یادداشت
ایران؛ ملتی که با خواسته های خود دگرگونی عمیقی همچون انقلاب اسلامی را پشت سرنهاده و در راستای تحقق آرمان خود از هیچ قدرتی ترس و واهمه نداشته و هیچ گونه تهدیدی را بر نمی تابد.
کد خبر: ۳۸۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 21 February 2017
ایران؛ ملتی که با خواسته های خود دگرگونی عمیقی همچون انقلاب اسلامی را پشت سرنهاده و در راستای تحقق آرمان خود از هیچ قدرتی ترس و واهمه نداشته و هیچ گونه تهدیدی را بر نمی تابد.

کشور در طول عمر 38 ساله خود، تجربه زخم خوردن از کسانی که خود را داعیه دار انقلاب اسلامی و پیرو آرمان های آن می دانستند را داشته است ولی، التزام مردم به مقام عظمای ولایت و تبعیت بی چون و چرا از ولایت فقیه همیشه برای آنان راهگشا بوده است.

نمونه ای از این زخم ها در سال 1388 در لوای یکی از دمکراتیک ترین رویدادها؛ یعنی انتخابات ریاست جمهوری بروز و با بی حرمتی به اعتقادات مردم، دست های پشت پرده دشمنان قسم خورده این ملت را بیش از پیش عیان کرد.

اکنون پس از گذشت چندین سال، برخی گمان آن برده اند که با وارد کردن اصطلاحاتی همچون "آشتی ملی"، فضای سیاسی کشور را برای کمرنگ کردن چنین بی حرمتی هایی آماده می کنند و عناصر فریب خورده آن را به جامعه بازمی گردانند، اما این افراد از این مهم غافلند که تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری اجازه چنین فضاسازی هایی را نداده و با صلابت، ملت و دولت را به روشنگری فرا خواهند خواند.

« ملّت ایران ایستاده‌اند، مجتمع هستند. حالا یک عدّه‌ای یاد گرفته‌اند تعبیرات «آشتی ملّی، آشتی ملّی» [را گفتن]؛ این حرفها به نظر من معنی ندارد؛ مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه‌ی وجودشان ایستاده‌اند. ممکن است در فلان مسئله‌ی سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند [امّا] تأثیری نمیگذارد. چرا میگویید آشتی؟ مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟ این تعبیرات را روزنامه‌ها پَروبال میدهند، متوجّه نیستند که اشکال ایجاد میکند. وقتی شما میگویید آشتی، مثل این است که یک قهری وجود دارد؛ [درحالی‌که] قهری وجود ندارد. بله، مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمیکنیم.......» (بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در 27 بهمن ماه 1395)

آنچه که مسلم است، اگر در جامعه ای مذهبی، گروهی از بدنه آن بخواهند تحت لوای اصلاحات حرکتی در فضای سیاسی انجام دهند، در صورتی که در راه رسیدن به هدف خود مقدسات و آرمان های آن نظام را نادیده بگیرند، قطعاً نه تنها با واکنش شدید از سوی سیستم مواجه خواهند شد، بلکه از چشم ملت نیز افتاده و هرگز فراموش نخواهند شد.

اعتقادات، باورها و آرمان های مردم، در ذهن و قلب آن ها ریشه دوانیده و با خون پاک شهدا آبیاری شده است و گذر زمان نخواهد توانست گرد فراموشی بر آن بپاشد.

مردم همیشه در صحنه، با حضور همیشگی خود برای کشور آبروداری می کنند و با پیروی از راهنمایی های بنیانگذار انقلاب اسلامی همچون همیشه وحدت کلمه را به عنوان رمز پیروزی خود مد نظر قرار خواهند داد.

ميثم خاكپور
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهنام عارف طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
مقالتونو مطالعه کردم واقعا بسیار جالب بود.احسنت و آفرین بر شما به داشتن چنین دوستی افتخار میکنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :