یکی از کارشناسان ارتباطات و رسانه مناطق عملیاتی غرب، شمالغرب و جنوب را زیارتگاهی ستودنی و با برکت برای زائران راهیان نور عنوان کرد.
کد خبر: ۴۰۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 29 March 2017
ابراهیم نوروزی فر در گفتگو با تابناک تبریز حرکت فرهنگی راهیان نور را گرامیداشت رشادت شهدا و ایثارگران و قدردانی از جانفشانی مردم مناطق جنوب دانست که در حساس ترین شرایط کشور در برابر دشمن ایستادند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص گنجینه بودن دفاع مقدس و حرکت نوین فرهنگی راهیان نور، به استفاده از این ظرفیت فرهنگی در مقابله با هجمه فرهنگی بدخواهان تاکید کرد.
نوروزی فر راهیان نور را پدیده مهم و اثرگذار فرهنگی خواند و اظهار داشت: هرسال خانواده های بسیاری از این اردوها ‏استقبال می کنند چراکه با روحیه ای جدید همچون اخلاص، سادگی و ... که برگرفته از این سفر معنوی است به شهر خود باز می گردند.
این کارشناس ارتباطات و رسانه اضافه کرد: افرادی که در این اردوها شرکت می کنند می توانند با تاثیراتی که از آن حس ‏می کنند، معارف و فرهنگ دفاع مقدس را به جامعه هم انتقال دهند.‏
نوروزی فر در بخش دیگر صحبت های خود با ابراز تاسف از اینکه برخی از رسانه ها در انعکاس اخبار این حرکت فرهنگی به جای اثرگذاري و ‏کیفیت آن، به دنبال آمار و ارقام هستند، گفت: ملاک رسانه ها از این اردوها باید تولید محتوای ارزشمندی برای ‏نشر و انتقال آن در جامعه و نسل های آینده باشد.
 وی یادآور شد: رسانه ها باید حضور افراد را در این اردوها که به جای سفر خارج ‏دبی و ترکيه، مناطق عملیاتی انتخاب کردند به نحو مطلوب و شایسته منعکس کنند‎.‎
نوروزی فر حضور اصحاب رسانه در مناطق عملیاتی را که تنفس در ‏مشهد شهدای دفاع مقدس است، بسیار موثر دانست و افزود: رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب باید همه تلاش خود را برای ‏پوشش گسترده این حرکت عظیم داشته باشند.
وی بیان کرد: اصحاب رسانه باید با استفاده از ابزارهای رسانه ای و پوشش مطلوب برای تقویت فکری و ‏اعتقادی این حرکت فرهنگی گام بردارند تا بتوانند مفاهیم ارزشی اسلام و انقلاب اسلامی را به نسل های جدید انتقال دهند.‏
نوروزی فر با اذعان به اینکه مسئولان نتوانسته اند از اقیانوس بیکران دفاع مقدس استفاده کافی را داشته ‏باشند، تصریح کرد: صدا و سیما باید در راستای ارتقای کیفی آثار تولیدی راهیان نور تلاش کند تا از طریق آن معارف ‏دفاع مقدس به لایه های اجتماع منتقل و موجب عمق بخشی آن در جامعه باشد.‏
وی دعوت صدا و سیما از افراد بنام، هنرمندان و ورزشکاران شرکت کننده در راهیان نور و پخش زنده برنامه های ‏برگزار شده در مناطق عملیاتی را از مهم ترین راه ها در انتقال دوران دفاع مقدس برشمرد.
این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه ارزش های دفاع مقدس باید در قالب سمینار، فیلم کوتاه و بلند، کتاب و سریال ‏در جامعه ارائه شود تا توطئه های دشمن برای از بین بردن فرهنگ غنی کشورمان خنثی شود، تاکید کرد: گنجاندن مطالب ارزشمند دوران دفاع مقدس در کتب درسی دانشگاه ها از مهم ترین راه ها در انتقال این فرهنگ غنی است.
رقیه غلامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار