در حالی‌که سفارت ایران در ترکیه پیشتر نسبت به حضور ایرانی‌ها در این کشور هشدار داده بود، گزارش‌ها از تردد پرشمار شهروندان ایران و حضور در مراکز خرید شهر وان ترکیه حکایت دارند.
کد خبر: ۳۹۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 23 March 2017
سیل ورود شهروندان ایرانی به شهر «وان» ترکیه در ایام نوروز موجب بهت و حیرت اهالی این شهر شده است.

به نوشته روزنامه «حریت» با آغاز تعطیلات نوروزی که تا شروع ماه آوریل طول می‌کشد، مسافران ایرانی به شهر «وان» در شرق ترکیه سرازیر شده‌اند. آن طور که این روزنامه گزارش کرده اهداف برخی جهانگردان ایرانی تفریحات و انجام خریدهای ارزان قیمت است.

این در حالی است که سفارت ایران در ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواسته بود با توجه به وضعیت فوق‌العاده در این کشور و وقوع برخی حوادث ناگوار برای هموطنان از حضور در اماکن پر ازدحام و نامطمئن اکیدا خودداری کنند.

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه در پی کودتای نافرجام بهار گذشته، برقرار شده است.

روزنامه حریت می‌نویسد: «اینک هیچ اتاق خالی در این شهر موجود نیست و هتلداران وان سالن‌های خود را نیز به اتاق‌هایی برای پذیرش جهانگردان ایرانی تبدیل نموده‌ و  رستوان‌ها، بازارهای خرید این شهر  پر شده و علائمی که روی آن به فارسی «حراج» نوشته شده در خارج مغازه‌های خیابان «جمهوریت»، یکی از مکان‌های پرترد این شهر، دیده می‌شوند.»

«مریت شاهماران» مدیر هتل «اپیک تورل» به این روزنامه گفت: «در چهار فصل گذشته شاهد کاهش میزان تقاضا بودیم اما اینک بهت زده شده ایم. ما توقع چنین افزایشی را نداشتیم. اینک گروه‌های هشت نفری هستند که دوست دارند حتی در اتاق‌های چهار نفره اسکان یابند.»

«بهار یوسف زاده» شهروند ایرانی که برای تعطیلات نوروز در شهر وان بسر می‌برد، در توجیه حضور خود به این روزنامه گفت که قیمت‌ها در این شهر ارزانتر از ایران است و انواع برندها در اینجا مشاهده می‌شوند.

به گزارش فارس، یک نوازنده ایرانی اهل شهر ارومیه حاضر در وان نیز با اشاره به خطرناک بودن سفر به ترکیه به خاطر حملات تروریستی داعش می‌گوید: «وان خیلی نزدیک است و ما آن را یکی از شهرهای خود می‌دانیم. حدود هشتاد درصد اطراف ما را ایرانی‌ها شکل داده‌اند. ما پیشتر از آمدن به وان هراس داشتیم زیرا امکان وقوع حادثه می‌رفت اما بعدا گفتیم که حادثه ممکن است در هر کشوری رخ دهد. به همین دلیل اینک بیشتر احساس راحتی می‌‌کنیم./الف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیللی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
امنیت ترکیه از عراق و سوریه بیشتره متاسفانه تابناک همیشه بر علیه ترکیه خبر می نویسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار