رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «حذف کامل خبر ثبت‌نام احمدی‌نژاد در روزنامه‌های اصولگرا »، «واکنش دختر هاشمی به نامزد شدن احمدی نژاد »، « گلایه کدخدایی از تعداد زیاد کاندیداها»، «داوطلب ریاست جمهوری: ایرانیان خیار بکارند! »، « » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 13 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش دادستان به سخنان جنجالی احمدی نژاد در خوزستان

دادستان کل کشور امروز درحاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: گاهی به ما می گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرفهایی را زده است، فلان جا حرف های دیگری زده ، ما می گوییم نوبت آن ها هم می رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم. حجه الاسلام والمسلمین منتظری گفت قوه قضاییه هیچگاه بی دلیل و بی مدرک کاری نمی کند و بر اساس قانون عمل می کند و وظیفه ما بر حسب قانون برخورد است و انتظار ما از دستگاههای اجرایی این است که با ما همکاری کنند .


حذف کامل خبر ثبت‌نام احمدی‌نژاد در روزنامه‌های اصولگرا

در یک اقدام هماهنگ و کم سابقه همه روزنامه های منسوب به اصولگرایان خبر ثبت نام احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری را بایکوت کردند. به گونه ای که این خبر در صفحات اول این روزنامه ها از کیهان تا همشهری و از جوان تا جام جم حتی در حد تیتر فرعی دیده نشده است. شماری از فعالان و کارشناسان حوزه رسانه از این اتفاق اظهار شگفتی کرده اند. این اتفاق (حذف کامل خبر آمدن احمدی نژاد) بازتاب گسترده در فضای مجازی بویژه سایت های تخصصی روزنامه نگاران پیدا کرد و اغلب کاربران به زبان نقد و نصیحت نوشته اند که رسانه های اصولگرا هر اندازه هم از تصمیم احمدی نژاد عصبانی و نگران شده باشند اما نباید اصل خبر را کنار می گذاستند. تیک این خبر را منتشر کرد.


واکنش دختر هاشمی به نامزد شدن احمدی نژاد

دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سؤال که «آیا از خبر شنیدن ثبت‌نام احمدی‌نژاد شوکه شدید؟»، گفت:‌ درباره ثبت‌نام احمدی‌نژاد برادرم یاسر نظر خانواده هاشمی را گفت. واقعا ثبت‌نام احمدی‌نژاد سند اثبات بصیرت آیت‌الله هاشمی است. ما نه‌تنها از شنیدن خبر احمدی‌نژاد شوکه نشدیم بلکه فقط خندیدیم. آنا این خبر را منتشر کرد.


کنایه توییتری مشاور روحانی به احمدی‌نژاد

توییت جدید حسام الدين آشنا: امیدوارم آقای احمدی نژاد پاسخ عدم تمکین به توصیه علنی رهبری را از مردم بگیرد نه از شورای محترم نگهبان


مردم به کسی که توصیه رهبر انقلاب را گوش نداده رأی نمی‌دهند

اسدالله بادامچیان، قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اینکه احمدی‌نژاد تصور کند با وعده یارانه می‌تواند رأی جمع کند، فکر غلطی است. وی تصریح کرد: مردم نباید وارد دعوا و جدال شوند و باید بررسی کنند که کسی که توصیه رهبر معظم انقلاب را گوش نداده و به صحنه انتخابات آمده نباید به او رأی دهند؛ حکم کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود را باید مقام معظم رهبری تنفیذ کنند پس باید به کسی رأی دهیم که توصیه ایشان را گوش دهد نه کسی که سرپیچی کرده است. بادامچیان عنوان داشت: مردم برای حضور در انتخابات احساس تکلیف می‌کنند و بر مبنای تکلیف الهی سعی بر انتخاب دارند؛ کسانی که وارد انتخابات می‌شوند نیز اگر برای رسیدن به قدرت بیایند دچار شرک شده‌اند چراکه باید برای رضای خدا بیایند.


واکنش غرضی به کاندیداتوری احمدی نژاد

غرضی در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: من قطعا پیروز می شوم، حرف هایی که برای شما می زنم، اصلا معارض و مخالف ندارد، جز گروه هایی که قدرت در دست دارند. غرضی همچنین در واکنش به کاندیداتوری احمدی نژاد اظهار داشت: احمدی نژاد به هیچ وجه شایستگی ندارد دوباره بر امور مردم حاکم شود.


گزينه جديد براي رياست ستاد رئيسی

اين روزها ستاد انتخاباتي سيد ابراهيم رييسي در تهران شاهد تحولات تازه اي است. ابراهيم رييسي كه از ابتداي هفته در تهران به سر مي برد در حال تقسيم مسئوليت هاي ستاد خود در پايتخت و استان هاي ديگر است. خبرنگار نامه نيوز به اخبار تازه اي در اين مورد دست يافته است. بر اساس اين گزارش، سيد صولت مرتضوي چهره اي است كه رياست ستادهاي استاني به او گذار شده است. در اين ميان خبرهاي متفاوتي در مورد گزينه هاي احتمالي رياست ستاد مركزي سيد ابراهيم رييسي مطرح شده اند. پيش تر شنيده شده بود كه مسعود ميركاظمي و عزت الله ضرغامي از گزينه هاي محتمل و اصلي هستند اما خبرنگار نامه مطلع شده است كه بحث هاي جدي در مورد واگذاري اين مسئوليت به فرهاد رهبر مطرح شده است. نامه نیوز این خبر را منتشر کرده.


گمانه زنی ها درباره کابینه احتمالی رئیسی رسمیت ندارد

ستاد انتخابات رئیسی گمانه زنی ها دریاره دولت آینده وی را مبتنی بر سلایق افراد دانسته و تاکید کرد که هیچگونه رسمیت و اعتباری ندارد.ستاد انتخابات حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مورد برخی گمانه زنی ها درخصوص کابینه احتمالی وی اطلاعیه ای صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است: ضمن احترام به گمانه‌زنی‌ها در مورد کابینه احتمالی دولت حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، اعلام می دارد این پیش بینی ها مبتنی بر سلایق افراد بوده و هیچگونه رسمیت و اعتباری ندارد.


گلایه کدخدایی از تعداد زیاد کاندیداها

سخنگوی شورای نگهبان در برابر تعداد بالای دواطلبان انتخابات گوشزد کرد که«افرادی که سن قانونی برای امور اداری دیگر را ندارند قطعا نباید برای داوطلبی انتخابات نام‌نویسی کنند.»، او همچنین پرسید:چرا افرادی که قطعا واجد شرایط نیستند، ثبت‌نام می‌کنند؟عباسعلی کدخدایی در ارتباط زنده تلفنی با شبکه یک سیما، درباره اقدام مجلس شورای اسلامی در اصلاح شروط لازم برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری و رد آن از جانب شورای نگهبان اظهار داشت: نمایندگان مجلس چنین اقدامی کردند، اما چون اعضای شورای نگهبان معتقدند که تفسیر اصل 115 به عهده اعضای این شوراست و آن شرایط هم به نوعی در چارچوب این اصل قرار نمی‌گرفت، آن مصوبه‌ها تایید نشد.وی گفت: با مروری بر ماده 35 قانون انتخابات که شرایط داوطلبان ریاست جمهوری را ذکر کرده بسیاری از مسائل قابل طرح است و طبعا در بند رجال سیاسی یا مدیر و مدبر بودن، مساله سن هم نهفته است، به نحوی که افرادی که سن قانونی برای امور اداری دیگر را ندارند قطعا نباید برای داوطلبی انتخابات هم نام‌نویسی کنند.کدخدایی افزود: با این حال شورای نگهبان پس از پایان مهلت قانونی نام نویسی داوطلبان، صلاحیت افرادی را که نام نویسی کرده اند بررسی و اعلام نظر می کند.


جهانگیری هم کاندیدای انتخابات می‌شود؟

برخی منابع خبری می‌گویند جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام و احتمالا با روحانی رقابت خواهد کرد. به گزارش تسنیم، علیرغم مخالفت حجت الاسلام روحانی با حضور فردی به عنوان رقیب، با فشار جریان اصلاحات مجبور شده است رقابت با اسحاق جهانگیری را بپذیرد. با این حال روحانی این پذیرش را مشروط به این کرده است که جهانگیری پس از ثبت نام اعلام کند نهایتا به نفع روحانی کنار خواهد رفت. با توجه به اینکه یکی از شروط جهانگیری آن بود که اگر بیاید با روحانی رقابت خواهد کرد ،معلوم نیست که او شرط گذاری اخیر روحانی مبنی بر کناره گیری اش را بپذیرد واین نقش را بازی کند


داوطلب ریاست جمهوری: ایرانیان خیار بکارند!

یک ثبت نام کننده ناشناس با ورود به محل سخنرانى ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به خبرنگاران گفت خواهش میکنم مخاطب من شوید تا مسئولان بلندگو را روشن کنند؛ خبرنگاران هم با تشویق مخاطب او شدند؛ این ثبت نام کننده مى گوید ماهیانه251 هزار تومان یارانه مى دهد و این کار را از طریق چاپ اسکناس توسط بانک مرکزى انجام مى دهد؛ او مى گوید به هر خانوار ایرانى چندین هکتار شوره زار مى دهد تا خیار بکارند و خیار شور کشت کنند.


رسایی هم از احمدی‌نژاد برگشت

حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در واکنش به کاندیداتوری احمدی‌نژاد، از پیامی الهام گرفت که زمانی مردم در مقابل بنی‌صدر استفاده می‌کردند.رسایی با انتشار عکس در کانال تلگرامی خود نوشت: «احمدی‌نژاد و دیگر چهره‌های سیاسی بدانند، ما اگر روزی به شما با قلم سیاه رأی دادیم، به خمینی و خامنه‌ای با خون سرخ‌مان رأی داده‌ایم


با تصمیم شورای مرکزی جبهه مردمی ثبت‌نام ۵ نامزد این جبهه بلامانع است

شورای مرکزی جبهه مردمی نيروهاي انقلاب اسلامی ثبت نام ۵ نامزد برگزیده شده در مجمع عمومی دوم خود در انتخابات ریاست جمهوری در مقطع کنونی را بلامانع دانست. در این مذاکرات این موضوع برای شورای مرکزی احراز شد که همه کاندیداها به هدف پيروزي اعتقاد كامل داشته، به وحدت نيروهاي انقلاب پاي بند بوده و به تدبير جبهه در مقاطع حساس آينده اعتماد دارند. در مجمع عمومی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آقایان سید ابراهیم رئیسی، علی زاکانی، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قالیباف و حمیدرضا حاجی بابایی برگزیده شدند.


اصل 90 باید تخلفات احمدی‌نژاد را به میدان بیاورد

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه بنده در ۵ دوره نمایندگی زجری که در دوره نمایندگی هشتم از آقای احمدی‌نژاد دیدم در هیچ دوره‌ای ندیدم و او برای مجلس احترام و حیثیت قائل نبود و حرف‌های خلاف و دروغین می‌زد، گفت: به نظرم مجلس شورای اسلامی بعد از همه این فراز و نشیب‌هایی که دیده، شایسته است که حالا تمام پرونده‌های تخلفات دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را به هر صورتی که صلاح می‌داند، توسط اصل ۹۰ به میدان بیاورد. حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در حال حاضر پرونده ایشان که در قوه قضاییه وجود دارد، باید به صحنه آورده شود و تخلف‌های او در یک دادگاه منصفانه‌ای بررسی شود و آن زمان معلوم می‌شود که آیا پرونده‌های او بالاتر از پرونده‌های رحیمی یا امثال رحیمی است یا خیر؟ باید صورت مساله کارنامه احمدی‌نژاد برای دیگران روشن شود. ایلنا این خبر را نوشت.


از تفکر احمدی‌نژاد نباید انتظار دیگری داشت

محمود واعظی در مورد اعلام کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: اگر عملکرد ۸ ساله دولت وی را به خوبی بررسی کنید، می‌بینید آنچه که امروز اتفاق افتاده است، چندان غیرمنتظره نیست. او افزود: به هر حال از تفکر احمدی‌نژاد نباید انتظاری غیر از این داشته باشیم آنها حاضر هستند برای اثبات خودشان هر بلایی سر کشور بیاورند. وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا آقای احمدی‌نژاد بر خلاف نظر رهبری اقدان به نام‌نویسی کرد، گفت: من وارد این بحث نمی‌شوم افراد بهتری هستند که بتوانند در این مورد اعلام نظر کنند ولی به هر حال به نظر می‌رسد که این موضوع اتفاق عجیبی بوده است. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


افرادی که جرقه اولیه حوادث ۸۸ را زدند دوباره به دنبال تشنج اند

دکتر محمدرضا عارف در دیدار با اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: صادقانه باید بگویم که نسل اولی‌ها وظیفه‌شان را در برابر نسل‌های بعد از خود بخوبی انجام ندادند اگر این وظیفه به درستی انجام می‌شد اکنون شاهد نوعی گسست نسلی نبودیم. برخی از مدیران دانشگاه در برابر فشارهای نهادهای بیرون دانشگاه تسلیم می‌شوند. بسیاری از مشکلاتی که در محیط‌های دانشگاهی وجود دارد به خاطر تلاش برخی نهادهای برای مدیریت فضای دانشگاهی است و متاسفانه برخی از مدیران مراکز آموزش عالی در برابر اینگونه فشارها تسلیم می‌شوند که نتیجه این کار امنیتی شدن فضای دانشگاه است که تبعات زیادی دارد. آیا باید نتیجه انقلاب اسلامی ما که یک انقلاب فرهنگی بود این حجم از فساد باشد؟ ما مسئولان چه جوابی در برابر نسل جوان و نسل های آینده داریم که وقتی با فسادهای افسار گسیخته‌ای مواجه می‌شوند که بعضاً افرادی که در اینگونه فساد ها نقش دارند ادعای انقلابی گری هم داشتند؟️ مطمئناً نظام اسلامی ظرفیت تکرار حوادثی به مانند حوادث 88 را ندارد و برخی افراد که در آن مقطع جرقه اولیه این حوادث را زدند اکنون هم می‌خواهند جو کشور را با اظهارات نسنجیده خود متشنج کنند به همین دلیل اصلاح‌طلبان باید هوشیار باشند که در دام طراحی شده این افراد که سابقه رو دوروی با ارکان نظام را دارند نیافتند. اتفاق رخ داده در انتخابات سال 92 عنایت خداوند بود، در انتخابات 92 که جو یاس و ناامیدی در بخشهای از جریان اصلاحات حاکم بود با میدان‌داری جوانان و دانشجویان حماسه‌ای خلق شد و بعد از آن هم تلاش شد روند آغاز شده ادامه پیدا کند که خوشبختانه در اسفند 94 و در انتخابات مجلس نتیجه حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی ایجاده در انتخابات 92 را دیدیم و اکنون هم باید با تمام توان این روند را ادامه دهیم.


احمدی‌نژاد عضویت در مجمع تشخیص را از دست می‌دهد؟

عباس امیری‌فر، مشاور و ریاست شورای فرهنگی وامام جماعت سابق نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد با ارسال متنی به دیده‌بان دولت نوشت: متاسفانه احمدی‌نژاد باحمایت همه جانبه ازمشایی وبقایی ونامه ذلت بار مشایی به خاتمی که بنابراطلاع موثق باهماهنگی کامل شخص دکتر نوشته شده است آینده سیاسی خودش را نابود و بطورکامل به تاریخ پیوست و به احتمال زیاد تنها پست حکومتی خود عضویت درمجمع تشخیص مصلحت نظام راازدست خواهد داد و بنابراطلاع موثقی که دارم دیگه مورد حمایت وعنایت مقامات عالیرتبه نظام نمی‌باشد و بااین کارهای بچه‌گانه اخیر و احتمالا درآینده که ازوی خواهیم دید کاملا از رهبری داهیانه مقام معظم رهبری دورشده و خیل عظیمی ازطرفداران خود را که به دلیل حمایتهای گذشته حضرت امام خامنه ای ازایشان بود ازدست خواهد داد.


گلایه انتخاباتی سفیر ایران در انگلیس

حمید بعیدی‌نژاد ، در یادداشتی با اشاره به ثبت نام برخی از افراد فاقد شرایط در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت :فکر نمی‌کنم در جهان امروز کشور دیگری مثل ایران باشد که عرصه ثبت‌نام برای ریاست جمهوری بعنوان عالیترین مسؤولیت اجرایی کشور در آن تا این حد تنزل یافته باشد.

ذوالنور: نامزدی رییسی ربطی به «جمنا» ندارد

مجتبي ذوالنوري نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي در مورد اينكه آیا ریيسي كانديداي جمنا است يا كانديداي بخشي از اصولگرايان است گفت: رییسی شخصيت فراجناحي هستند و نامزد جبهه همه نيروهاي انقلاب اسلامي است و ربطي به جمنا ندارد و چون كانديداي ذوابعاد و شخصيتي برجسته هستند لذا جمنا نمي توانست وي را در ليست خود نداشته باشد.نماینده مردم قم در مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: ریيسي از همان ابتدا صرفا در يك جريان كشور تعريف نشد و شخصيت و چهره اي فراجناحي است و طبيعتا از اين چهره انقلابي همه جريان‌هاي كشور مي‌توانند حمايت كنند و وي را در ليست خودشان قرار دهند.ذوالنوري بيان كرد: اگر جمنا به وحدت برسند مطلوب است و اگر مي خواهند به وحدت برسند برجسته ترين گزينه اي كه استعداد ايجاد وحدت و اجماع را دارد اقاي ريیسي است.وي با ابراز اميدواري از اينكه در جمنا وحدت حاصل شود گفت:من فكر مي كنم با ورود ریيسي ارايش ساير جريان هاي اصولگرا نيز تغيير مي كند و كانديداهاي نام آشنا ديگر ثبت نام نخواهند كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار