رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«در دیدار اصلاح‌طلبان و روحانی چه گذشت؟»،«نظر آیت‌الله هاشمی درباره معرفی کاندیدای پوششی برای روحانی»،«کاندیداتوری یک اصلاح‌طلب بعد از دیدار با رهبری»،«واکنش سازمان نظام پزشکی به حواشی فوت عارف لرستانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 15 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

در دیدار اصلاح‌طلبان و روحانی چه گذشت؟

صبح امروز برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب با حجت الاسلام روحانی دیدار کردند. در این جلسه که حسین کمالی ، حجت‌الاسلام موسوی لاری و حسین مرعشی به نمایندگی از اصلاح‌طلبان حضور داشتند درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شورای شهر و همچنین نحوه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفت‌وگوهایی صورت گرفت. شنیده شده در این جلسه اصلاح‌طلبان خواستار کاندیداتوری اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد پوششی در کنار حسن روحانی شده‌اند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


واکنش تند جبهه پایداری به کاندیداتوری احمدی نژاد

جبهه پایداری با انتشار بیانیه‌ای نسبت به کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه امده است: عدم توجه به توصيه داهيانه رهبر معظم انقلاب به برخي كانديداها و تحذير آنان از ورود به فضاي انتخاباتي در همين چارچوب قابل ارزيابي است چرا كه آنها با سياسي كاري تلاش دارند افكار عمومي را دچار سردرگمي و التهاب و تفرقه نمايند. جبهه پايداري ضمن مخالفت صريح با اينگونه اقدامات، از اين افراد مي خواهد كه تا دير نشده توصيه رهبري انقلاب را نصب العين خود قرار داده و همچون ملت شريف و ولايتمدار ايران، با عمل به رهنمودهاي مقام معظم رهبري، خود را تحت خيمه ولايت قرار دهند كه در غير اين صورت دچار خسران مبين در دنيا و آخرت خواهند شد.


جزئیاتی از دیدار و گفتگوی دو روحانی اصلاح‌طلب با رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام رهامی درباره جزییات دیدار او و منتجب نیا با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار درباره موضوعات مهمی از جمله رفع حصر و انتخابات گفت‌وگو کردیم. حجت‌الاسلام محسن رهامی، درباره جزییات دیدارشان با مقام معظم رهبری گفت: در ادامه دیدارهای گذشته‌مان روز چهارشنبه هفته گذشته به همراه آقای منتجب‌نیا به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم. او ادامه داد: در این دیدار درباره موضوعات مهمی صحبت کردیم. رهامی انتشار مشروح این دیدار را به بعد از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری موکول کرد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


نظر آیت‌الله هاشمی درباره معرفی کاندیدای پوششی برای روحانی

فاطمه هاشمی درباره ثبتنام دیگر شخصیتهای جریان اصلاحات واعتدال در کنار حسن روحانی، اظهار کرد: نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر برگزاری پرشور انتخابات و خلق حماسه سیاسی دیگری در تاریخ انقلاب بود و ایشان علاقمند بود تا دولت آقای روحانی تداوم یابد و برنامههای نیمهتمام آن تکمیل شود. وی با تاکید بر اینکه تعیین مصداق کاندیدای بدیل بعهده بزرگان جریان اصلاحات واعتدال است، گفت: همچنین جهت جلوگیری از بروز احتمالاتی که انتخاب مردم را محدود نماید، ایشان مخالف حضور کاندیدای بدیل دیگری در کنار آقای روحانی که درصورت بروز مشکل، جریان اعتدال را تداوم بدهد، نبودند، اما در فقدان ایشان، اصل انجام این تصمیم و تعیین مصداق آن به عهده بزرگان جریانات اصلاحات واعتدال است که با همفکری وهمگرایی مناسبترین تصمیم را اتخاذ کنند. هاشمی در پایان اظهار کرد: بدون تردید حفظ وحدت وهمدلی میان جامعه و تفکر میانه روی یکی از ضروریترین نیازهای امروز است که همه باید به آن پایبند باشیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


توصیه آیت‌الله هاشمی بر کاندیداتوری برادرش!

محمد هاشمی‌رفسنجانی برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ضرورت‌هایی بود که دواطلب شوم از جمله توصیه مرحوم هاشمی و همچنین با عنایت به صحنه رقابت لازم است بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد. باتوجه به آرمان و اندیشه‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بر آن شدم در حد توانم آرمان‌های ایشان را پیگیری کنم.


واکنش معاون وزیر ارشاد به ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات

سیدعباس صالحی (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در صفحه توئیتر خود به ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.او در توئیتر خود درباره ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت:احمدی‌نژاد از تراژدی به کمدی تبدیل شد. پایان این نمایشنامه، چگونه رقم خواهد خورد؟


چه کسانی در ستاد روحانی مسئولیت دارند؟

با ثبت‌نام حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رسما می‌توان از او به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی این دور از انتخابات نام برد، کاندیدایی که قاعدتا باید ستادی جهت فعالیت داشته باشد، اما چه کسانی در ستاد روحانی که چند روزی است فعالیت خود را آغاز کرده، مسئولیت دارند؟محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، جانشین وی در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی به عنوان رئیس ستاد مرکزی روحانی انتخاب شده است ، او برای فعالیت در این حوزه از سمت خود به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور استعفا داد که در تاریخ 21 فروردین استعفای او پذیرفته شد.محمدعلی نجفی نیز در این تشکیلات وظیفه ، تنظیم برنامه ها ، سیاست های کلان و اتاق فکر را عهده دار است.همچنین مسئول امور استان‌ها مرتضی بانک و معاونت اقشار بر عهده حسن‌یونس ‌سینکی است.از سوی دیگر اشرف بروجردی نیز مسئولیت ستاد زنان روحانی را بر عهده گرفته است.معاونت تبلیغات و اطلاع‌رسانی این ستاد نیز بر عهده وزیر سابق ارشاد ، علی جنتی است.همچنین محمد کبیری به عنوان رئیس ستاد جوانان و دانشجویان و محسن بیگلر بیگی به عنوان مسئول فصای مجازی ستاد روحانی مشغول به فعالیت هستند.


کاندیداتوری یک اصلاح‌طلب بعد از دیدار با رهبری

محسن رهامی، دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت.وی با بیان اینکه مستقل کاندیدا خواهد شد، تاکید کرد که نامزد پوششی اصلاح طلبان نیست.رهامی در پاسخ به این سوال که آیا دیدار اخیرش با رهبری در رسیدن به این تصمیم تاثیرگذار بوده است؟، اظهار داشت: شب گذشته دیداری یک ساعته با رهبری داشتم که در این تصمیم بی تاثیر نبوده است.


علت دلخوری زاهدی از جمنا

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس دهم صبح امروز (شنبه 26 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.لازم به ذکر است که محمد مهدی زاهدی از جمله کاندیداهای جمنا بود که موفق نشد در بین 5 کاندیدای نهایی قرار بگیرد.زاهدی در پاسخ به سئوال «انتخاب» در مورد چرایی عدم تمکینش به جمنا گفت: بنده در انتخابات مرحله دوم جمنا شرکت داده نشدم و این گله ای است که به این روند جمنا داریم.


اگر در شورای نگهبان بودم احمدی نژاد رد صلاحیت می کردم

نائب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اظهار تاسف از حضور احمدی نژاد در انتخابات تاکید کرد: اگر حقوقدان شورای نگهبان بودم به عدم صلاحیت احمدی نژاد رای می دادم. محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جای تاسف دارد افراد به آنچه که می گویند عمل نکنند، انتظار می رفت احمدی نژاد اینگونه رفتار نکند. نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: از رفتار امروز احمدی نژاد و حضور در انتخابات اظهار تاسف می کنم و برای آخر و عاقبت بخیری او دعا می کنم . وی در خصوص تایید صلاحیت احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در این زمینه صاحب اختیار است و هرچه که آنها تصمیم بگیرند همان خواهد بود. عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما اگر جای یکی از حقوقدانان شورای نگهبان بودم حتما به عدم صلاحیت احمدی نژاد رای می دادم. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود احمدی نژاد به همراه حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در ستاد انتخابات حاضر شدو به اتفاق بقایی درانتخابات ریاست جمهوری سال 96 ثبت نام کرد، این در حالی است که مقام معظم رهبری توصیه کرده بودند احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا نکند.


واکنش سازمان نظام پزشکی به حواشی فوت عارف لرستانی

ساعت ۲۰ شب گذشته مرحوم لرستانی به درمانگاه یکی از بیمارستان‌های پایتخت به دلیل سکسکه شدید مراجعه کرده که اقدامات لازم جهت رفع مشکل ایشان انجام شده است. ایشان پس از مراجعه به بیمارستان با حال عمومی مساعد مرخص می‌شود و در پرونده ایشان نیز ذکر شده که در صورت بدتر شدن وضعیت حتماً به بیمارستان مراجعه شود. داروهایی که برای ایشان تجویز شده سبب سکته مرحوم لرستانی نشده است. تاکنون در سازمان نظام پزشکی شکایتی از جانب خانواده مرحوم لرستانی ثبت نشده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


توافق ژنو نبود فروش نفت به صفر می‌رسید

وزیر امور خارجه همایش بانک و بیمه گفت: در ۴ سال گذشته مسیر پر زحمت و پر توهین را برای اعتلای ایران پشت سر گذاشتیم. در صورتی که توافق ژنو به نتیجه نرسیده بود امروز فروش نفت به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه و صفر می‌رسید. کسی انتظار نداشته که با وصول توافق هسته‌ای و خارج شدن پرونده ایران از منشور شورای امنیت سازمان ملل متحد رشد اقتصادی به خودی خود فراهم شود. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


انتقاد شدید مکارم از روند ثبت نام انتخابات

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در شبستان مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه بیانیه‌ای درباره وضع ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری صادر کردم که اسباب نگرانی است اظهار داشت: اینکه جوان 16 ساله و پیرزن ازکارافتاده برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام کرده‌اند مایه آبروریزی است. مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از بی‌تفاوتی یا خرسندی برخی مسئولان از این روند افزود: برخی مسئولان از آن به‌عنوان شور انتخابات یاد می‌کنند درحالی‌که این اقدام آبروریزی است که در دنیا این اقدام را مسخره می‌کنند. استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: می‌گویند در قانون اساسی قید و شرطی نگذاشته‌اند درحالی‌که پیشنهاد می‌دهم شورای نگهبان در این کار با شجاعت در تفسیر قانون اساسی راه فقهی را طی کنند؛ چرا در تفسیر قانون اساسی این کار نمی‌شود؟


اظهار بی اطلاعی محمدرضا خاتمی ازکاندیدای پوششی

باید از حضور چهره ها و بزرگان سیاسی استقبال کرد. به هر حال در جامعه ما صدا ها و اندیشه های متفاوتی وجود دارد، من به شخصه معتقدم هر تفکری که در جامعه ما وجود دارد باید نماینده آن بتواند در انتخابات شرکت کند. در مورد همه افراد در همه مراحل، مُرّ قانون رعایت شود نه سلیقه. منظور از مُرّ قانون این است که ملاک و معیار برای برسی صلاحیت ها موارد قانونی و اثبات شده باشد. چهره‌هایی که وارد انتخابات شده اند یا کارنامه ای ندارند و یا کارنامه بسیار روشنی دارند. فکر می‌کنم اگر انتخابات روال عادی خودش را طی کند آن اتفاقی که در سال ۹۲ افتاد و نتایجی که در ادامه در پی داشت، یک بار دیگر تکرار خواهد شد؛ انشاءالله آقای روحانی بتوانند آن برنامه‌های بر زمین مانده خودشان که دوره اول به هر علت ناقص ماند را در دوره دوم به ثمر برسانند. جماران این خبر را منتشر کرد.


بذرپاش از حضور در انتخابات انصراف داد

مهرداد بذرپاش به نفع نیروهای انقلاب از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد و گفت: کشور نیاز به تغییر دارد و وضع موجود برای هیچکس قابل قبول نیست.


علت ثبت نام معاون اول رئیس جمهور در انتخابات

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: کاندیداتوری برایم بسیار مشکل بود، در مقاطع گذشته تا جلوی وزارت کشور هم آمدم، اما منصرف شدم.وی افزود: این بار دوستان و شخصیت‌های اصلاح‌طلب عامل مهم ثبت‌نام‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری بودند.معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که با توجه به کاندیداتوری روحانی، با وی هماهنگی کردید و احتمال دارد که به نفع وی کنار بروید؟، اظهار داشت: دولت یازدهم، آنچه که تحویل گرفت و آنچه که امروز در اختیار ملت ایران قرار داده، تفاوتش زمین تا آسمان است.جهانگیری، تصریح کرد: حتما همه ابعاد مختلف را برای ملت مشخص می‌کنم، نمی‌خواهم باز کنم که دولت چه چیزی در زمینه‌های اقتصاد، سیاسی و داخلی تحویل گرفته بود.وی افزود: من و روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم.


قول انتخاباتی قالیباف

محمد باقر قالیباف پس از ثبت نام در انتخابات با بیان اینکه 5 میلیون شغل ایجاد خواهم کرد و نظام مالیاتی را به نفع 96 درصد مردم تغییر می‌دهم، افزود: برنامه‌ای مدون و دقیق برای حل مشکلات فوری اقشار کم درآمد اجرا می‌کنم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار