پیش بینی می شود و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و خوزستان و به تدریج از روز شنبه در استان مرکزی و تهران رخ خواهد داد.
کد خبر: ۴۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵ 29 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنگونه که از قبل اعلام شده بود سامانه ای بارشی طی روز های پایانی تعطیلات نوروزی ، جو استان را دربر خواهد گرفت.
 کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اطلاعیه امروز این سازمان اظهار کرد: عبور سامانه بارشی از عرض های میانی دریای خزر و گذر ناوه نسبتا ضعیف در مناطق میانی کشور و ترکیب این دو سامانه موجب بارش باران در نیمه شمالی کشور شده است که طی امروز و پنجشنبه در این مناطق بارش باران غالبا به طور پراکنده و در ارتفاعات کوهستانی البرز مرکزی بارش پراکنده برف تداوم خواهد یافت.

احد وظیفه با بیان اینکه موج اصلی سامانه جنوبی تر از روز جمعه تقویت می شود، افزود: انتظار می رود این سامانه، از ظهر جمعه تا اواخر شنبه بارش باران و در ارتفاعات نیمه غربی البرز و مناطق شمالی زاگرس بارش برف، بارش باران توأم با رگبار و رعد و برق در غرب و جنوب غرب کشور را سبب شود، همچنین طی بعدازظهر جمعه تا شنبه گذر این سامانه در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، مرکز، غرب، جنوب غرب و جنوب کشور همراه با رشد ابرهای جوششی توأم با وقوع رگبار و رعد و برق خواهد بود.
وی افزود: بعدازظهر جمعه تا شنبه، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات این استان ها پیش بینی می شود و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و خوزستان و به تدریج از روز شنبه در استان مرکزی و تهران رخ خواهد داد.

اما کارشناس هواشناسی استان در گفتگویی با یکی از پایگاه های خبری محلی گفته است : پنج شنبه و جمعه هفته جاری ( 10 و 11 فروردین) نیز در سطح استان بارندگی پیش بینی نمی شود.

ولی بهره مند در گفتگو با صبح زاگرس از ورود سامانه فعال بارشی از جمعه شب هفته جاری (11 فروردین) به استان خبر داد و افزود: با ورود این سامانه بارشی تا صبح روز یکشنبه (13 فروردین) در نقاط مختلف استان بارندگی خواهیم داشت و بارش ها همراه با رگبارو رعد و برق همراه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار