کد خبر: ۴۰۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 13 April 2017
تابناک تبریز میزبان مهندس کریم سامبرانی یکی از بنیان گذاران صنعت مس در سونگون و ضمنا یکی از مدیران موفق در زمینه راه سازی شده است.

سخنان ابتدایی مهندس کریم سامبرانی به تقدیر ازنماینده محترم ورزقان در مجلس به خاطر زحمات تاثیر گذارش درمنطقه ورزقان اختصاص می یابد. وی در این زمینه می گوید تلاش مهندس علیزاده در جهت رونق کارخانه ها در ورزقان افق روشنی برای منطقه ورزقان ایجاد کرده است.
در این مجال با مهندس سامبرانی در مسائل و معضلات شهری به گفتگو می نشینیم.

طرح جامع شهری را چگونه توصیف می کنید؟
درطرح جامع شهری به هیچ عنوان نباید با ملحق کردن مناطق محروم درصدد این باشیم که وسعت تبریز بزرگ شود ،ولی می توان با افزایش شهرک های جدید وسعت شهر تبریز رابزرگ تر کرد باشرط اینکه شهرک های مذکور در تامین نیازهای خود احتیاجی به تبریز نداشته باشند.

درمورد توازن منابع شهری چه دیدگاهی دارید ؟
اگر عدالت اجتماعی برقرار نشود هیچ کاری پیش نمی رود ؛متاسفانه کشورهای جهان خوراک کشورهای توسعه یافته شده است و این سبک نباید درمدیریت شهری حاکم باشد ،سرمایه ها باید به صورت متوازن توزیع شود.

چه راه حلی برای کاهش مشکلات مناطق حاشیه نشین درنظر دارید ؟
 
 
در کشورهای پیشرفته برنامه ریزی شهری به گونه ای است که مراکز شهر خلوت شود ولی متاسفانه درکشور و شهر ما تمرکز روی مناطق پربرخوردار است ؛هویت تبریز ازان گرفته شده است ،در کشورهای توسعه یافته برج های بلند مرتبه و آسمان خراش درخارج ازشهر ساخته می شود ؛همچنین نرده هایی که درخیابان های تبریز نصب شده شایسته تبریز نیست ؛خانه های حاشیه شهر درمناطق مستعد تخریب زلزله ایجاد شده است وباید باهماهنگی کارشناسان اقدام جدی انجام شود.

در مناطق پیشرفته دنیا بیشترین تمرکز درپروژه ها بر طراحی گذاشته می شود این درحالی است که متاسفانه درکشور ما بیشترین زمان و تمرکز در پروژه ها بر روی اجرای آن می باشد.

سفره مسؤلان و مردم ازهم جداشده است.
افرادی که در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند به هیچ عنوان ارزششان کم تر از ساکنین مناطق لوکس نشین نیست وبرخی مسؤولین باید نگرش خودرا تغییر دهند ؛متأسفانه برخی مسئولان وقتی به مقامی می رسند دیگر مردم را از یاد می برند وپس ازاینکه مردم به آن ها اعتماد می‌کنند ، مسؤولین مذکور به مردم پشت پا می زنند.
کشورهایی که درآمد نفتی ندارند وبرمردم متکی هستند ،ارتباط مسؤلان بامردم بیشتر است ومشکلات به آسانی حل می شود.

دیدگاهتان درخصوص متروی تبریز چیست؟
برخی طرح ها ملی است وباید باحمایت های دولتی انجام شود ،مترو نیز جزء طرح های ملی محسوب می شود و باید نیمی از هزینه آن توسط دولت تامین شود ،درمتروی تبریز کارهایی انجام شده است ،اما متاسفانه  عدم تزریق به موقع منابع مالی سبب کندی روند عملیات اجرایی شده است و امیدواریم با بذل توجه بیش از پیش مسئولین، شاهد اتمام هرچه سریعتر پروژه مزبور براساس برنامه ی زمان بندی مصوب باشیم.

سخنان پایانی مهندس کریم سامبرانی : تخصص باید جلوتر ازتعهد باشد ؛هرکس وقتی در دوره ای به مسؤولیت می رسد باید آن را حمایت کنیم تا نتایج مثبتی به دست آید ؛«خواهشی دارم که همه مردم کتابچه قوانین شهری راداشته باشند وازآن استفاده کنند».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :