صبح امروز و در جريان سفر وزير بهداشت به شهرستان بدره از توابع استان ايلام، اتفاق عجيبي رقم خورد كه اگر نگوييم بي مانند بود، كمتر نمونه اي مي توان براي آن در طول تاريخ سال هاي گذشته پيدا كرد. آقاي وزير در برابر جمع كثيري از مردم محلي و افرادي كه وي را در بر گرفته اند، لب به حرف هاي ناپسند گشود و از خود خاطره تلخي در اين منطقه از كشور برجاي گذاشت.
کد خبر: ۳۸۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 02 March 2017
صبح امروز و در جريان سفر وزير بهداشت به شهرستان بدره از توابع استان ايلام، اتفاق عجيبي رقم خورد كه اگر نگوييم بي مانند بود، كمتر نمونه اي مي توان براي آن در طول تاريخ سال هاي گذشته پيدا كرد. آقاي وزير در برابر جمع كثيري از مردم محلي و افرادي كه وي را در بر گرفته اند، لب به حرف هاي ناپسند گشود و از خود خاطره تلخي  در اين منطقه از كشور برجاي گذاشت.

به گزارش «تابناك»، دكتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي، وزير بهداشت دولت يازدهم كه صبح امروز و در قالب يكي ديگر از سفرهاي استاني اش به استان ايلام رفته بود، با حضور در شهرستان بدره (يكي از مرزي ترين شهرستان هاي كشور) هنگامي كه با موجي از انتقاد و درخواست ها مواجه شد، كنترل خود را از دست داد و به يكي دو نفر از حاضرين حرف هاي ناپسندي زد.

وزير بهداشت، ساعت 10 صبح به همراه مقامات استاني به شهر بدره رسيد و در بدو ورود با استقبال مردم اين منطقه محروم و دورافتاده كشور رو به رو شد؛ مردمي كه چشم انتظار حضور وزير بودند و به محض حضور با تجمع در اطرافش تلاش كردند تا ضمن گفتن مشكلات حوزه درمان از نزديك با اين او ديدار داشته باشند
.
در اين ديدار كوتاه كه برخي رسانه هاي محلي مدعي شده اند، تنها 5 دقيقه طول كشيد و ويدئوي تصويري  و فايل صوتي آن نيز موجود است، چند تن از مقامات محلي شهرستان از جمله «مقصودی» رئیس شبکه بهداشت و «مراد حاصلي» فرماندار شهرستان فرصت را غنيمت شمرده و تعدادي از مشكلات و محدوديت هاي منظقه را به اطلاع وزير بهداشت مي رسانند.

در اين بين ساير مردم حاضر در محل نيز آنچنان كه از فيلم بر مي آيد تلاش مي كنند تا حرف هاي خود را به گوش «قاضي زاده هاشمي» برسانند. اگرچه همهمه و سر و صداي ايجاد شده اجازه نمي دهد تا به صورت روشن متوجه همه آنچه ميان وزير بهداشت و مخاطبانش رد و بدل شده شويم، اما در اين بين جمله هايي كه از سوي «قاضي زاده هاشمي» به يكي دو نفر از حاضرين گفته مي شود، كاملاً مشخص و البته ناپسند است.
 
قاضي زاده در بخشي از صحبت هايش به يكي از حاضرين گفت: شما که درجلسه دیشب حضور داشتید چرا حرف الکی میزنید؟دوست دارید آدمهای اطراف از حرفهایتان خوشحال شوند؟ دولت منابع وردیف استخدامی ندارد وبا این حرفها برای مردم توقع ایجاد نکنید.

در حالي كه «محمد رضا مرواريد»استاندار ایلام و «شادمهرکاظم زاده» نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی از جمله ساير مقام هاي سياسي حاضر در محل بودند و به نظر برخي گفته هاي حاضرين وزير را به شدت عصباني كرده بود، او خطاب به يكي ديگر از حاضرين گفت: تو غلط كردي كه نماينده مردمي، اگر گذاشتم يك روز بماني اينجا و [...]
آنچنان كه در برخي رسانه هاي محلي آمده، وزير بهداشت دولت يازدهم در پايان اين بازديد كوتاه و پرتنش با تهديد فرد منتقد به عزل به همراه ساير مسئولان همراه از جمله استاندار ايلام شهرستان بدره را بدون هيچ مصوبه يا وعده مشخصي ترك كرد.

اگرچه در فايل صوتي و فيلم تصويري اين رخداد عجيب مشخص نيست كه مخاطب وزير بهداشت چه كسي است، اما از آنطور كه از ظاهر گفته ها بر مي آيد اين جملات خطاب به يكي از مقام هاي مسئول احتمالاً دولتمرد يا كارمند دولت گفته شده است؛ جملاتي كه ناپسند بود و  خاطر مردم شهر بدره  را مكدر كرد. ( البته برخي ادعاهايي مطرح كردند كه چون قابل رد يا تأييد نيست،‌ «تابناك» از نقل آنها صرف نظر مي كند.

اگرچه بي اخلاقي در هر رده و از سوي هر كسي كه باشد، ناپسند و غيرقابل قبول است اما اگر اين فعل از سوي يك مقام ارشد دولتي آنهم در مقام وزرات شنيده شود، ناپسندي و شگفت آور بودنش صد چندان مي شود.

در حالي كه يكي از ابهام هاي ماجرا مشخص نبودن قصور و كاستي به وجود آمده اي است كه قاضي زاده هاشمي را اينگونه بر آشفته مي كند اما ابهام ديگر تكذيبيه اي است كه دانشگاه علوم پزشكي ايلام منتشر كرد و در آن رخ دادن هر گونه درگيري لفظي تكذيب شد؛ تكذيبيه اي كه خلاف آن در فيلم ويدئويي به وضوح قابل مشاهده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار