امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مناسب‌ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی است ، گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه پایدار در کشور است.
کد خبر: ۳۹۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 24 March 2017
 آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه اولین جمعه سال 96 در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: این سال را مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال جوانان نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه باید در قبال این شعار سال تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد، افزود: با تولید جنس مرغوب می توان به احقاق شعار سال تلاش کرد و دولت باید به حمایت از تولیدکنندگان توجه کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه در صورتی که تولید در کشور رونق یابد بحث اشتغال جوانان خود به خود حل می شود، گفت: اگر تولید داخلی مرغوب باشد و افزایش یابد، بیکاری از بین رفته و استعدادها شکوفا می شود.

وی با اشاره به هوش بالای مردم کشور، افزود: کار تنها به کار اداری مرتبط نیست و نوآوری می تواند چرخه اقتصادی جامعه را گسترش دهد.

امام جمعه موقت تبریز به تاکید دوم رهبر فرزانه انقلاب در اولین روز سال جدید اشاره کرد و افزود: رویدادهای انتخاباتی دوازدهمین دوره رئیس جمهوری نیز پر اهمیت بوده و فرصتی است تا با خلق حماسه ای حضور مردمی در این حماسه داشته باشیم و یقین بدانیم که روند و پیشرفت انقلاب و موضوعات داخلی کشور و مسائل خارجی کثرت شرکت کنندگان با این انتخابات بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: انتخابات مظهر حماسه سیاسی برای کشور است و مردم باید برای حضور همانند اوایل انقلاب صف بکشند.

آل هاشم با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات پاسخ کوبنده به دشمنان خواهند داد که ما پشت انقلاب خود ایستاده ایم و با رای خود توطئه های دشمن را خنثی خواهیم کرد، افزود: نباید حضور خود در انتخابات را بی ارزش بدانیم بلکه هر رای پاسخ کوبنده به دشمنان در کمین نشسته خواهد بود.

وی در تشریح مناسبت های روز تصریح کرد: دوم فروردین سالروز عملیات فتح المبین است و در این روز رزمندگان بزرگی شرکت کردند و شهدای زیادی را تقدیم اسلام کردیم.

امام جمعه موقت تبریز افزود: همچنین این روز را روز جهانی آب نیز نامگذاری کرده اند که آب بزرگ ترین نعمت برای انسان ها است و باید در صرفه جویی آن دقت کنیم و نگوییم کنتور آب کار می کند و هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد بلکه خداوند نیز در قرآن بر حیاتی بودن این نعمت تاکید فراوان داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مبارک رجب قرار گرفته ایم و این ماه جزو ماه های استغفار است و هر کسی در اعتکاف این ماه شرکت کند و روزه بگیرد گویی چندین بار به حضور پیغمبر رفته و گناهانش در پیشگاه خداوند بخشیده می شود.

آل هاشم با اشاره به اولین شب جمعه ماه رجب، تصریح کرد: این شبی که نباید مردگان خود را فراموش کنیم و باید یادی از آنها بکنیم.

وی ادامه داد: روز جمعه اول ماه رجب ولادت امام محمد باقر(ع) است که نقش بسیار زیادی در تشییع و پایبندی اسلام ناب محمدی داشته اند و همچنین ولادت امام جواد الائمه، ولادت امیرالمومنین را در چند روز آینده خواهیم داشت و البته شهادت حضرت زینب به روایتی نیز خواهیم داشت.

امام جمعه موقت تبریز در پایان از زحمات کادر درمانی و فوریت های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها برای سفرهای نوروزی گفت: این روزها آنها برای امنیت بی نظیر کشور ما تلاش می کنند و از خانواده خود دور هستند.

وی در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز مردم را به پرهیز از انجام کارهای معصیت و حرام توصیه کرد و گفت: حساب هیچ کس به حساب دیگری گذاشته نمی‌شود از این رو باید مواظب ایمان خود بوده و حق‌الناس و حق‌الله را به جا بیاوریم.

آل هاشم با یادآوری اینکه ثروت از حرام مغفول است و عقاب و عذاب در پی خواهد داشت، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مؤمنان را بدون خطاب و واسطه موعظه کرده‌اند و آنها را مستقیم مورد خطاب قرار داده تا آگاه شوند.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: نباید به هر چیزی که آگاهی نداریم شهادت دهیم و تهمت به کسی بزنیم و خوشا به سعادت افرادی که عدالت را در قبال فرزندان و اقوام خود نیز رعایت می کنند و اگر حقی را ناحق کرده‌اند طرفداری از آنها نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :