معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از نوسازی دو هزار و 500 تاکسی فرسوده در استان خبر داد و گفت: 20 دستگاه اتوبوس برقی هم خریداری شده که به زودی وارد ناوگان اتوبوس رانی شهر تبریز می شود.
کد خبر: ۳۸۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 25 February 2017
محمدصادق پورمهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید در سال جاری نوسازی خودروهای تاکسی با عمر بالا و فرسوده است که باعث آلودگی هوا می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس این برنامه مقرر شده 90 هزار خودرو تاکسی در سطح کشور نوسازی شود که از این تعداد چهار هزار و 500 دستگاه از آذربایجان شرقی ثبت نام کرده اند.
پورمهدی اظهار کرد: از مجموع چهار هزار و 500 خودرو ثبت نامی دو هزار و 500 دستگاه با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی و خودرو جدید دریافت کرده اند.
وی در خصوص نوسازی اتوبوس های شهری نیز اضافه کرد: اقدام خوبی از سوی شهرداری تبریز انجام شده و تا پایان سال جاری 90 دستگاه جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شهری می شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حدود 800 دستگاه اتوبوس برای جمعیت کلانشهر تبریز سرویس دهی می کنند که تعدادی از آنها آلاینده می باشند و نوسازی این دستگاه ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی افزود: در همین راستا 30 دستگاه اتوبوس جدید در سال جاری وارد ناوگان شده، تعدادی نیز سیستم سوختشان بازسازی شده و 20 اتوبوس برقی خریداری شده است.
پورمهدی ادامه داد: با همکاری شورای شهر و شهرداری تبریز تلاش می شود در سال 1396 خودروهای جدید وارد ناوگان حمل و نقل شهری شود.
وی اظهار کرد: در خصوص توسعه حمل و نقل مترویی و ریلی در سه سال گذشته قدم های خوبی برداشته شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دو سال گذشته 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل به فروش رساندیم.
وی با اشاره به اینکه خط مترو تا میدان ساعت افتتاح شده است، افزود: اگر خط یک مترو شهر تبریز به اتمام برسد کمکی به حمل و نقل عمومی شهر خواهد بود.
پورمهدی تاکید کرد: سیاست دولت و مسئولان محلی از جمله شهرداری و شورای شهر توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از دانش فنی روز در حمل و نقل است.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :