شهردار تبریز تاکید کرد
شهردار تبریز بر تدارک طرح‌های گسترده فرهنگی و محتوایی تاکید کرد و گفت: خدمات نوروزی هماهنگ در سطح شهر تبریز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ 25 February 2017
  • به گزارش تابناک تبریز، صادق نجفی با اشاره به اهمیت آماده‌سازی شهر برای استقبال شایسته از گردشگران نوروزی در آستانه رویداد مهم تبریز 2018 اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهر باید طی هماهنگی مستمر با دستگاه‌های فرهنگی مدیریت استان پیگیری و زمینه معرفی تاریخ و فرهنگ و احیای سبک زندگی، آداب و رسوم کهن‌شهر تبریز را فراهم آورد.

وی با برشمردن ماموریت‌های فرهنگی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد فضاسازی‌های مفرح و بامحتوا در سطح شهر، برجسته‌سازی معماری تاریخی شهر، اجرای ویژه‌برنامه‌های آیینی و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی از محورهایی است که باید به فراخور وظایف هر یک از زیرمجموعه‌های ستادی در سطح شهر اجرا شود.

نجفی تصریح کرد: کهن‌شهر تبریز از خاستگاه‌های اصلی سبک‌و‌سیاق زندگی اسلامی و ایرانی است؛ از این رو معرفی و بازآفرینی سنت‌های نورزی توسط گروه‌های هنری سیال و فضاسازی‌های عمومی سطح شهر از محورهای فرهنگی برنامه‌های نوروزی خواهد بود.

شهردار تبریز به ظرفیت‌های فرهنگی خانه‌های تاریخی اشاره و تاکید کرد: خانه‌های تاریخی به عنوان یادگار ارزنده معماری تاریخی تبریز از موهبت‌های مهمی برخور دارند؛ فضای این خانه‌ها که با هزینه‌گذاری‌های چشمگیر از سوی شهرداری تبریز تملک و احیا شده باید در خدمت برنامه‌های فرهنگی نوروز باشد.

وی یادآور شد: آثار شاخص سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی نقش موثری در غنای فرهنگی و جلوه عمومی شهر خواهد داشت؛ این آثار باید با رعایت تمهیدات ایمنی در میادین و بوستان‌های شهر جانمایی شوند.

نجفی، بر لزوم اجرای تمهیدات فرهنگی از سوی ناوگان حمل و‌ نقل اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، قطار شهری و سازمان پایانه‌های مسافربری تاکید کرد.

شهردار تبریز با اشاره به نقش مناطق مشرف به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی، راه‌آهن و پایانه مرکزی مسافربری متذکر شد: حرکت‌های مهمی که در سال‌های اخیر در سامان‌دهی ورودی‌های شهر صورت گرفته، باید با اجرای برنامه‌های محتوایی و فرهنگی، فضای مثبتی را در هنگام ورود گردشگران و میهمانان نوروزی ترسیم کند.

وی در ادامه به تدارک گسترده خدماتی در سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های «ستاد استقبال از بهار» باید با توزیع متوازن و هماهنگ خدمات نوروزی در سطح شهر بارز باشد.

نجفی، برنامه‌های فضاسازی، گل‌کاری و زیباسازی به خصوص در هسته مرکزی شهر و بخش‌های پرتراکم را مورد تاکید قرار داده و افزود: برنامه‌های خدماتی و گردشگری باید با نظارت‌های مستمر پیگیری شود؛ حذف زوائد بصری و تسریع در برنامه‌های جمع‌آوری زباله‌ها دو ضرورت مهم برنامه‌های خدماتی است.  

شهردار تبریز خدمات ایمنی وآتش‌نشانی را پشتیبان آرامش‌ شهر در ایام نوروز خواند و بر لزوم آماده‌باش ایستگاه‌های آتش‌نشانی همچنین مشارکت خانواده‌ها برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار آخر سال تاکید کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار