رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:««مهدی هاشمی» با قوه قضاییه هماهنگ است»،«واکنش تند یک اصولگرا به اعلام نامزدی بقایی»،«رئیس مجلس ترامپ را تهدید کرد»،«تناقض در اجرای یک دستور دولتی!»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 19 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

«مهدی هاشمی» با قوه قضاییه هماهنگ است

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، درباره بازگشت موکلش به زندان گفت: موکلم در بیرون از زندان است و ایشان با قوه قضاییه هماهنگ است. وی اخبار منتشره مبنی بر خارج شدن موکلش از کشور را دروغ دانست.


دو احمدی‌نژادی دیگر پا در راه انتخابات

سخنگوی جبهه یکتا از معرفی رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان کاندیدای این جبهه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ۹۶ شدند. سید محمد حسینی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا(یاران کارامدی و تحول ایران اسلامی) درباره کاندیدای این جبهه برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری به تسنیم گفت: شورای مرکزی جبهه یکتا، رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان کاندیدای این جبهه به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی کردند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


مرعشی هرگونه اختلاف با کرباسچی را تکذیب کرد

حسین مرعشی با اشاره به انتشار برخی اخبار در ماه های اخیر مبنی بر وجود اختلافاتی در حزب کارگزاران، ضمن تکذیب اختلاف خود با غلامحسین کرباسچی، گفت: به طور کلی بحث‌های داخلی حزب ما بسیار جدی است و هیچکس تابع کس دیگری نیست. وی ادامه داد: من، آقای کرباسچی و سایرین همه در کار خود جدی هستیم اما معنای این جدیت، جدایی نیست. به هر حال حزب، انضباطی دارد و ممکن است در هر بحث اکثریت و اقلیتی شکل بگیرد. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: گاهی در جلسات و در ابتدای بحث، من و آقای کرباسچی اختلاف نظراتی داریم اما در پایان به اتحاد نظر می‌رسیم. کارگزاران حزبی کاملا دموکرات است و همه چیز به نظر جمع برمی‌گردد و جبهه بندی ثابتی بین افراد وجود نداشته و با طرح هر موضوعی افراد مخالف و موافق، متفاوت می‌شوند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


بیخود می‌کنند که می‌گویند مرگ آیت الله هاشمی کار نظام بود

غلامعلی رجایی در مراسم اربعین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان بهشهر گفت: بیخود می‌کنند آن‌هایی که می‌گویند مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی کار نظام بود چرا باید نظام جمهوری اسلامی ایران نیروی ارزشمند خود را از میان بردارد برخی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. علت مرگ آیت‌الله هاشمی ایست ناگهانی قلبی بود و سزای صبر ایشان را خداوند در تشییع باشکوه ایشان پاسخ داد و مردم به صورت خودجوش احترام و محبت خود را به نمایش گذاشتند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


پاسخ احمد مسجدجامعی درباره ادعای رانت ۷.۵ میلیارد تومانی

هر کس که کمی در جهت مقابله با فساد حرکت کرده باشد می‌داند که فساد و مفسدان به محض به خطر افتادن ‏منافعشان حمله می‌کنند. از جمله‌ انواع حمله‌ها صد البته حمله به وجهه‌ افراد است تا آن‌ها را مشغول به خود ‏کنند و از مبارزه با فساد باز دارند. ‏ در مورد این خبرسازی نسبتا بامزه دو پاسخ دارم. ‏پاسخ اول، پاسخ عرفی است و شامل این توضیح که چنان که خود خبرگزاری نیز معترف است در هیچ یک از ‏اسنادی که منتشر کرده است نامی از من نیامده و جایی هم تقاضایی از من درباره‌ی آنچه گفته، نیست. ‏پاسخ دوم هم این که سپاس. با این حمله‌ها مطمئن می‌شوم که کلنگ خود را درست به سمت ریشۀ فساد نشانه ‏رفته‌ام. کار خود را ادامه می‌دهم. شهروند این خبر را منتشر کرد.


واکنش تند یک اصولگرا به اعلام نامزدی بقایی

احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه اصناف و فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، مشاور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری به نامه‌نیوز گفت: جای تاسف است که هر کسی در کشور به خودش اجازه بدهد، اعلام کاندیداتوری کند بدون این که شان و جایگاه و توان خود را در نظر بگیرد. آقای بقایی و امثال وی در دادگاه محکومیت و پرونده دارند و این که چگونه به خود جرات می‌دهند، جای بسی تعجب و تاسف دارد. این طیف فکر می‌کنند حافظه مردم آن قدر ضعیف است که کارها و فسادهایی که در ۸ سال گذشته انجام داده‌اند، از ذهن مردم پاک می‌شود! عجیب است که به خود حق می‌دهند که در انتخابات حضور پیدا کنند.


اتهام زنی دوباره وزیر خارجه سعودی علیه ایران

ادعاهای عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: ایران هنگام حمله آمریکا علیه القاعده، میزبان سران این گروه بود. ایران تنها کشور خاورمیانه است که القاعده و داعش هیچ حمله ای به آن نکرده اند وی گفت: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ: ایران همچنان از تروریسم حمایت می‌کند و در امور سایر کشورها دخالت می‌کند. عصر ایران این خبر را منتشر کرد. آموزش تیم های تروریستی در بحرین نشان می دهد گفتار و رفتار ایران یکی نیست. پسر بزرگ بن لادن به ایران پناه برد تا در امان باشد. ایران به حوثی ها موشک های بالستیک می دهد تا عربستان را مورد هدف قرار دهد.


واکنش محمدعلی زم به انحرافات پسرش

حجت الاسلام محمد علی زم گفت: اینکه یک نفر منســوب به من کاری بکند و به دنبال آن در مورد من قضاوت نادرستی شود عملی به دور از انصاف، اخلاق و غیر شرعی است. مگر هر پسری از پدرش تبعیت میکنــد؟ مگر هر پدری همه فعل و عمل فرزندش را تایید میکند!! هر انسانی در نظام الهی و هســتی برای خودش کارنامه و شخصیت مستقلی دارد، بنده از ابتدا گرایش به اعتدال داشته‌ام. محکوم و حمله کردن از جانب هیچ کسی، خط فکری و مورد تایید من نیســت. با فکر و عمل همواره اطرافیانم را به میانه روی دعوت کردم، البته من فرصت کافی صرف فرزندان خودم نکرده‌ام و ممکن است این نقص از من هم باشد، اما این نقص معلول یک دیدگاه و مسئولیت پذیریای بود که من داشتم و همواره منافع ملی را بر مسائل زندگی شخصی ترجیح دادم. وفاداری من بعد از گذشــت 40 سال از انقلاب باید ثابت شده باشد اگر اینطور نباشد با توضیح و اعتراف من هم چیزی عوض نخواهد شــد. اساسا با تندروی مخالفم نه پســرم و نه هیچ کس دیگر حــق ندارد با تندروی انقلابی و غیر انقلابی، با حکومتی که در به سرانجام رســیدنش مرارتهای زیادی کشیده شده، مخالفت کند. بارها برای او پیغام فرستادم، که در رویه خود تجدیدنظر کن و دلخوری هایم را از برخی حرفها و موضع گیریهای او به گوشش رساندند. جواب داده که بــه پدرم بگویید؛ "او فرزنــدی چون روح الله گذشــته نــدارد و من بر اســاس عقل و تکلیفی متفاوت از گذشته رفتار میکنم"» امیدنامه این خبر را منتشر کرد.


رئیس مجلس ترامپ را تهدید کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با المیادین، گفت: در صورتی که طرف مقابل اقدام به لغو توافق هسته‌ای کند، همه چیز به خانه اول بازخواهد گشت. جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با کشورهای عربی و همچنین عربستان سعودی استقبال می کند. با این حال ما برای این نوع مذاکرات هیچ پیش شرطی قرار نمی دهیم و زیر بار هیچ پیش شرطی از سوی طرف های مقابل نیز نخواهیم رفت. فارس این خبر را منتشر کرد.


تغییر نام یک میدان به نام شهدای آتش‌نشان

مجتبی شاکری، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران از پیشنهاد 6 معبر برای نامگذاری به نام 6 تن از علما و افرادی که قرار بوده معابری به نام آنها نامگذاری شود خبر داد و گفت: اعضای شورای شهر می‌توانند در صحن شورا در این رابطه که کدام معبر به نام این افراد نامگذاری شود تصمیم‌گیری کنند. بر این اساس به زودی معابری به نام‌های آیت‌الله حق‌شناس،آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله خوشوقت نامگذاری خواهد شد. باشگاه خبرنگاران، این خبر را منتشر کرد.


مخالفت شهردار لندن با سفر ترامپ به انگلیس

صادق خان شهردار شهر لندن در مصاحبه‌ای اظهار کرد: فرمان ممنوعیت جنجالی اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا و تعلیق برنامه پذیرش پناهجویان، دلایلی هستند برای آنکه ما نباید فرش قرمزی برای سفر دونالد ترامپ پهن کنیم. من عاشق آمریکا و آمریکایی‌ها هستم و معتقدم که روابط ویژه ما با آنها روابطی خوب است که پایدار باقی می‌ماند. اما وقتی شما با کسی دوست هستید و روابطی ویژه با او دارید درست است که در زمان‌های اختلاف نظر نیز کنارش هستید اما اشتباهش را هم به او گوشزد می‌کنید. من فکر می‌کنم این ممنوعیتی که علیه سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا مطرح شده و همچنین معلق کردن برنامه پذیرش پناهجویان بی رحمانه و شرم آور بوده‌اند. در این شرایط ما نباید فرش قرمزی برای این سفر پهن کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


وقتی یک تلفن، رأی نماینده حامی آخوندی را عوض کرد

نماینده مردم طرقبه و چناران به نقل از یکی از نماینده‌های مجلس گفت که به او تلفن شده و گفته‌اند همه حرف‌هایی که در جلسه صبح علیه آخوندی زده شده، درست است. وی با بیان اینکه «کل دولت به حمایت از دکتر آخوندی آمده اند، خوش آمدید!» به ذکر خاطره ای از ظهر امروز پرداخت:‌ در ناهارخوری یکی از همکاران به من گفت که من می خواستم به آقای آخوندی رای بدهم اما از جایی به من زنگ زدند و گفتند همه مطالبی که در جلسه گفتند درست است و رای من برگشت. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


ترامپ به مرض دروغگویی دچار است

«برنی سندرز» سناتور دموکرات مجلس آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت :«از نظر ترامپ مردم فقط باید خبرهایی که به طور مستقیم از طرف وی مطرح می‌شود را درست بدانند که این نظام استبدادی است. ما دونالد ترامپ که به مرض دروغگویی دچار است را داریم تا حقیقت را برای ما بازگو کند».


بدهی‌ دولت چند هزار میلیارد تومانی شد؟

در راستای شفا‌ف‌سازی مطالبات و بدهی‌های دولت، وزارت اقتصاد در جدیدترین آمار ارائه شده، میزان بدهی‌های دولت تا دی ماه سال جاری را 700 هزار میلیارد تومان اعلام کرد. این بدهی‌ها شامل بدهی‌ دولت، بدهی شرکت‌های دولتی،‌ بدهی دولت به شرکت‌های دولتی است.بر اساس این گزارش، نسبت بدهی‌های دولت به تولید ناخالص داخلی بین 30 تا 50 درصد است.به گزارش فارس، در حال حاضر بر اساس قانون رفع موانع تولید وزارت اقتصاد دفتر مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی راه‌اندازی کرده است که وظیفه آن ساماندهی این بدهی‌ها است.پیش‌تر وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که رقم بدهی دولت و شرکت‌های دولتی 560 هزار میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد، به 700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


سیل ناکارآمدی و بی تدبیری کشور را گرفته

مهرداد بذرپاش که امروز در جمع دانشجویان دانشگاه اراک اظهار داشت: نام اراک از دیرباز با صنعت کشور عجین شده و پیوند خورده است و ماشین سازی اراک از مشهورترین نمادهای صنعتی کشور است که در این شهر قرار دارد. نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سیل بی‌تدبیری کشور را بحران زده کرده است، گفت:‌ کسانی که نمی‌توانند ساده‌ترین امور مردم را اداره و مدیریت کنند باید بروند چرا که مردم از آنها گلایه دارند و آنها را حذف خواهند کرد.


طرح آشتی ملی فتنه‌ای جدید است

سردار سعید قاسمی ظهر امروز در اجتماع مردم میناب واقع در شرق استان هرمزگان اظهار داشت: فتنه چیزی مثل سرطان است و هنوز هم از خون و گوشت نظام تغذیه می‌کند و این روزها گنده‌تر و خطرناک‌تر هم شده است و همین مطرح ساختن بحث آشتی ملی در جامعه خود فتنه‌ای جدید است.


تناقض در اجرای یک دستور دولتی!

درحالیکه هیات دولت با صدور مصوبه‌ای بازدید راهنمایان گردشگری از اماکن تاریخی را رایگان اعلام کرده، اما به تازگی با دستور مدیرکل موزه‌ها، این حق از راهنمایان گردشگری سلب شده است.محمدرضا کارگر - مدیر اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی - به ایسنا گفت، بخشنامه و یا آیین‌نامه جدیدی در این‌باره صادر نکرده، بلکه در حال اجرای همان مصوبه سال ۹۵ دولت هستند.در سال ۹۵ هیات وزیران با صدور مصوبه‌ای که تیرماه امسال ابلاغ شد، بازدیدهای دانش‌آموزان، دانشجویان (به صورت گروهی به همراه معلمان و سرپرستان)، بازنشستگان (به همراه یک نفر از اعضای خانواده)، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، آزادگان، جانبازان، خانواده‌های شهدا و بسیجیان را در صورت ارایه کارت شناسایی و یا معرفی‌نامه از مراجع ذیربط، نیم‌بها اعلام کرد.


ادعای سایت سعودی؛ مهدی طارمی OUT

سایت عربستانی مدعی شد که مهدی طارمی نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر الهلال همراهی کند.در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو تیم پرسپولیس و الهلال عربستان به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار قرار است که سه شنبه و در عمان برگزار شود.سایت القلم الحر عربستان مدعی شد که مهدی طارمی نمی‌تواند سرخ پوشان را در دیدار برابر الهلال همراهی کند.


در جلسات محرمانه احمدی‌نژادی‌ها چه گذشته؟

در روزهایی که احمدی‌نژاد از کاندیداتوری نهی شد و نام برخی نزدیکان او چون غلامحسین الهام به عنوان کاندیدای جریان منسوب به رییس دولت سابق بر سر زبان‌ها بود، حمید بقایی با صدور یک بیانیه رسما خود را وارد بازی انتخابات ریاست‌جمهوری کرد؛ یک کاندیداتوری عجیب.خبرآنلاین نوشت: «دست احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات ۹۶ بالاخره رو شد. آنها بیش از این نمی‌توانستند منتظر شرایط پیش‌بینی‌ناپذیر آینده باشند. حمید بقایی نامزد انتخابات ۹۶ شده است؛ نزدیک‌ترین فرد به محمود احمدی‌نژاد. به یک معنا آنها نخواسته‌اند آن چه را بدنه و سرمایه اجتماعی خود می‌دانند، به جا یا فرد دیگری شیفت کنند. همین هم هست که بی‌صبری به خرج داده و این نامزد را رونمایی کرده‌اند. اما به واقع چرا از میان چهره‌های مختلف پیرامون محمود احمدی‌نژاد، حمید بقایی برای انجام این وظیفه انتخاب شده است؟ چه اتفاقی در جلسات محرمانه اتاق فکر احمدی‌نژادی‌ها رخ داده است؟


اعترافات هولناک یک داعشیِ اسیرشده

یک داعشی که اکنون در زندان اداره اطلاعات اقلیم کردستان عراق است، گفت که مفتیان و سران داعش به او و دیگران اجازه داده بودند به هر تعداد از زنان ایزدی و دیگر اقلیت‌ها که خواستند، تجاوز کنند. او افزود که در اوج پیشروی‌های داعش، در بسیاری از شهرهای عراق، برای تجاوز به زنان ایزدی و دیگر اقلیت‌ها، از این خانه به آن خانه می‌رفته و به بیش از 200 زن و دختر اسیر تجاوز کرده است. این داعشیِ دستگیرشده، همچنین گفت که از زمان پیوستن به داعش در سال 2013 تعداد 500 نفر را نیز کشته است. این جوان 21 ساله گفته که از 14 سالگی به افراط گرایی جذب شده است. این کار به دست مفتی محله‌شان در موصل انجام و سبب شد او به القاعده و در ادامه به داعش بپیوندد. پیشتر، بنگورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی گفته بود که شبه‌نظامیان داعش دختران را برهنه می‌کنند و آن‌ها را پس از ارزیابی در بازار به حراج می‌گذارند. به گفته وی، شبه‌نظامیان تروریست داعش حتی به قاچاق انسانی، رواج روسپی‌گری و باج‌گیری به عنوان راهی برای درآمدزایی متوسل شده‌اند. داعش از خشونت جنسی به عنوان روشی برای مجازات، تحقیر و کنترل ساکنان موصل استفاده می‌کند و از این راه آسان‌تر می‌شود از آن‌ها اطلاعات دریافت و آن‌ها را بی‌خانمان کرد.


مخالفت علنی وزیر روحانی با طرح آشتی ملی

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر در مورد گزینه پوششی اصلاح طلبان برای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما در دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه مفصل بر سر این موضوع بحث کردیم.معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه افزود: همیشه در انتخابات افراد متعدد نامزد بودند؛ اما تا الان نظر ما در حزب این است که اگر گروههای همسو، بصورت متمرکز از دکتر روحانی حمایت کنند؛ تردید در مردم به وجود نمی آید و تلکیف روشن است؛ لذا فکر می کنیم لازم نیست.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به این سوال که پیش از این خبرهایی مبنی بر حمایت حزب اعتدال و توسعه از آقای جهانگیری آمده بود، تاکید کرد: حزب اعتدال و توسعه به غیر از دکتر روحانی از کسی دیگری درخواستی برای ورود به انتخابات نداشته است.

واعظی، افزود: جریان های عمده ای که با تفکر و اندیشه روحانی موافق هستند، دنبال تشتت نیستند.وی همچنین در خصوص طرح آشتی ملی گفت: در کشوری که همه چیزش تنظیم است، کشوری که رهبری دارد، دولتش مستقر است و مجلس دارد، بحث آشتی ملی معنا ندارد.


طعنه معاون دفتر رئیس جمهور به استیضاح کنندگان اخوندی

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توییتی آرزو کرد که استیضاح‌کنندگان بر حرف‌های زیبای خود استوار بمانند.حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توییتر خود نوشت:استيضاح كنندگان سخنان زيبايي درلزوم احترام به مردم ومسئوليت پذیری اجتماعي ( استعفا یا استيضاح ) بيان كردند. اميداست براين مواضع همیشه استوار بمانند.


رضایی: برنامه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ندارم.محسن رضایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اظهار داشت: برنامه‌ای برای انتخابات ندارم.وی افزود: قطعا انتخابات 96 انتخاباتی منسجم است و با توجه به حضور رئیس‌جمهور شاهد انتخاباتی منظم خواهیم بود.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


آخوندی: پسرم دانشمند است

وزیر راه و شهرسازی درباره ابهامات درباره مداخله فرزندش در قراردادها نیز گفت: این موضوع در استیضاح قبلی نیز اتفاق افتاد، محمدمهدی آخوندی یکی از دانشمندان ایران در حوزه جنین‌شناسی است و در دولت قبل می‌خواستند برای او محافظ بگذارند و هم‌اکنون رئیس جهاد دانشگاهی ابن‌سیناست و شرکت رجا با جهاد دانشگاهی ابن سینا قرارداد بسته نه شخصی.وی افزود: حتی اگر یک مورد داشتید که فرزند من در قراردادی دخالت داشته به نهادهای نظارتی، رئیس مجلس، کمیسیون اصل نود، سازمان بازرسی و غیره بدهید. حتی یک درصد از اینها واقعیت ندارد.آخوندی ادامه داد: در قراردادهای داخلی اعلام کردم که همه مشاوران و پیمانکاران باید اظهارنامه دهند که این قرارداد با رشوه نبوده است.


کاهش محکومیت بازداشت‌شدگان پاسارگاد

وکیل مدافع تعدادی از افراد بازداشت شده در پاسارگاد استان فارس در روز کوروش، از کاهش محکومیت متهمان این پرونده و تبرئه آنها از اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی در شعبه یکم دادگاه تجدیدنظر خبر داد.فرشید رفوگران با اعلام این خبر گفت که متاسفانه متهمان پرونده در مرحله بدوی وکیل نداشتند و رأی دادگاه بدوی با عجله و شتاب بی‌سابقه قضایی صادر شد به طوری که به نظر ما روند رسیدگی در مرحله بدوی، مغایر با قانون آئین دادرسی کیفری بود.این وکیل دادگستری با بیان اینکه در مرحله بدوی برای بیش از 70 نفر حبس‌های سنگین و برای حدود 30 نفر، 6 ماه حبس صادر شده بود گفت: در شعبه یک تجدیدنظر استان فارس خوشبختانه رسیدگی دقیق بود و به لوایح دفاعیه من و همکارانم توجه ویژه شد.رفوگران با اشاره به برخورد مناسب قضات در مرحله تجدیدنظر افزود: در مرحله تجدیدنظر تقاضای فک قرارهای بازداشت را کردیم و به رغم اینکه مجازات‌های سنگین داده بودند ولی هیئت دادگاه با فک قرار موافقت کرد و بیشتر قرار‌های بازداشت موقت به قرار کفالت تبدیل شد.وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده حدود سه ماه در بازداشت موقت بودند اضافه کرد: نهایتاً حکم صادر شد که البته به رویت ما رسیده اما در اختیارمان قرار نگرفته است زیرا برای اعاده دادرسی نیاز به در اختیار داشتن آرا داریم.


طرح استیضاح دانش آشتیانی کلید خورد

حسین مقصودی نماینده مردم سبزاور با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی تعدادی از نمایندگان، اظهار داشت: بررسی های صورت گرفته که با نظر کارشناسی افراد مختلف انجام شده طرح استیضاح فخرالدین دانش اشتیانی وزیر اموزش و پرورش با امضای حدود ۵۳ نفر از نمایندگان کلید خورد.وی با بیان اینکه نمایندگان از عملکرد ۲ وزیر تازه به کابینه دولت پیوسته تقریبا راضی بوده اما نسبت به عملکرد وزیر سوم انتقاد دارند، افزود: عملکرد وزرای ورزش و فرهنگ تقریبا مورد تایید اکثریت دوستان بوده اما انتقاداتی بر عملکرد وزیر آموزش و پرورش وارد است.این مطلب در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است


سفارش خاص و پدرانه رهبر انقلاب به دختر خانم‌ها

کانال تلگرامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای بخشی از بیانات رهبر انقلاب خطاب به دختر خانم‌ها را منتشر کرده است.

در این مطلب به نقل از رهبر انقلاب آمده است؛

*به دختر خانم‌ها سفارش می‌کنم که خواست خانواده را یکسره به عنوان یک شیء مزاحم تلقّی نکنند. شما مثل فرزند من هستید و من نصیحتی که به شما می‌کنم، از موضع یک پدر است.

*شما این را از من بپذیرید که اغلب اوقات تشخیص پدرها و مادرها در این که چه چیزی برای این جوان یا نوجوان مصلحت است و چه چیزی مصلحت نیست، از تشخیص خود آنها بهتر و روشن تر است. بدانید که آنها دلسوزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار