صالح مسلم لیدر گروهک نظامی ypd یا همان ارتش دمکراتیک کردهای سوریه در پاسخ به سوالی در مورد هدف آنها از طراحی حمله به رقه و‌آزادسازی آن گفته است، ما کردها تنها به آزادسازی رقه نمی اندیشیم، اهداف ما بسیار بالاتر از این هاست.
کد خبر: ۴۰۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 01 April 2017
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، صالح مسلم لیدر گروهک نظامی ypd یا همان ارتش دمکراتیک کردهای سوریه در پاسخ به سوالی در مورد هدف آنها از طراحی حمله به رقه و‌آزادسازی آن گفته است، ما کردها تنها به آزادسازی رقه نمی اندیشیم، اهداف ما بسیار بالاتر از این هاست.

این بیان مسلم حکایت از یک تغییر راهبردی در میان نخبگان سوریه می کند.

آنها تا چند سال پیش تنها به حفظ خود و‌مناطق کردنشین می اندیشیدند اما به اینک به مدد شرایط جدید منطقه و با توجه به چرخش ترکیه از مواضع سرسختانه خود ،به چیزی کمتر از ایفای نقس یک شریک راهبردی برای حاکمیت آینده سوریه نمی اندیشند.

آنها از منبج مطمئن شده اند که ترکیه قصد ندارد به سمت رقه حرکت نماید. از طرفی فشارهای ترکیه نیز نتوانست ترامپ را از همکاری با کردها بازدارد . چرا که اردوغان کردها را به نقض حقوق ترک های  و‌ترکمن های شیعه و سنی سوریه متهم می نماید.
البته اردوغان ، ارتش دمکراتیک کردها را جزیی از پ ک ک ترکیه محسوب می نماید و در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷  فشارهای زیادی روی کردها وارد می کند.
بهر حال کردها دیگر به مناطق کردی نمی اندیشند آنها به تبعیت از شرایط جدید منطقه که بازی های ژیوپلتیک آنرا فرا گرفته است ، به مرزهای فراتر از مناطق کردنشین نی اندیشند.
آنها به خوبی می دانند که انسجام بخشی به کردهای پراکنده در مناطق شمالی و تاسیس یک حکومت خودمختار مانند کردهای عراق ممکن نیست، بنابراین آنها سعی می کنند در بلبشوی وضعیت سوریه، مناطق تحت تصرف خود را بیشتر کنند تا در دوره استقرار حکومت آتی بتوانند  با استفاده از برگهای نظامی، سهم بیشتری از قدرت کل سوریه داشته باشند.چ

محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :