مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ‌گونه مراجعه حضوری به درب منازل برای ثبت‌نام سهام عدالت صورت نخواهد گرفت و خرید و فروش سهام عدالت ممنوع و غیرقابل انجام است و هرگونه پرداخت وجه برای ثبت‌نام و آزادسازی سهام عدالت ممنوع است.
کد خبر: ۳۸۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 05 March 2017
 رضا حسینی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سامانه www.samanese.ir تنها پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی سهام عدالت در کشور است و اخبار، اطلاعیه‌ها و توضیحات لازم پیرامون سهام عدالت و نیز پاسخ سؤوالات متداول در مورد سهام عدالت از طریق همین نشانی اینترنتی قابل دریافت است. 

دبیر ستاد استانی سهام عدالت استان به جسله امروز چهاردهم اسفند با دست‌اندرکاران دبیرخانه سهام عدالت استان اشاره کرد و افزود: تمام مشمولان که در دوره 10 ساله اجرای سهام عدالت از ابتدای سال 1385 تا پایان سال 1394 ثبت‌نام قطعی در تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌ها بوده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت حساب تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند.

وی گفت: در خصوص مشمولان سهام عدالت که طبق اطلاعات اخذ شده تا مقطع دی‌ماه 1395 از سازمان ثبت احوال کشور، جزو فوت شدگان تعیین شده‌اند متعاقباً از طریق سامانه سهام عدالت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: مشمولان سهام عدالت می‌توانند پس از مشاهده صورت‌حساب تسویه اقساط خود، در خصوص باقیمانده ارزش سهام تخصیصی که به طور کامل از طریق سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر تسویه نشده است، نسبت به مبلغی که بابت آن تمایل به پرداخت داشته و این مبلغ را در سامانه تعیین می‌کنند، یک قبض پرداخت دارای شناسنامه واریز به مبلغ دلخواه از سامانه دریافت کنند، البته مشمولانی که در صورت‌حساب خود از تخفیف برخوردارند، فاقد قبض پرداخت خواهند بود و اکیداً نیز نباید هیچ‌وجهی به حساب دولت واریز کنند.

 وی افزود: افرادی که طی سال‌های 1385 تا 1394 در طرح سهام عدالت ثبت‌نام اولیه کرده، اما فرآیند ثبت نام خود را پس از دریافت دعوت‌نامه، تکمیل فرم اطلاعات و مراجعه به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها در سال‌های مذکور، تکمیل نکرده و ثبت نام نهایی نشده‌اند، مشمول سهام عدالت نیستند.

حسینی گفت: مشخصات هویتی تمام مشمولان سهام عدالت تا مقطع دی‌ماه 1395 از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال کشور اخذ و به روز‌رسانی شده است و آخرین مشخصات هویتی مزبور ملاک عمل در اعلام وضعیت مشمولان و ارائه صورت‌حساب تسویه اقساط  است.

دبیر ستاد استانی سهام عدالت گفت: پرداخت‌های مشمولان از طریق بانک ملی ایران صورت خواهد گرفت و هرگونه پرداخت وجه در خصوص سهام عدالت به جز از طریق بانک ملی ایران غیرقانونی است و مشمولان سهام عدالت می‌تواند برای دریافت پاسخ سؤوالات متداول در مورد طرح ساماندهی سهام عدالت، با سامانه تلفن گویای سهام عدالت به شماره 8338 که به همین منظور در سازمان خصوصی‌سازی مستقر است، تماس برقرار کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هیچ‌گونه مراجعه حضوری به درب منازل برای ثبت‌نام سهام عدالت صورت نخواهد گرفت و خرید و فروش سهام عدالت ممنوع و غیرقابل انجام است و هرگونه پرداخت وجه برای ثبت نام و آزادسازی سهام عدالت ممنوع است.

حسینی افزود: با پایان دوره 10 ساله انجام طرح49 میلیون و 26 هزار و 193 نفر مشمول نهایی طرح شناخته شده است که 5 میلیون و 969 هزار و 32 نفر دو دهک پایین درآمدی (مشمولان  تخفیف‌‌دار) هستند و از 50درصد تخفیف از پرداخت اقساط معاف هستند و بقیه مشمولان اگر مانده اقساط خود را امسال پرداخت کنند، می‌توانند از سود سهام سال 1395 نیز استفاده کنند وگرنه تا پایان مهلت پرداخت اقساط از سود سهام عدالت بهره‌مند نخواهند بود.

 اظهار داشت: برای هر فرد مشمول تا سقف یک میلیون تومان سهم از سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری و حداکثر 5 میلیون تومان برای یک خانوار تخصیص یافته و سهام عدالت به 6 دهک پایین درآمدی، به صورت اقساط 10 ساله با اولویت بازپرداخت اقساط از محل سود شرکت‌ها، تخصیص یابد و دو دهک پایین درآمدی از 50 درصد تخفیف در باز پرداخت اقساط برخوردار می‌شوند.

حسینی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی 2 میلیون و 828 هزار و 441 نفر سهامدار قطعی سهام عدالت بوده و اقدامات و فرآیندهای لازم در 18 گروه در این راستا انجام گرفته است که از این تعداد، 390 هزار و 889 نفر مشمول دو دهک پایین درآمدی هستند که از 50 درصد تخفیف در پرداخت اقساط معاف هستند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار