مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تمام مرغ‌ها و گوشت‌های تولیدی که تحت نظارت دامپزشکی استان وارد بازار می‌شوند سالم و عاری از هرگونه آلودگی هستند.
کد خبر: ۳۸۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 27 February 2017
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: تمام مرغ‌هایی که در سطح استان در مراکز مجاز عرضه می‌شوند و در بسته‌بندی‌های کشتارگاهی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی در استان توزیع می‌شوند، کاملا سالم بوده و هیچ گونه مشکی ندارند و مردم می‌توانند با خیال راحت از این محصولات خریداری و مصرف کنند.

وی افزود: مردم هنگام خرید گوشت از مراکز بهداشتی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی اقدام به خریداری کنند و همچنین از خرید مرغ قطعه بندی شده بدون لیبل و تاریخ انقضاء که در برخی مراکز عرضه به‌صورت غیرمجاز به فروش می‌رسند خودداری کنند و نکته مهم دیگر که مردم باید توجه ویژه‌ای به آن کنند این است که از خرید گوشت چرخ کرده فله‌ای که در برخی از قصابی‌های متخلف ممکن است به فروش برسد اکیدا خودداری کرده و هرچه سریع‌تر به اداره دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستانها اطلاع دهند تا برخورد جدی با این متخلفان بهداشتی انجام گیرد.

بهداد گفت: اداره کل دامپزشکی استان با نظارت‌هایی که پیش از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار توسط بازرسین و مسؤولان فنی بهداشتی- دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی دارند سلامت تمام محصولات خام دامی را که طبق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور تولید و عرضه می‌شوند تضمین می‌کند.

وی در ادامه از معدوم‌سازی 360 تن مواد و فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی در 10 ماهه سال جاری که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل کشف و ضبط شده بودند خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال قبل این مقدار 319 تن بود که با جدیت و همت ناظران بهداشتی دامپزشکی استان شاهد افزایش 12.8 درصدی کشف، ضبط و معدوم‌سازی فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، غیرمجاز و غیرقابل مصرف انسانی در سطح استان بودیم.

بهداد در ادامه گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هرچند سال یک‌بار در کل دنیا شیوع پیدا می‌کند و این ویروس توسط پرندگان مهاجر انتقال می‌یابد که اکثر قاره‌های دنیا و کشورهای همسایه هم درگیر این بیماری می‌باشند همچنین کشور ما که در ماه‌های اخیر نیز درگیر این بیماری شد که استان ما نیز از این امر مستثنی نبود.

وی افزود: در مورد مبارزه و کنترل  این بیماری با تمهیدات مناسب و اقدامات سریع، علمی و عملی و با تشکیل اکیپ‌های واکنش سریع توانستیم این بیماری را کنترل کنیم به طوری که دکتر خلج  رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌ها اعلام کرد استان آذربایجان‌شرقی جز استان‌هایی است که توانست این بیماری را به نحو عالی کنترل کند.

بهداد از تمام مرغداران خواست به تمام هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه‌ای کرده و واحدهای خود را بیمه کنند تا اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیاید و خسارتی به مرغداران وارد شود، بخشی از خسارت وارده توسط بیمه تامین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار