به گزارش تابناک تبریز، امروز حکمعلی مظفری رییس دادگستری استان اعلام کرد :در پرونده شورای شهر تبریز برای 44 نفر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.
کد خبر: ۳۸۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 22 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، امروز حکمعلی مظفری رییس دادگستری استان اعلام کرد :در پرونده شورای شهر تبریز برای 44 نفر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.وی سال گذشته در خصوص دستگیری نخستین عضو شورا از مجموعه  دستگیری های اعضای شورای شهرو مدیران ارشد شهرداری تبریز گفته بود : متهم با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات مورد نظر آنها را پیگیری کرده است.
خبر مهمی که در مناسبت با دو پدیده زمانی قرابت دارد.
1-از سوئی افکار عمومی در مورد اخذ لوح تقدیر مدیریت جهادی توسط شهردار تبریز سئوالهای پاسخ نداده زیادی را با خود حمل می کند. مثلا اینکه آیا این لوح توسط یک NGO به شهردار تبریز اهدا شده است یا نه ؟ اگر انجمن مدیریت جهادی کشور یک NGO  است ، پس رابطه آن با سردار سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه چیست؟ چرا که ان جی او ها قطعا نبایستی ذیل نظارت نهادی قرار داشته باشند.
از طرف دیگر آنچنانکه هواداران نجفی اظهار می نمایند و یا آنگونه که از بنرهای تبلیغاتی اخذ لوح از دست سردار سرتیپ پاسدار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برمی آید ، این سئوال را بایستی مطرح نمود که براستی چه شاخصی برای نهاد مقدس سپاه در خصوص اعطای این نشان بسیار پرمعنا و ارزشمند به شهردار  تبریز ، نمود داشته است ؟
2-چند روز دیگر مناسبت مهمتری را پیش رو داریم که هرچند  به لحاظ زمان وقوع  متعلق به 32 سال پیش است ، اما به لحاظ مفهومی برای تاریخ الی البد ایرانی ها  معنا دارد. 19 اسفند سالروز شهادت آقا مهدی باکری. نخستین شهردار شهید ایران اسلامی.
یادها هنوز مملو از خاطراتی است که او به هم نسل های خود آموخت . اما برخی از همرزمان شهردار شهید آنگونه شدند که نباید می شدند.
آنها مصداق دسته ای شدند که برادرش حمید باکری به رزمندگان اسلام سفارش می کرد از آنها دوری گزینید.
شاید اگر آن روحیه های بی ادعایی و دوری از تملق ها و چاپلوسی ها برقرار بود جامعه اسلامی مان بگونه ای نمی شد که رهبری نهیب سر دهند که مردم گلایه دارند.
بگذریم به هرحال 44 نفر از مدیران شهری و اعضای سابق شورای شهر تبریز در برابر دادگاه عدل جمهوری اسلامی ایران از عملکرد خود دفاع خواهند نمود اما جا دارد اندیشمندان و روشنفکران متعهد در تجمعات علمی به بررسی و آسیب شناسی سبک های مدیریتی ای بپردازند که زمینه ساز بروز و ظهور چنین فسادهای شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :