خبر در حال تکمیل..
به گزارش تابناک تبریز براثر بارش بی سابقه در استان در برخی از مناطق شهری و روستایی سیل جاری شد که متاسفانه منجر به فوت و تعدادی از همشهریان شد.با اخبار لحظه به لحظه این حادثه دردناک با ما باشید.
کد خبر: ۴۰۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸ 15 April 2017
 به گزارش تابناک تبریز براثر بارش بی سابقه در استان در برخی از مناطق شهری و روستایی سیل جاری شد که متاسفانه منجر به فوت و تعدادی از همشهریان شد.با اخبار لحظه به لحظه این حادثه دردناک با ما باشید.

 
اخبار روز چهارشنبه

یافتن جسد یکی از جانباختگان سیل عجب شیر؛ اجساد کودک 18 ماهه و 6 ساله همچنان مفقود

  معاون فرماندار عجب شیر گفت: پس از تلاش های بی وقفه نیروهای امدادی، مردمی، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران، جسد یکی از جانباختگان سیل اخیر در مخزن سد قلعه چای پیدا شد و تلاش برای یافتن اجساد کودک 18 ماهه و 6 ساله همچنان ادامه دارد.


خبر روز سه شنبه

با پیدا شدن جسد یک زن و یک مرد دیگر از مفقودان سیل اخیر آذرشهر، تعداد اجساد کشف شده در این شهرستان به 19 تن رسید.

نظری رییس جمعیت هلال احمر آذرشهر به خبرگزاری صدا و سیما گفت : با همکاری سازمان  آتش نشانی شهرداری آذرشهر، نیروهای امدادی هلال احمر و بسیج مردمی عملیات جستجوی 3 مفقود باقی مانده در این شهرستان ادامه دارد.

 اخبار روز دوشنبه

جسد ۶ نفر از جان باختگان سیل آذربایجان شرقی هنوز پیدا نشده است

تبریز - مدیرکل بحران آذربایجان شرقی گفت: جسد شش نفر از جان باختگان سیل آذربایجان شرقی هنوز پیدا نشده است.

خلیل ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون جسد ۳۶ نفر از جان باختگان سیل اخیر در استان پیدا شده است. شهرستان عجب شیر ۲۰ مفقودی داشت که جسد ۱۸ نفر از آنها پیدا شده است.

وی ادامه داد: شهرستان آذرشهر نیز ۲۲ مفقودی داشت که جسد ۱۸ نفر از آنها پیدا شده است.

ساعی سپس ادامه داد: تلاش ها برای یافتن اجساد دیگر ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز با تلاش نیروهای مختلف در حادثه سیل آذرشهر دو جسد پیدا شد.
 
اخبار روز یکشنبه 27فروردین:


نجار: آمار جانباختگان سیل در آذربایجان شرقی به 42 نفر رسید


معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: آمار جانباختگان بر اثر سیلاب در آذربایجان شرقی به 42 نفر رسید که از این تعداد تاکنون جسد هفت نفر یافت نشده است.
 
پیکر 2 تن دیگر از مفقودان سیل در آذرشهر پیدا شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از پیدا شدن پیکر دو تن از مفقودان حادثه سیل در شهرستان آذرشهر خبر داد.
 
 سعید شبستری افزود: امروز طی عملیات جستجوی مفقودان حادثه سیل، دو جسد دیگر در شهرستان آذرشهر پیدا شد و به این ترتیب، تاکنون پیکر 19 تن از 22 مفقودی این حادثه در این شهرستان پیدا شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: عملیات جستجوی مفقودان حادثه که از اولین ساعات جاری شدن سیل در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر آغاز شده بود همچنان برای یافتن پیکرهای باقی‌مانده ادامه دارد.
 
شبستری افزود: در حال حاضر سه نفر در آذرشهر و دو نفر در عجب‌شیر همچنان مفقود هستند و امیدواریم پیکرهای آنان نیز به زودی پیدا شود.
 
 
 اخبار روز شنبه 26 فروردین
ساعت 8 صبح شنبه: خلیل ساعی گفت: در اثر جاری شدن سیل 20 نفر در شهرستان عجب‌شیر مفقود شده که تاکنون جسد پنج نفر از آنان پیدا شده است؛ همچنین پنج نفر نیز در این شهرستان مصدوم شدند که تحت مداوا قرار دارند. 
  
 
15 تا 17 نفر نیز در آذرشهر ناپدید شده‌اند که تاکنون جسدی در این شهرستان پیدا نشده است.  

 8:45 تعداد جان باختگان حادثه سیل عصر دیروز شهرستان عجبشیر به ۶ نفر رسید. فرماندار عجب شیر گفت: شمار مفقودین این حادثه هم به ۲۰ نفر رسیده است. مراثی افزود: تلاش گروههای امداد و نجات برای پیدا کردن دیگر حادثه دیدگان ادامه دارد.

10:00معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از پیدا شدن جسد هفت نفر از جان باختگان سیل در شهرستان عجب شیر خبر داد و گفت: تمامی نیروهای امدادی و نظامی برای پیدا کردن مفقودان تلاش می کنند.
 
11:00افزایش جانباختگان سیلاب عجب شیر به 12 نفر؛ لیست اسامی مفقودان این حادثه

فرماندار و رئیس ستاد بحران عجب شیر از کشف جسد 12 نفر شامل سه زن و 9 مرد که در جریان سیل دیروز این شهرستان ناپدید شده بودند خبرداد.


بر اساس اعلام روابط عمومی فرمانداری و ستاد بحران این شهرستان اسامی مفقودشدگان این حادثه به شرح زیر است:
عبادالله فضلی، فاطمه اصغری، اسماعیل فضلی، محمدرضا فضلی، سعید فضلی، مریم طالبی، وحید فضلی، سکینه عینی، امیر پناهی، سیفعلی مهدوی، امیرمحمد مهدوی، فاطمه معصومی، هادی پناهی، صدقعلی مهدوی، رقیه زینالی، سلمان دل پسند، هاجر مهدوی، صمد علیمحمدی، حسن نصیری و علی پناهی.
 
11:15افزایش آمار فوت شدگان سیل در آذربایجان‌شرقی به 17 نفر 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از افزایش آمار فوت شدگان سیل در آذربایجان‌شرقی به 17 نفر خبر داد. 
  
خلیل ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنادر خصوص آخرین وضعیت خسارت سیل در استان، بیان کرد: 14 نفر از فوت شدگان در شهرستان عجب‌شیر و سه نفر نیز مربوط به شهرستان آذرشهر است. 
  
وی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده، 20 نفر در عجب‌شیر مفقود شده بودند که اجساد 14 نفر پیدا شده و 17 نفر نیز در شهرستان آذرشهر مفقود شده بودند که اجساد سه تن پیدا شده است.

محور آذرشهر-عجب شیر،استان آذربایجان شرقی به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه مسدود شده بود بازگشایی شد
 
11:30تعداد جانباختگان سیل عجب شیر و آذرشهر به 19نفر رسید.
 
12:00آمار کشته شدگان سیل در شمال غرب کشور در حال افزایش است.

طبق آخرین آمار ها تعداد ۲۱ نفر در استان آذربایجان شرقی ، تعداد ۷ نفر در آذربایجان غربی و تعداد ۶ نفر در کردستان و در مجموع ۳۵ نفر، بر اثر سیل جان خود را از دست داده اند.

از طرفی تعداد حداقل ۱۵ نفر نیز در استان آذربایجان شرقی تاکنون مفقود می باشند.
 
12:15آخرین وضعیت مناطق سیل زده/25 کشته و 16 مفقود در سیل و رانش زمین/انتقاد از بی‌توجهی مردم به هشدارها

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده را تشریح کرد و از مرگ 25 تن در پی سیلاب در چهار استان کشور خبر داد.

بارش‌ها از حوالی ساعت 10 صبح دیروز آغاز شده و سیلاب حوالی ساعت 17 عصر جمعه جاری شد. هشدارهای لازم به شهروندان داده شده و حتی در حریم رودخانه‌ها نیز مسئولان شخصا به خودروها و افراد حاضر مراجعه کرده و از آنان می‌خواستند که با توجه به پیش بینی‌ها محل را ترک کنند.

در حال حاضر در آذرشهر هستم. در این منطقه پلی قرار دارد که هنگام سیل تعدادی از خودروها روی آن قرار داشته و علی رغم هشدارها، تعدادی از این خودروها حاضر به خارج شدن از آن نبودند.

در شهرستان آذرشهر بین 15 تا 17 مورد اعلام مفقودی شده است که تا کنون جسد چهار تن از این افراد کشف شده و نیروهای امداد و نجات در حال جستجو در محل هستند.

در شهرستان عجب شیر نیز  روستایی به نام چنار بیشترین تاثیر را از سیل گرفته است. حدود 20 مورد مفقودی اعلام شده که تا کنون جسد 15 تن کشف شده و جستجو برای پنج تن دیگر ادامه دارد.

گزارش‌های واصله حاکی از این است که در  استان آذربایجان غربی تعدادی پل تخریب شده و نوجوانی 12 ساله هم جان خود را از دست داده است. تصاویر و شواهد نشان می‌دهند که این نوجوان با دوچرخه وارد سیلاب شده و جریان آب او را با خود برده است.

در پارک کوثر سقز در استان کردستان نیز رانش زمین سبب مرگ چهار تن شد. یک نفر نیز در بانه به دلیل سیلاب جان خود را از دست داد.

جستجوها در استان‌های تحت تاثیر سیل ادامه دارد، گزارش‌ها از آذربایجان شرقی نیز حاکی از این است که به 1100 نفر امدادرسانی شد. از این تعداد 77 نفر اسکان اضطراری داده شده، 14 نفر به مکان امن منتقل شده، شش نفر در بیمارستان بستری شده است.

متاسفانه برخی از افراد که مفقود شده یا جان خود را از دست داده‌اند، در حال تصویربرداری سیلاب و حتی برخی در حال گرفتن عکس سلفی بودند که دچار حادثه شدند.

13:30 آمار جان باختگان حادثه سیل در آذربایجان شرقی به 30 نفر رسید

اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون جسد 16 نفر در شهرستان عجبشیر و 14 نفر در آذرشهر پیدا شده است.

نیروهای ارتش، سپاه و هلال احمر در مناطق سیل زده در تلاش برای پیدا کردن اجساد جان باختگان دیگر این حادثه هستند.
 
14:30 ورود وزیر نیرو به تبریز جهت بازدید و بررسی وضعیت مناطق سیل زده آذربایجان‌شرقی
16:00 :افزایش شمار قربانیان سیل به ۳۵ نفر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار قربانیان سیل شمال غرب کشور به ۳۵ نفر خبر داد و گفت: همچنان هشت نفر مفقودند.

اسماعیل نجار که به مناطق سیل‌زده شمال غرب کشور سفر کرده، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی در مجموع ۳۷ نفر درگیر سیل بودند که ۱۷ نفرشان در آذرشهر و ۲۰ نفرشان نیز در روستای چنار عجب‌شیر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه از ۱۷ مورد مفقودی در آذرشهر تا کنون جسد ۱۱ تن کشف شده است، گفت: همچنین از ۲۰ نفری که در عجب‌شیر مفقود شده بودند نیز جسد ۱۸ نفر کشف شده است که با این حساب در حال حاضر شش نفر در آذرشهر و دو نفر در عجب شیر مفقود هستند که جستجو برای یافتن‌شان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یک نوجوان نیز در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی جان خود را از دست داد به ایسنا گفت: یک تن نیز در یکی از روستاهای تابع بانه به دلیل جاری شدن سیل جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز در پی رانش زمین در پارک کوثر سقز جان خود را از دست دادند که در مجموع شمار جان باختگان به ۳۵ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به جان باختگان روستای عجب‌شیر اظهار کرد: هفت نفر از جان باختگان این حادثه اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر، چهار فرزند و یک عروس خانواده بودند که به دلیل قرار گرفتن منزل‌شان در مجاورت رودخانه جان خود را از دست دادند و از این خانواده تنها یک نوجوان باقی مانده است.

نجار افزود: اینکه مدام تاکید می‌کنیم باید از تصرف بستر رودخانه پرهیز کرده و این اماکن را در هنگام بارش نزولات آسمانی ترک کرد، به همین دلیل است. این یک نمونه از بی‌توجهی به هشدارهایی است که بارها و بارها تکرار شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات جستجو در این حادثه ادامه دارد، درباره خسارات جانی سیل در استان زنجان نیز گفت: جاری شدن سیلاب در زنجان خسارات جانی نداشته است.
21:00افزایش قربانیان سیل آذربایجان به 41 نفر
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار مفقودشدگان و تعداد اجساد کشف شده در سیل شمالغرب کشور خبر داد.

اسماعیل نجار که در مناطق سیل‌زده حضور دارد توضیح داد: پیش از این تعداد مفقودشدگان در شهرستان آذرشهر 17 تن اعلام شده بود که ساعاتی قبل پنج مورد اعلام مفقودی دیگر نیز به این گزارش اضافه شد و تعداد مفقودی‌های سیل در این شهرستان به 22 تن رسید.

وی ادامه داد:‌ همچنین در ادامه عملیات جستجوی نیروهای امدادی در آذرشهر اجساد شش جانباخته دیگر که گزارش مفقودیشان اعلام شده بود کشف شد و تعداد جانباختگان سیل در آذرشهر به 17 تن رسید.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تعداد مفقودشدگان و اجساد کشف شده در شهرستان عجب‌شیر تغییری نکرده است، اظهارکرد:‌تعداد مفقودشدگان در این شهر 20 تن است که 18 جسد کشف شده است.

نجار با اشاره به یک مورد فوتی در شهرستان اشنویه، یک مورد فوتی در شهرستان بانه و چهار مورد فوتی به علت رانش زمین در سقز، اظهارکرد: در مجموع متاسفانه تاکنون 41 هموطن ما در حادثه سیل جان خود را از دست داده‌اند که مراتب همدردی خود را با خانواده‌های این عزیزان و مردم آذربایجان اعلام می‌کنیم. همچنین با احتساب پنج فردی که در آذرشهر گزارش مفقودیشان اعلام شده، در مجموع هفت تن نیز مفقود هستند که عملیات جستجو ادامه دارد.
 
22:00  معاون وزیر کشور از افزایش آمار جانباختگان سیل آذربایجان شرقی به ۴۲ تن خبر داد
جسد ۶ تن از جانباختگان تا کنون یافت نشده است

اخبار روز جمعه 25 فروردین

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی خبر داد:با توجه به احتمال افزایش شدت سیل و احتمال تخریب پل قاضی جهان حد فاصل آذرشهر _ عجب شیر تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.


تعداد مفقودین سیل عجب شیر تاکنون ۱۷ نفر میباشد که جنازه ۳ نفر از آنها پیدا شده است. 
 
 
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد
23 کشته و مفقودی در سیل آذربایجان شرقی/ آماده باش کامل دستگاه‌های امداد رسانی برای جستجوی مفقودین
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در حادثه جاری شدن سیل در استان متاسفانه 3 نفر فوتی 5 مصدوم و 15تا20 نفر از ستاییان مفقود شده اند، گفت: اعضای مدیرت بحران استان به همراه تمام دستگاه‌های امداد رسان با همکاری عملیات جستجو را انجام می دهند و تلاش بر این است تا افراد مفقود شده به خانواده‌ها بازگردانده شوند.

 خلیل ساعی امشب در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده، اظهار اشت: در حال حاضر در منطقه سیل زده عجب شیر هستیم و متاسفانه 3 نفر فوتی 5 مصدوم و 15 الی20 نفر از روستاییان مفقود شده اند.

وی با بیان اینکه دستگاه های امداد رسانی در منطقه حضور دارند، گفت: اعضای مدیرت بحران استان به همراه تمام دستگاه های امداد رسان با همکاری عملیات جستجو را انجام می دهند و تلاش بر این است تا افراد مفقود شده به خانواده ها بازگردانده شوند.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: متاسفانه به دلیل قرار گفتن برخی خانه ها در مسیر سیلاب  و رودخانه ها با جاری شدن سیل تعدادی از هم استانی ها جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :