آیت‌الله مجتهد شبستری:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه خانه‌های تخریب شده در سیل اخیر باید هرچه زودتر ساخته شود، گفت:برخی سخنان و عملکرد مسؤولان متاسفانه احساسات و عواطف مردم سیل‌زده و داغدیده را جریحه‌دار کرد.
کد خبر: ۴۱۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 21 April 2017

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز به حادثه سیل اشاره کرد و افزود: این حادثه علاوه بر خسارت جانی و مالی عواطف مردم را جریحه‌دار کرد و بنده از نزدیک به دلجویی مردم رفتم و دیدم از یک خانواده هفت نفره،یک نفر مانده است.
وی اظهار کرد: سه نفر در «چنار» و چهار نفر در آذرشهر مفقودی داریم که همچنان در حال کشف اجساد هستند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قرار بر این شده که خانه‌های ویران شده توسط بنیاد مسکن احداث شود و خسارت‌ها جبران شود،گفت: مردم غیور روستای «چنار» اجازه نصب چادر موقت در روستا به افراد سیل‌زده را نداده و همه روستاییان را به خانه خود برده‌اند ولی باید هرچه زودتر خانه‌های تخریب شده بازسازی شود.
امام جمعه تبریز، همت نهادها، دستگاه‌ها و مردم در همدلی و وحدت را مورد تاکید قرار داد وافزود:  امیدواریم مسؤولان برای ارائه برنامه‌ها در جهت پیشگیری تلاش کنند.
وی ابراز کرد: مسؤولان حادثه ای که در آذرشهر رخ داد را می‌توانستند پیشگیری کنند که متاسفانه  قصور فراوان داشته‌اند.
آیت‌الله مجتهدشبستری به برخی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ارتشیان و حماسه‌آفرینان نیروهای سه‌گانه تاکید کرد و گفت: در این بیانات به رشادت‌های امام راحل اشاره شد که گفته اند برای یک کشور بدترین حالت ترس از تشر دشمنان است و دلهره از اهریمنان  اول بدبختی است.
وی ادامه داد: ایشان فرموده‌اند کسی که از دشمن ترسید، می‌تواند بترسد ولی به جای مردم تصمیم نگیرد، دشمن چه آمریکا و چه بزرگتر از آمریکا اگر در مقابل نظام جمهوری قرار بگیرد، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به فرمایش دیگر مقام معظم رهبری اشاره و  بیان کرد: ایشان انتخابات را نماد مردم‌سالاری عنوان کرده‌اند و تاکید بر برپایی باشکوه انتخابات داشتند.

رعایت اخلاق انتخاباتی
وی متذکر شد: بیش از هر چیزی رعایت اخلاق در انتخابات مهم است ،نزاکت، صداقت و ادبیات وزین باید در انتخابات حاکم شود و امیدواریم مردم و نامزدها این نکات را رعایت کنند.
آیت‌الله مجتهد شبستری افزود: میثاق ملی و فصل‌الخطاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون است و بسیار ضروری بوده و در تعیین صلاحیت‌ها، شورای نگهبان بر این مبنا اسامی افراد منتخب را به وزارت کشور ارائه کرد.
وی با استناد به فرمایش امام راحل در خصوص اینکه هشدار می‌دهیم بی‌توجهی به شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است، گفت: طبق فرمایش ایشان همه باید تصمیم شورای نگهبان را بپذیرند و اگر کسی بخواهد فساد کند و شورای نگهبان را قبول نکند، پذیرفتنی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم کسی برخلاف قانون صحبت نکند که آبروی خود را خواهد برد.

اجازه ندهیم بازار شایعات و تهمت‌ها گرم شود

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به اینکه بشر تنها با عقل محدود خود نمی‌تواند تمام مسائل فردی و اجتماعی را تبیین و مقدر ساخته و اتکاء به تراوشات مغزی خود کند، افزود: باید وحی آسمانی در برنامه بشریت وجود داشته باشد.
امام جمعه تبریز به انبیای الهی اشاره کرد و گفت: دین پیامبر اکرم ناسخ تمام ادیان است و جادوانه‌ترین دین الهی را به انسان داده که برنامه انسان در آن دین گنجانده شده است.
وی، فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم را یادآور شد و افزود: امیرالمومنین(ع) در مورد بعثت پیامبر اکرم فرموده‌اند که خدای متعال پیامبر(ص) را در زمانی فرستاد که مردم در خواب غفلت بوده و سراسر دنیا تاریک بود و روشنایی وجود نداشت و در همه جای دنیا فریب و کارهای خلاف واقع آشکار بود که با آمدن پیامبر شعله‌های نفاق و فریب خاموش شد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورا قرار داریم و اجازه ندهیم بازار شایعات و تهمت‌ها گرم شود، اظهار کرد: دین ما دروغ گفتن را از شرب خمر بدتر می‌داند که کلید تمام بدی‌هاست.
امام جمعه تبریز افزود: مبادا کاندیداها وعده‌های دروغ بدهند و سخنان کذب بگویند که با دین اسلام مغایرت دارد.
وی خاطرنشان کرد: مبادا نامزدها و طرفداران آنها برای رای بیشتر افراد دیگر را تخریب کنند زیرا کار بیهوده و عبث است و هیچ ارزشی ندارد، سعی کنیم با چشم باز و بصیرت افراد اصلح را انتخاب کنیم.
آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه بدبخت کسی است که دین خود را برای دیگران بفروشد، ادامه داد: در انتخابات در رابطه با افراد دقت لازم را داشته باشیم و اخلاق انتخابات را رعایت کنیم، افرادی را انتخاب کنیم که به فکر دین مردم بوده و آرمان‌های امام و رهبری را در اولویت قرار دهند نه اینکه افرادی را انتخاب کنیم که گرایش به غرب و آمریکا داشته باشند و اشرافی‌گر کنند.
وی ادامه داد: شهدای زیادی به خاطر اسلام و ارزش‌های دینی داده‌ایم و این امنیت را به هدر ندهیم، افرادی را انتخاب کنیم که در تمام مراحل  اسلام را رعایت کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :