مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در راستای ارتقای زیر ساخت‌ها و توسعه گردشگری سلامت آذربایجان‌شرقی، ظرفیت‌های این حوزه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۸۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 27 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، مرتضی آبدار با اعلام این مطلب گفت: آذربایجان‌شرقی به دلیل برخورداری از امکانات مناسب درمانی، کادر پزشکی و درمانی مجرب و بیمارستان‌های مجهز توانایی ظهور عملکرد موفق در جذب گردشگر سلامت را دارد؛ از این‌رو کمیته گردشگری سلامت استان با انجام برنامه‌ریزی و نظارت‌های دقیق و اصولی در راه رفع موانع توسعه این صنعت گام برداشته است.

وی افزود: این کمیته با انجام بازدیدهای مستمر به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب و متمرکز برای عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌ها با مشارکت مراکز درمانی استان است.

وی جذب و تقویت حضور گردشگران سلامت را منوط به تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌های مختلف از جمله نگاه تخصصی، بیمارستان‌های مجهز همراه با پرسنل حرفه‌ای و مراکز اقامتی جهت پذیرش گردشگران سلامت دانست.

آبدار گفت: بیمارستان‌هایی که موفق به دریافت گواهی‌نامه  IPD(پذیرش بیماران بین المللی) می شوند، می توانند در امر ساماندهی و فعالیت های گردشگری سلامت استان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی بیان کرد: بیمارستان شمس یکی از مراکز درمانی استان با گواهینامه IPD که توانسته است به عنوان اولین بیمارستان در شمالغرب کشور گواهینامه یکساله IPD را از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کند.

آبدار افزود: در این راستا در بازدیدی با حضور اعضای کمیته گردشگری سلامت استان از بیمارستان شمس انجام گرفت؛ امکانات و ظرفیت های این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران بین المللی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین از هتل آپارتمان تازه تأسیس این بیمارستان به منظور پذیرش بیماران و اقامت پزشکان متخصص نیز بازدید به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشرفته و دارای تجارب و موفقیت‌های مستمر در این عرصه است و امید آن می رود با هم افزایی و ایفای نقش و ایجاد تعامل میان همه نهادهای ذی ربط در مراکز درمانی گردشگری سلامت، بتوانیم کمک شایانی در جهت رونق گردشگری سلامت استان انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار