رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربايجان‌شرقي خبر داد
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربايجان‌شرقي گفت: بيش از 98.7 درصد از داوطلبان در هیات هاي نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای استان تاييد صلاحيت شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 23 April 2017
 سلمان خدادادی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:  از 13 هزار و 321 نفر داوطلب معرفی شده از هیات‌های اجرایی به هیات‌های نظارت، 13 هزار و 150 نفر تایید صلاحیت،  159 نفر رد شدند و 12 نفر نیز انصراف دادند که با این احتساب آمار تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بیش از 98.7 درصد است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبان در صورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باید درخواست خود را به هیات‌های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه کنند گفت: این افراد به مدت چهار روز از 3  تا 6 اردیبهشت  ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد خود را به هئیت نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیر قابل تمدید است.

وی افزود: داوطلبان عزیز در اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت ها حتما با مستندات قانونی خود به هیات های نظارت شهرستان و استان مراجعه  کرده و مطمئن باشند که هیات عالی نظارت استان با جدیت تمام و بدور از هرگونه سلایق سیاسی و با مدنظر قرار دادن  مر قانون پرونده ها را بررسی خواهند کرد.

 خدادادی  ادامه داد: هیئت عالی نظارت استان  نیز  از 7 تا شانزدهم اردیبهشت، به مدت 10 روز رد صلاحیت‌ها را  بررسی خواهد کرد.

 رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی گفت: در بررسی هیات های نظارت، شهرستان های سراب، مراغه، ملکان و هشترود بدون رد صلاحیت، شهرستان‌های عجب شیر، بستان‌آباد و بناب به ترتیب با 1 ،2 و 2 نفر کمترین آمار رد صلاحیت و شهرستان‌های تبریز، شبستر  و ورزقان نیز به ترتیب با 34 ، 31  و 18 نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در هیات‌های اجرایی نیز شهرستان‌های جلفا، خداآفرین و عجب‌شیر به ترتیب با 1 ، 5 و 6 نفر کمترین و شهرستان‌های تبریز، اهر و مرند به ترتیب با 96 ، 94 و 53 نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند.

خدادادی با بیان اینکه  14 هزار و 44 نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان آذربایجان‌شرقی ثبت‌نام کرده بودند گفت: در  این مرحله از بررسی ها 13 هزار و 152 نفر تایید صلاحیت شده ، 196 نفر انصراف داده  و 698 نفر نیز عدم تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد:در مجموع بررسی‌های هیات‌های اجرایی و نظارت حدود 95 درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

خدادادی تصریح کرد: پس از بررسی پرونده‌ها  در هیات عالی نظارت استان،  اسامی نهایی احراز صلاحیت شدگان در 18 اردیبهشت به صورت رسمی اعلام و  نامزدها می توانند تبلیغات خود را به مدت 8 روز تا 27 اردیبهشت یعنی 24 ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار