (بر اساس تقسیم بندی 1948). اگر امریکا و یا هر کشور مهم دیگری سفارت خود را به هر نقطه از این شهر منتقل کند عملا کل شهر قدس شریف را متعلق به به اسرائیل قلمداد خواهد نمود . وبنابر همین مساله مهم است که روسای جمهور امریکا تاکون زیر بار تنشهای احتمالی ناشی از چنین حرکت مهم و پیچیده ای که تبعات بسیاری می تواند داشته باشد نرفته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :