سخنگوی دولت ترکیه «تصرف الباب» را شرط شکست داعش در «رقه» نامید و خواستار توقف سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شد.
کد خبر: ۳۸۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 22 February 2017

به گزارش تابناک تبریز،«ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد تسلط نظامیان این کشور بر شهر «الباب» در شمال سوریه، شرط شکست دادن گروه داعش در شهر «رقه» پایتخت خودخوانده آنهاست.

کالین طی اظهاراتی ضد ایرانی افزود: نمی‌خواهیم شاهد افزایش تنش‌ها با ایران باشیم اما ترکیه نمی‌تواند از ماجراجویی‌های ایران برای گسترش نفوذش در خارج مرزها، چشم‌پوشی کند.

وی در ادامه مدعی شد ایران قصد دارد در سوریه و عراق نفوذ پیدا کند، اما از تلاش‌های ترکیه در مبارزه با تروریسم نیز متشکر است لکن تهران باید در روابط با کشورهای منطقه تجدید نظر و آنها را مجددا ارزیابی کند.

سخنگوی دولت ترکیه از دیدار اردوغان و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه می پیش از نشست «ناتو» خبر داد.

کالین در نشست خبری هفتگی همچنین گفت از اتحادیه اروپا انتظار دارند هرچه سریعتر اقداماتی را در راستای لغو احتمالی «روادید» در سفر شهروندان ترکیه به این قاره، انجام دهد.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا به سیاست ساخت شهرک‌های غیرقانونی در اراضی فلسطینیان پایان دده و بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی تاکید کرد.

سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره مناقشات فلسطین-اسرائیل گفت: ما با طرف اسرائیلی تماس گرفته و از آنها خواستیم تا قانون منع پخش اذان در مساجد را لغو کنند.

کالین تاکید کرد اقدامات اشتباه رژیم صهیونیستی باعث تضعیف امنیت و ثبات در منطقه شده است./فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار