کد خبر: ۳۷۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 12 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، چالش  اصلی احمدی نژاد  با فتاح ، وزیر سابق نیرو این بود که احمدی نژاد مخالف سرسخت حضور چیت چیان در سمت معاون وزیر بود اما  فتاح و ارتباطات گذشته آنها سبب شد تا خود را فدای  چیت چیان برای تداوم حضورش در قدرت کند .
 
او ایستاد تا چیت چیان در دولت احمدی نژاد 8 سال تمام معاون وزیر و قائم مقام وزیر و.. باشد. اما ظاهرا احمدی نژاد افراد را بهتر از وزاریش می شناخت. همه اینهایی که اکنون فریاد وا اسلاما برای 8 سال احمدی نژاد را سر می دهند در همان ایام برای حضور در مسند قدرت چه تلاش هایی که نمی کردند. امثال ترکان، نعمت زاده ، چیت چیان و ..
 
حمید چیت چیان در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف تبریز اعلام کرد: به دلیل سیاست های نادرست و غیرقانونی از سال 1386 تا 1392 احداث نیروگاه در کشور کاهش یافت و میزان تولید برق رو به افول گذاشت.

وی با بیان اینکه تولید سه هزار و 398 مگاواتی برق در سال 1389 به 877 مگاوات در سال 1392 رسید، اظهارکرد: سیر نزولی نگران کننده تولید برق کشور را در خطر خاموشی برق قرار داده بود.
 
در حالی که سامانه آمار وزارت نیرو بالکل خاموش است چیت چیان با تکیه بر همان روحیه آماری تحویل مردم می دهد تا بلکه بتواند کم کاری خود را به ولی نعمتان اصلی اش، پشت پرده پنهان نماید.
 
 ادعای او این است که در وزارتخانه وی در مدت 4 سال گذشته تولید برق در کشور 5 برابر شده است و این در حالی است که اغلب کارشناسان این زمینه این ادعا را خلاف واقع دانسته و نهایتا افزایش زیر 40درصدی تولید برق آنهم در برخی از زمینه ها را ممکن دانسته اند. مثلا نیروگاه های حرارتی با کاهش تولید مواجه بوده اند چرا که نبایستی از ازت استفاده می نمودند و یا اینکه بدلیل راندمان بالای نیروگاه های ترکیبی افزایش محسوسی در تولید این مراکز داشته ایم.
 
اما همین چندماه گذشته بود که استاندار آذربایجان شرقی از ممانعت بدنه وزارت نیرو از افتتاح طرح های سرمایه گذاری در استان خبر می داد.
 
5 آبان 95 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار خارجی برای تولید ۳۲۰۰ مگاوات برق در استان گفت: متاسفانه توافقات ما با این سرمایه‌گذار به بهانه‌های مختلف از سوی بدنه وزارت نیرو به هم خورده و تلاش‌های ما به نتیجه نرسیده است. برق برای صنایع ما نیاز حیاتی است و اگر نتوانیم تولید برق در استان را به میزان 2000 هزار مگاوات افزایش دهیم باید قید توسعه صنعت استان را بزنیم.
و این هم 26 آبان ماه 95 و سخنان معاون استاندار: با آنکه سال گذشته با سرمایه گذاران خارجی برای تامین سه  هزار مگاوات برق به توافق رسیدیم اما متاسفانه این طرح نیز از سوی تهران، تقسیم بندی و مثل گوشت قربانی بین استان های مختلف توزیع شد.
 
این در حالی است که اکنون با نیروگاهی که توان برق زایی آن مشخص نیست و هیچ اطلاعات تخصصی ای در مورد آن به رسانه ها داده نمی شود چیت چیان سعی دارد بی مهری های خود به تبریز را پشت سر آن پنهان نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :