در حاشیه سفر وزیر صنعت به تبریز؛
کد خبر: ۳۹۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 09 March 2017
17 ام بهمن ماه  امسال بود که تابناک تبریز درمیان سکوت فاحش رسانه ها گزارش داد از روز گذشته تاکنون (17 بهمن ماه) شماری از کارگران کارخانه «بلبرینگ سازی تبریز»در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.
 
در آن شب سرد حتی زنان کارگر نیز برای دریافت مطالبات خود بنا داشتند شب را تا صبح در کارخانه تحصن نمایند. وعده مسئولین برای رفع مشکل نیز کارگران را فقط توانسته است  یک ماه امیدوار نماید .
 
 با ورود وزیر صنعت به تبریز نیز شاهد تجمع مجدد این کارگران هستیم.
 کارگران شرکت «بلبرینگ سازی تبریز»برای سومین بار متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفیشان، مقابل اداره کل کار استان آذربایجان شرقی اجتماع کردند.
 
اعتراض صنفی کارگران «بلبرینگ سازی» در حالی وارد سومین روز خود شد که در جریان اعتراض صنفی دوروز گذشته،کارگران  این واحد تصمیم گرفتند تا برای رساندن صدای اعتراضشان اجتماع صنفی خودرا از محل کارخانه به  مقابل ساختمان اداره کار استان انتقال دهند.
 
کارگران می گویند تا این لحظه از نتیجه اعتراضمان در مقابل اداره کل کار استان آذربایجان شرقی نتیجه ای نگرفته ایم اما نمایندگان ما همچنان با مسئولین این اداره در حال مذاکره هستند.
 
به گفته آنان، زمانی وضعیت تولیدات این کارخانه بسیار خوب بود اما از وقتی که شرکت بلبرینگ سازی  به نام خصوصی سازی و اجرای سیاست‌های اصل 44 از مالکیت مدیریت دولتی خارج شد، کارفرمای خصوصی جایگزین نتوانست به  تعهدات  مالی خود عمل کند و در نتیجه این وضعیت به وجود آمده است.
 
گفتنی است بیش از 190کارگر کارخانه بلبرینگ سازی تبریز از روز دوشنبه16 اسفند ماه تاکنون با برپایی تجمع در محوطه این کارخانه خواستار پرداخت دست کم سه ماه حقوق معوقه و عیدی وپاداش پایان سال خود شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار