مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از اقامت بالغ بر 92 هزار نفر گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا روز پنج فروردین در مراکز اقامتی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 25 March 2017
به گزارش تابناک تبریز،  مرتضی آبدار اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی در سال جدید، شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی بوده است و اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است؛ بطوریکه از ۲۵ اسفند الی ۵ فروردین ۹۶، مراکز اقامتی استان پذیرای نود و یک هزار و 782 گردشگر بوده است.

وی افزود: همچنین در طول ایام نوروز بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان نیز، با استقبال چشمگیری روبه رو شده،  63هزار و 767 بازدید از موزه های تحت نظارتی میراث فرهنگی استان، از 25 اسفند تا 5 فروردین ثبت شده است، این استقبال نسبت به آمار نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به اماکن پر بازدید استان، بیان کرد: کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان همچنان در صدر پر بازدید ترین اماکن تاریخی و موزه های  استان قرار دارند، کلیسای سنت استپانوس با 13 هزار و392 نفر بازدید بیشترین آمار بازدید را تا روز پنجم فروردین  به خود اختصاص داده است و همچنین موزه قاجار با 6 هزار و 168 نفر بازدید، در دو روز گذشته با افزایش بازدیدکنندگان خود رتبه خود را ارتقا داده و دومین مکان پر بازدید اعلام شده است.

آبدار افزود: طبق آمار کلی، کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی، در مجموع از اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و توریستی استان، تعداد 498 هزار و 815 نفر بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: آمار تردد در محور های مواصلاتی استان نیز با پنج میلیون و 920 هزار و 139 خودرو نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار