کد خبر: ۴۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 06 April 2017
وضعیت موجود در شورای چهارم شهر تبریز لکه نامبارکی بر تمثال زیبا اما خسته شهر کهن تبریز است.
آنچه باید از این  شرایط موجود گفت محالی مفصل تر می طلبد اما نگاه به آینده را باید از دل واکاوی وضعیت موجود فر اگرفت.
 
فساد در هم تنیده شورای چهارم و بی تدبیری های ریاست پارلمان شهری، در کنار مسئولیت ناپذیری و نظارت گریزی های بخش هایی از شهرداری، سبب شد تا فرصت های اصیل خدمتگزاری تبدیل به افسوس ها و اضطراب های افکار عمومی و آسیب به اعتماد عمومی شهروندان شود.
 
ایمان راسخ داریم که فسادستیزی و نه به فساد بستر و خمیر مایه هر حرکت شور آفرین مشارکت سیاسی در انتخابات شورای پنجم شهر خواهد بود.چه اینکه تنها مقوله ای که موجب احیای اعتماد مردم به نهاد پارلمان شهری خواهد بود جز صداقت با مردم ، صراحت  و شقافیت در گزارش دهی ها و از همه بالاتر فسادستیزی در اراده های خادمان شهر نمی تواند باشد.
فساد موریانه مخرب ریشه های این نظام است و این اهمیت موضوع را باید از کلام امیرالمومنین آموخت که الملک یبقی بالکفر و لایبقی بالظلم. اینکه برخورداری از رانت های اطلاعاتی زمینه ساز سو استفاده های مالی برخی از مسولین گردد هم موجب شرمساری و هم موجب هدر رفت تمامی خدمات متخصصان و دلسوزان متعهد شورا و شهرداری خواهد بود چنانکه شد و شد.
 
از این روی عده ای از نخبگان این شهر که مورد اعتماد بخش های مهمی از مردم هستند تصمیم دارند تا فارغ از گرایشات سیاسی خود(اصلاح طلبی،اصولگرایی، اعتدالی و. ..) آنچه در اندوخته های ارزشمند خود دارند را برای احیای اعتماد عمومی و خلق فرصت های اصولی و اساسی خدمت به مردم در طبق اخلاص نهاده و با صداقت تمام وارد رقابت های نتخاباتی شوند.
چه اگر حتی موفقیت ظاهری یعنی کسب آرای مورد نیاز برای ورود به شورای شهر هم خاصل نشد، همینکه تلاش این گروه برای مطالبه فسادستیزی ، غنا بخش افکار عمومی شود بود مورد رضایت الهی و مردم عزیز خواهد گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :