رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «درگیری لفظی نماینده تهران و رییس مجلس»، «کنایه روحانی به طرفداران دولت قبل»، «پاسخ وزارت اطلاعات به ادعای سردار نجات»، «گاف بزرگ و عجیب در صدا و سیما» و«توصیه رهبری به فرزند هاشمی» ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 26 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درگیری لفظی نماینده تهران و رییس مجلس

محمودصادقی درنشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت:ابتدا که به عنوان نماینده وارد مجلس شدیم برخی از نمایندگان قدیمی عباراتی می‌گفتند که معنای آن را نمی‌فهمیدیم و اکنون کم کم متوجه می‌شویم. می‌گفتند ما ابتدا که نماینده شدیم فکر می‌کردیم فاعل به اختیاریم، در انتهای نمایندگی متوجه شدیم که مفعول به اضطرار هستیم. لاریجانی خطاب به صادقی گفت: کدام نماینده قدیمی این حرف‌ها را به شما گفته است، باید اسم آن نماینده را ذکر کنید، شما با لفظی که بکار بردید شأن مجلس را ضایع می کنید.الان نمایندگان مجلس شما تصمیم می‌گیرید یا فاعل به اختیار هستید؟ چرا اینگونه صحبت می‌کنید.

صادقی: بنده در خصوص تبصره ۲۱ پیشنهاد رفع ابهام دادم که شما این پیشنهاد را قبول نکردید. در خصوص استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اعتراضاتی از سوی نمایندگان بود که شما می‌فرمایید اذن مقام معظم رهبری در این رابطه است. ما معتقد و مطیع ولایت هستیم اما شما مسائل را به طور شخصی رفع و رجوع می‌کنید در حالی که باید به طور شفاف اعلام شود که در چه مواردی مقام معظم رهبری اذن می‌دهند.به عنوان مثال اختصاص صد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صداوسیما که باید ذخیره‌ای برای نسل آینده کشور باشد چه توجیهی دارد؟

لاریجانی در پاسخ به تذکر صادقی نماینده تهران گفت: من به عنوان رئیس مجلس مواردی را که از طرف دولت در لایحه ذکر شده بود را بررسی کردم و بنده در حاشیه آن نوشته بودم این موضوعات خلاف قانون است اما بعد آقایان گفتند ممکن است مقام معظم رهبری اجازه بدهد.

 

استقبال احمدی‌نژاد از انتخاب ترامپ

احمدی نژاد در نامه ای 9 صفحه ای خطاب به ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا نوشت:« از فضای سیاسی و رسانه ای آمریکا چنین استنباط می شود که نتیجه انتخابات بر خلاف روال معمول و خارج از اراده و پیش بینی هیات حاکمه و جریان اصلی پشت صحنه سیاست آمریکا بوده است.مواضع حزب رقیب و برخی از اعضای حزب شما و اغلب رهبران غربی نیز همین مطلب را القاء می کند. صرفنظر از صحت و سقم آن ، انتخابات اخیر ، بخشی از مطالبات واقعی و انباشته مردم آمریکا را آشکار کرد.با استقبال از این امر و با امید به تاثیرگذاری ، موضوعاتی را با شما در میان می گذارم.

 

۱۱ میلیون نفر «زیرخط فقر» هستند!

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):نمی‌توانیم به طور مشخص اعلام کنیم که چه تعداد از افراد زیر خط فقر هستند اما اگر حداقل حقوق امسال را ۸۱۲ هزار تومان در نظر بگیریم می‌توان گفت براساس آن ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند.در سال‌های گذشته کمیته امداد دفاتری در کشورهای مختلف داشت که در حال حاضر اکثر آنها تعطیل شده و تعدادشان به حداقل رسیده است.

 

رجز خوانی مشایی برای روحانی

اسفندیار رحیم مشایی امروز در کنفرانس خبری‌اش که درباره اعلام کاندیداتوری حمید بقایی برگزار شد گفت: می گویند بقایی آمده تا رای روحانی را زیاد کند، باید گفت آنها (روحانی) رای ندارند امید آنها هم شما (اصولگرایان) هستید!با عملکردی که دولت روحانی داشته قاعدتا نباید رای بیاورد اما تبلیغ می کنند که اگر به ما رای ندهید اینها (اصولگرایان) رای خواهند آورد!عدم ورود احمدی نژاد موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شده اما با ورود بقایی تلاش می کنیم مانع کاهش آرا شویم.

 

کنایه روحانی به طرفداران دولت قبل

حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در این مراسم که در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد گفت: درباره دولت گذشته می گوییم بعضی ناراحت می شوند وقتی ان دولت بود می گفتند انتقاد نکنید تضعیف می شود الان هم می گویند چکار دارید آن دولت که رفته درباره دولت خودتان حرف بزنید. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از استقبال به‌ سبک رژیم پهلوی

روزنامه جمهوری اسلامی از انجام تشریفات زائد در یکی از استان‌ها به سبک «خودنمایی در رژیم سابق»، انتقاد کرد. این روزها در استان سمنان دوباره تشریفات برای مسئولین درحال خودنمایی است. هنگامی که مسئولی نه در سطح بالا و کشوری بلکه حتی مسئولین استانی وارد شهرستان و یا بخش و روستایی می‌شوند (که نمونه‌اش در دهه مبارک فجر بسیار دیده شد)، در ابتدای امر کودکانی را مشاهده می‌کنند که با دسته گلی دردست به آنها خیرمقدم می‌گویند، گویی که اعلیحضرت منت گذاشته و به آن شهر یا روستا تشریف‌فرما شده‌اند! این وضعیت، پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و نفی طاغوت، برای پا به سن گذاشته‌ها یاد آور دوره طاغوت و برای جوانان بیانگر آن است که گویا مسئولان تافته‌ای جدابافته از مردم هستند؛ کاری که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

 

خودکشی مهدیس میرقوامی ربطی به وزارت اطلاعات ندارد

روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط بین فوت خانم مهدیس لبابی میرقوامی با این وزارتخانه را تکذیب کرد. بر اساس بررسی ها و رصدهای اطلاعاتی، وی در تاریخ 7 بهمن به علت بروز برخی مشکلات خانوادگی، خودکشی کرده است. شایان ذکر است در تاریخ پنجم اسفند مصادف با روز مهندس، اخباری درباره فوت خانم مهندس مهدیس لبابی میرقوامی، یکی از شهروندان استان کرمانشاه و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سهند تبریز به علت تجاوز ماموران اداره کل اطلاعات کرمانشاه در شبکه ها و خبرگزاری های وابسته به معاندین و ضد انقلاب منتشر شد. نامبرده هیچگونه سابقه دستگیری، احضار یا بازداشت در وزارت اطلاعات و اداره کل اطلاعات کرمانشاه را نداشته است.

 

پاسخ وزارت اطلاعات به ادعای سردار نجات

یک مقام امنیتی با مرور نقش وزارت اطلاعات در ماجرای خنثی‌سازی عملیات تروریستی در 22 بهمن امسال، دستگیری عبدالمالک ریگی و استرداد مبلغ 1 میلیارد و 710 میلیون دلار از آمریکا به اظهارات اخیر سردار نجات پاسخ داد. این مقام امنیتی به جریان دستگیری عبدالمالک ریگی بر فراز آسمان اشاره کرد و گفت: حضور عبدالمالک ریگی در هواپیما منحصراً توسط منبع وزارت اطلاعات، اطلاع‌رسانی شد و هواپیمای حامل وی رهگیری و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرود در بندرعباس شد و ریگی نیز دستگیر گردید. در هیچ یک از موارد سه‌گانه مذکور نهادهای دیگر به غیر از آنچه گفته شد نقشی نداشتند، افتخار سربازان گمنام امام زمان (عج) این است که با هماهنگی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی بسیاری از اقدامات را به نتیجه رسانده که از همکاری دیگر نهادها برخوردار بوده در اطلاع‌رسانی به نقش و همکاری آنها تصریح گردیده و از آن تقدیر شده است.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

روایتی جدید از علت مرگ آیت الله هاشمی

فاطمه هاشمی درباره علت فوت آیت‌الله هاشمی می‌گوید: قند ایشان کنترل شده بود و میزان آن روی 85 الی 100 بود و هیچ مشکل و ناراحتی قلبی در پدرم وجود نداشت. درباره این که برخی می‌گویند عمل آنژیو روی پدرم انجام شده است، باید بگویم حقیقیت آن است که این کار به اجبار پزشک‌ها و من انجام شد. جواب آنژیو نیز حاکی از این بود که هیچ گونه مشکلی در قلب ایشان وجود ندارد؛ چرا که آیت الله هاشمی کوهنوردی می‌کردند و پله‌های مجمع را با دو طی می‌کردند و هر روز دور حیاط خانه نیز می‌دویدند، ایشان از نظر جسمی خیلی از فرزندانشان قوی‌تر بودند، با این که در خانه ایشان آسانسور وجود دارد، اما ایشان به هیچ وجه از آن استفاده نمی‌کرد و از پله بالا و پایین می‌رفتند. برخی اظهارنظرهای پزشکان و حتی نزدیکان ما دقیق و منطبق با برخی واقعیات نیست. هیچ کس نمی‌داند علت فوت "آیت الله" چه بود. سایت فانوس به نقل از ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

خبر مهم معاون رئیس جمهور درباره تصمیم انتخاباتی روحانی

معاون پارلمانی رئیس جمهور طی نشست خبری خود در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در ارتباط با ایجاد امنیت دولت از تمام اجتماعات قانونی حمایت می‌کند و هیچ‌گونه بی‌نظمی را برنمی‌تابد. حسینعلی امیری در این نشست در رابطه با تأمین امنیت مراسم‌ها و میتینگ‌هایی که در ایام منتهی به انتخابات نیاز است، گفت: در ارتباطات با اجتماعات و همایش‌های انتخاباتی دولت از تمام این اجتماعات قانونی حمایت می‌کند. خوشبختانه در انتخابات گذشته نیز شاهد بودیم که گروه‌های سیاسی و احزاب از جناح‌های مختلف قانون را رعایت کردند و ما شاهد بی‌نظمی نبودیم. وی خاطرنشان کرد: دولت طبیعتاً از اجتماعات قانونی حمایت می‌کند و هیچ‌گونه بی‌نظمی را برنمی‌تابد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوعی هم که در سوال مطرح شد جدید نیست، مربوط به ایام بعد از اربعین است. همان موقع با حساسیت موضوع را پیگیری کردیم. برای ما در هیچ جا معلوم و محرز نشد که این کارها در راستای بحث انتخابات بوده یا نه زیرا آن زمان خیلی به ایام انتخابات مانده بود. آن موقع آقای روحانی هم تصمیم نگرفته بود که به انتخابات ورود کند، اخیراً به جمع‌بندی رسیده‌اند که در انتخابات 96 حضور پیدا کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

دست اصلاح طلبان برای شورای شهر پر است

الیاس حضرتی اظهار کرد: ما در بین اصلاح‌طلبان شخصیت‌های بزرگ زیادی داریم که وزیر، سفیر، استاندار، معاون وزیر و نماینده مجلس بوده‌اند یا از دبیران و شورای مرکزی احزاب هستند. لذا صف‌های طولانی داریم و دستمان پر است اما نکته مهم این است که در وهله اول در مورد شورای فعلی نوعی غربالگری داشته باشیم. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌به طور مثال ما در شورای شهر تهران 13 تا 14 نفر داریم و در شهرستان‌ها هم نفراتی داریم. قدم اول باید ارزیابی از کارکرد و کارنامه چهارساله و توانایی این افراد باشد. اگر از بین آنها تعدادی سربلند و پیروز درآمدند و کارنامه درخشانی داشتند طبیعتاً اولویت با آنها خواهد بود. حضرتی یادآور شد: ما در وهله دوم برای تکمیل لیست باید به دنبال جوانانی برویم که از تحصیلت مرتبط و تخصص کافی برخوردارند و بر همین اساس انتخابمان را انجام دهیم؛ چرا که با این کار میدان خوبی در اختیار جوانان گذاشته می‌شود که تحصیلات و تخصص را در شورا به منصه ظهور برسانند و برای گرفتن مسئولیت‌های بزرگتر در آینده تمرین کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

نصب دستگاه جی‌پی‌اس به صندوق‌های سیار رأی

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اهمیت تأمین امنیت صندوق‌های سیار در انتخابات سال آینده گفت: تعداد این صندوق‌ها زیاد و از سوی دیگر وسعت کار نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر است، پیشنهاد ما این است که دستگاه جی‌پی‌اس به صندوق‌ها نصب شود چراکه صندوق‌های سیار مشکلات زیادی دارد. رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

گاف بزرگ و عجیب در صدا و سیما

سریال تلویزیونی «روزهای بی‌قراری» به کارگردانی کاظم معمصومی در یکی از قسمت‌هایش گاف بزرگ و عجیبی داده که اعتراض بسیاری از کاربران فضای مجازی و مخاطبان تلویزیون را در پی داشته است. در این مجموعه تلویزیونی که یکی از سریال‌های جدید شبکه سه است، در یکی از سکانس‌ها پرچم کشورمان ایران در صحنه دیده می‌شود که در اتفاقی عجیب پرچم به شکل وارونه روی پایه پرچم قرار گرفته است. این بی دقتی و پنهان ماندنش از دید طراح صحنه، کارگردان و منشی صحنه گافی عجیب را در این سریال به وجود آورده است. «روزهای بی‌قراری» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی با فیلمنامه‌ای از مهدی بهپور است که از شبکه سه روی‌ آنتن می‌رود. این سریال در بستری ملودرام به قصه‌ای در ارتباط با حفظ و تحکیم خانواده می‌پردازد. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

شورای نگهبان باز هم استفساریه مجلس را رد کرد

شورای نگهبان طرح استفساریه تبصره (4) ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که درمورد اعلام نظر این شورا درخصوص صلاحیت منتخب پس از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه است را باردیگر دارای ایراد دانست. شورای نگهبان در جلسه 1395.11.27 خود با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر خود را به ‌این شرح اعلام کرد که صرف ‌نظر از عدم تطابق سؤال و پاسخ استفساریه، اشکال سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است و مغایر اصل 99 قانون اساسی و نظریه تفسیری آن است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

بابک زنجانی ایمیل‌های معاون وزیر را از داخل زندان هک کرد!

اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری در بخشی از گفتگوی خود با شرق گفت: البته کانال‌های پشت صحنه هم جدی هستند، اخیرا آقای هندی نماینده حقوقی وزارت نفت در جلسه‌ای ایستاد و گفت همراه نماینده دادستان به دیدن بابک زنجانی رفته بوده و او در جلسه برخورد تندی کرده و گفته این ایمیل‌هایی که می‌زنید چیست!{ بابک زنجانی؟} بله، آقای هندی گفت من به زنجانی گفتم کدام ایمیل‌ها را می‌گویید که دیدم از داخل جیبش تمام ایمیل‌های من را که پرینت گرفته بود، نشان داد. یعنی پیداست هنوز قدرت دارد و ایمیل‌هایی را که مسئول حقوقی وزارت نفت فرستاده، هک کرده است. زنجانی هنوز احساس می‌کند به مراکز مهمی وابسته است و می‌تواند با دستگاه‌ها این‌گونه رفتار کند.

 

توصیه رهبری به فرزند هاشمی

کریمی قدوسی در سخنرانی در قم گفت: یکی از نقدها به سیستم پهلوی تشکیل جریان‌های فامیل ثروت بود. با وقوع انقلاب اموال این گروه توسط بنیاد مستضعفان مصادره شد. با این حال اکنون که یک اربعین از انقلاب می‌گذرد با حمایت جریان اعتدال با محوریت سران فتنه به خصوص آقای هاشمی چندین برابر قبل از انقلاب جریان فامیل ثروت و قدرت ایجاد شده است.

کریمی قدوسی در سخنرانی در قم گفت: وی در بخش دیگری از سخنانش گفت بعد از فوت آقای هاشمی اسحاق جهانگیری نزد رهبری رفت و گفت آقای هاشمی حلقه وصل جریان اصلاحات با شما بود و حالا که ایشان در بین ما حضور ندارند شما شخصی رو معرفی نمایید که همچنان این نقش را ایفا کند. رهبری به ایشان می‌گویند این تعبیر اشتباهی است که شما دارید و من با همه جریان اصلاحات جز آن بخشی که در فتنه نقش داشتند در ارتباط هستم و هر وقت بخواهند می‌آیند و می‌روند. قدوسی در ادامه می‌گوید که جهانگیری بسیار اصرار می‌کند که برای بحث آشتی ملی آقای خاتمی بیاییند محضر شما که حضرت آقا می‌گویند خیر! ایشون هم از جمله اون افرادی است که بعد از فتنه راه خود را جدا نکرد و مطلقا نمی‌تواند بازگردند.

آقای هاشمی اسناد مهمی و محرمانه زیادی رو نزد خودشون داشتند. از زمان جنگ تا کنون. حتی یکبار بعد از فوت ایشون حضرت آقا به محسن توصیه می‌کنند که اقای هاشمی اسناد زیادی را در اختیار داشتند و مبادا این اسناد به دست کسی بیفتد یا از کشور خارج شود که اگر چنین شود زهر کشنده‌ای است برای نظام. البته بعد از فوت ایشون اتاق‌های زیادی را در مجمع پلمب کردند اما به هر حال اسناد زیادی نزد ایشان وجود داشت.

 

رسایی: صلاحیتم برای انتخابات آتی مشکلی ندارد

حمید رسایی نماینده سابق مجلس در جمع طلاب و روحانیون اصفهان: شورای نگهبان بر اساس مدارک اقدام به تایید یا رد صلاحیت کاندیداها می‌کند. در دوره قبل با استفاده از حکم صادره توسط هیات تخلفات نهاد ریاست جمهوری دولت در باره عملکرد بنده در دوران وزارت ارشاد حکم تخلفی با عنوان ۵ سال انفصال از مسئولیت‌های عالی صادر شد اما کار غیراخلاقی صورت گرفته، ارائه اسناد جدید به عنوان تخلف بود که بنده از آن بی اطلاع بودم و به دلیل کمبود زمان امکان آماده سازی مدارک برای پاسخگویی نداشتم، برای همین صلاحیت بنده احراز نشد. هر چند در نهایت در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی، این شائبه برای فقهای شورای نگهبان برطرف شد و برای انتخابات‌های آتی مشکلی نخواهد بود اما نکته مهم اینجا بود که بنده سلامت شورای نگهبان را برای ردصلاحیت شدن خودم مورد هدف قرار ندادم و به آن حمله نکردم در حالیکه عده‌ای در این زمینه بی‌تقوایی کردند.حمید رسایی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از اصفهان ثبت‌نام می‌کند.

 

کی‌روش دوباره انتقاد کرد!

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی کشورمان در سومین مصاحبه‌ای که امروز از او منتشر شد این بار با روزنامه مایس فوتبال پرتغال مصاحبه‌ای داشت و از شرایط موجود در تیم ملی ایران ابرار نارضایتی کرد و ادامه کار با این وضعیت را غیرممکن دانست.

 

مشاور یکی از اعضای شورای شهر جاسوس از آب درآمد

در جریان رسیدگی به یکی از پرونده‌های مهم امنیتی توسط قوه قضاییه، اواسط امسال فردی به نام «علیرضا امیدوار» دستگیر شد که دادستان کل کشور در 27 مهر 95 ضمن تایید خبر دستگیری وی، اعلام کرد بعد از رسیدگی به اتهام این فرد در پرونده مذکور به 10 سال حبس محکوم شده است.علیرضا امیدوار، فردی است که رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران او را برای فعالیت در حوزه «CSR» به شهرداری تهران معرفی کرد تا طرحی در حوزه مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را که خود تدوین کرده بود، در شهرداری اجرایی کند. این عضو شورای شهر فاطمه دانشور است که به واسطه عضویت در اتاق بازرگانی ایران، با برخی بنگاه‌های اقتصادی رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. یکی از مباحثی که وی با تلفیق دو جایگاه اجتماعی و اقتصادی خود دنبال می‌کند، مفهومی تحت عنوان «مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی (CSR)» است که در قالب آن، مالکان بنگاه‌های اقتصادی ضمن لحاظ کردن منافع خود، منافع کلان جامعه محلی را نیز از طریق اختصاص بخش کوچکی از درآمد بنگاه به فعالیت‌های اجتماعی، لحاظ کنند. این خبر را خبرگزاری فارس منتشر کرده است.

 

گاف بزرگ روزنامه سعودی درباره استقلال تهران

یک روزنامه عربستانی در معرفی تیم استقلال که قرار است برابر التعاون به میدان برود گاف بزرگی داد.در یکی از دیدارهای حساس مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه دو تیم استقلال تهران و التعاون عربستان به مصاف هم می روند، روزنامه الریاضیه عربستان در گزارشی به معرفی باشگاه استقلال پرداخت و از این تیم به عنوان یکی از تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال آسیا یاد کرد.اما این روزنامه عربستانی در معرفی بازیکنان استقلال گاف بزرگی داشت تا جایی که مهدی امیر آبادی، مهدی کاظمی و محسن یوسفی را جزو بازیکنان باتجربه استقلال دانسته، این درحالی است که هیچکدام از این بازیکنان الان در استقلال بازی نمی‌کنند.

 

ایرباس‌های میلیاردی در صف ورود به ایران!

مقصود اسعد سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی در خصوص ایرباس 330 که در راه کشور است اعلام کرد: یکی از 100 فروند ایرباس 330 در راه کشور قرار بود 5 اسفند وارد کشور شود که بنا به دلایلی زمان آن به تعویق و تاریخ دقیق برای حضور این هواپیما در ناوگان هوایی کشور مشخص نیست، اما فعالیت دست اندر کاران شرکت هواپیمایی ایران ایر برای آماده سازی ایرباس 330 جهت ورود به ناوگان هوایی کشور احتمال حضور این هواپیما را طی دو روز آتی بیشتر خواهد کرد.وی با اشاره به اینکه بحث پرداخت مطالبات مالی این هواپیما براساس فاینانس خواهد بود، بیان کرد: 100 فروند هواپیمای ایرباس به نام شرکت هواپیمایی ایران ایر در راه کشور است که حضور دو فروند دیگر از این هواپیما‌ها در ناوگان هوایی کشور تا قبل از عید و طی روزهای آینده پیش بینی می‌شود.

 

کدام کشور هدف حمله بعدی داعش خواهد بود؟

رئیس سازمان دیده‌بان "تروریسم نوین" در انگلیس معتقد است عناصر گروه تروریستی داعش در حال برنامه ریزی برای حمله‌ای همه جانبه علیه مردم انگلیس است که مقیاس آن مشابه حمله مبارزان ارتش جمهوری خواه ایرلند در 40 سال پیش خواهد بود."مکس هیل"، وکیل نظارت بر قوانین انگلیس در امور تروریسم و رئیس سازمان دیده‌بان "تروریسم نوین" در مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف گفت: تروریست‌های داعش شهرهای بزرگی را هدف قرار داده‌اند، اقدامات آنها به قدری بزرگ و گسترده است که نمی توان نادیده گرفت. تهدید آنها با برنامه هایی از پیش تعیین شده است و هر غیرنظامی را تهدید می کند. برنامه ریزی آنها حاکی از بروز خطری عظیم است که نباید آن را نادیده گرفت.وی اظهار داشت: بدون شک، رویداد خطرناکی در حال وقوع است و شدت آن مانند حمله ارتش جمهوری خواه ایرلند به انگلیس در دهه 70 میلادی است.

 

سایه سنگین رکود بر بازار زعفران

غلامرضا میری در گفتگو با مهر اظهارداشت: درحال حاضر رکود بر بازار زعفران حاکم و گردش معاملات متوقف شده است. وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار تفاوت چندانی نسبت به روزهای گذشته ندارد، گفت: هم اکنون حداقل قیمت هرکیلوگرم زعفران ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر نرخ طلای سرخ ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است. نایب رئیس شورای ملی زعفران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز گمرک آمار صادرات این محصول را در ماه‌های دی و بهمن اعلام نکرده است، اضافه کرد: سال گذشته براساس آمار گمرک، بیش از ۱۱۳ تن زعفران از کشور صادر شد که پیش بینی می‌کنیم میزان صادرات این محصول در سال‌جاری نیز به همان اندازه یا مقداری بیشتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار