در پاسخ به خبر"گره های تولید همچنان پابرجا"" مندرج در سایت تابناک تبریز در مورخ 29/11/1395 بانک ملی استان جوابیه ای به تابناک تبریز ارسال نموده است که تقدیم خوانندگان می گردد.
کد خبر: ۳۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 22 February 2017
 در پی انتشار خبری در سایت تابناک تبریز، باعنوان گره های تولید همچنان پابرجاست ، بانک ملی استان در جوابیه ای که به تابناک تبریز ارسال شده است در خصوص این خبر توضیحاتی داده است. تابناک تبریز بر اساس اصل امانت داری و پاسخگوئی عین جوابیه بانک محترم ملی به همراه چند توضیح مختصر سایت را تقدیم خوانندگان عزیز می نماید.
 
بانک ملی استان:در پاسخ به خبر 379157 مندرج در آن سایت در مورخ 29/11/1395 با عنوان "گره
های تولید همچنان پابرجا" مطالب زیر جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی ارسال می
گردد:
 
طی هفته گذشته دو مصاحبه متفاوت از طرف جناب آقای سعیدی ریاست محترم شورای هماهنگی بانک های استان و ریاست شعب بانک ملّی استان با خبرگزاری ایرنا انجام یافته که در آن صراحتاً به پرداخت 120 درصد برنامه تعیین شده از لحاظ تعداد و جذب بیش از 60 درصد اهداف تعیین شده از نظر مبلغ اشاره و تأکید شده است تا کنون بیش از 4000 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رفع موانع تولید و رونق اقتصادی توسط شبکه بانکی استان پرداخت یافته که از این میزان، سهم شعب بانک ملّی استان 920 میلیارد ریال بوده است.
 
به نظر می رسد نگارنده محترم تنها بخش دوم مصاحبه (آمار تسهیلات پرداخت شده بانک ملی استان) را با آمار ارائه شده معاونت محترم امور اقتصادی استانداری (340 میلیارد تومان پرداختی کل شبکه بانکی استان تا نیمه بهمن ماه) مقایسه نموده که منتج به درج گزارش مزبور شده است. لذا مجدداً تأکید می گردد آمار ارائه شده بدون هیچ روتوش و بر اساس مستندات کافی می باشد.
 
در خاتمه از تمامی خبرنگاران محترم استان تقاضامند است با کسب اطلاعات مقتضی از مراجع ذیمدخل، نسبت به درج خبر یا گزارش اقدام نموده و فعالیت های شبانه روزی کارگروه رفع موانع تولید و وضعیت اقتصادی استان در کشور را پوشش دهند تا همگی در رونق همه جانبه استان آذربایجان شرقی سهیم باشیم.

روابط عمومی اداره امور شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی
 
توضیح تابناک تبریز
 
ضمن تقدیر و تشکر از رصد رسانه ها توسط روابط عمومی  محترم شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی که نشان دهنده جایگاه والای رسانه در اندیشه  خدمات دهی این مجموعه می باشد به اطلاع خوانندگان عزیز می رساند:
1-گرته برداری از خبر امری مرسوم در مدیریت خبر است. برخی اوقات مسئولین محترم و یا دست اندکاران امور آماری کلی ارائه می دهد که نویسنده یا خواننده علاقه ای به  تمام آن آمار ندارد. از این روی آن بخشی از آمار که مستندی بر ادعای نویسنده باشد قطعا مورد استفاده در نگارش یادداشت و مقاله و خبر قرار خواهد گرفت.
 
2-نگارنده قصد داشته است تا عملکرد کارگروه رفع موانع تولید را به تصویر بکشاند و مهمترین موضوع این کارگروه همانا اعطای تسهیلات است. از مجموع سخنان ریاست محترم سازمان صنعت معدن و همچنین معاون محترم امور اقتصادی استانداری چنین بر می آید که رقمی معادل 325 میلیارد تومان به درخواست کنندگان تسهیلات ، معرفی نامه وام اعطا شده است اما از بررسی شرایط میدانی تولید کنندگان ، چنین بر می آید که همه این معرفی شدگان موفق نشده اند یا علاقمند به دریافت وام نبوده اند.بر همین منوال  این جمله آقای سعیدی (تا 12 بهمن ماه جاری 188 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند 920 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند) موجبات بروز سوء تفاهمی شده است چرا که ایشان در توضیحات خود اشاره ای به این نکرده ا ند که این تسهیلات صرفا توسط بانک ملی پرداخت شده است یا شامل کل پرداختی های بانک های استان می باشد.و این در حالی است که اشاره قاطعی  به ورودی درخواست تسهیلات ، یعنی سامانه بهین یاب وزارت صنعت ، معدن و تجارت شده است .
 
3-مدیریت محترم امور شعب در خاتمه جوابیه خود برای رونق تولید در استان خواهان سهیم شدن همه دست اندرکاران این امر شده اند. امری بسیار معقول و قابل تقدیر. اما ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که رسانه ها در این خصوص تکالیف مهمی دارند که در بسیاری از اوقات موجب توجه ویژه  مسئولین می گردد. زوایای پنهان امورات که شاید در قالب لفافه های آماری و گزارشی گم شوند اما مواردی مهم و موثر هستند که رهبری انقلاب بازتاب مجموع آن در افکار عمومی مردم را  این گونه بیان می کنند :مردم گلایه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :