رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای کلانشهر تبریز امروز پنجشنبه برای سومین روز متوالی در وضعیت هشدار و ناسالم قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 23 February 2017
شاهین رحیم اوغلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 135 پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.
وی اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.
رحیم اوغلی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.
شاخص آلودگی هوای تبریز روز گذشته نیز نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 127 پی. اس. آی بود.
این کارشناس محیط زیست با اشاره به نقش 70 درصدی خودروها در آلایندگی هوای تبریز مطابق تحقیقات انجام شده، بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری و انجام معاینه فنی خودروها تاکید کرد.
وی اظهارکرد: شهروندان تبریز در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری سهم مهمی در کاهش آلاینده ها و بهبود وضعیت هوای شهر خواهند داشت.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :