مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: از آغاز اجرای طرح آرامش بهاری در 25 اسفندماه تا صبح امروز بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر روز زایر از زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان دیدن کرده اند.
کد خبر: ۴۰۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 29 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه امامزاده علی صالح پذیرای بیشترین مسافران نوروزی بوده بیان کرد: همچنین تاکنون زمینه اسکان 15 هزار نفر در زائر سراهای بقاع متبرکه و در جوار زیارتگاه های این استان فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 25 زیارتگاه این استان همزمان با تعطیلات نوروزی امسال اظهار کرد: این طرح از 25 اسفندماه پارسال تا نیمه فروردین امسال در بقاع متبرکه شاخص این استان اجرا خواهد شد.
 
وی با ذکر اینکه این طرح برای ششمین سال متوالی در این استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود، افزود: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه نظیر برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای مسابقه، اقامه نماز جماعت، آیین تحویل سال با اجرای برنامه های متنوع و غیره است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اعزام 30 مبلغ روحانی به زیارتگاه های مناطق مختلف این استان در اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 20 نفر بومی و 10 نفر نیز اعزامی از حوزه های علمیه قم هستند که در زیارتگاه های اجرا کننده طرح آرامش بهاری مستقر می شوند.
 
شهیدی با بیان اینکه زائرسراهای زیارتگاه های استان به امکانات لازم تجهیز شده اند از افزایش میزان بازدید مسافران نوروزی از زیارتگاه های این استان خبر داد. به گفته وی، در ایام تعطیلات نوروزی پارسال در مجموع یک میلیون و 500 هزار نفر روز به زیارت بقاع متبرکه این استان مشرف شدنده اند.
 
وجود بیش از 60 بقعه متبرکه در جای جای استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
 
این اماکن مذهبی که بصورت عمده در مناطقی خوش آب و هوا واقع شده موجب جذب گردشگر به این استان بویژه ایام تعطیلات نوروزی است.
 
امامزاده علی صالح (ع) در بین امامزاده های استان ایلام از حیث آمار بازدید کنندگان مشهورترین امامزاده استان محسوب می شود.
 
این مکان متبرک در20 کیلومتری شهر ایلام به طرف مهران در منطقه ای به نام صالح آباد قرار دارد و در بین مردم ایلام به خاص علی مشهور است.
 
علی صالح مسمی به « علی الخیر » کنیه او « ابو الحسن » و لقب او « صالح » فرزند « عبید الله الاعرج اول » نبیره امام چهارم شیعان حضرت زین العابدین (ع) هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار