نایب رئیس مجلس:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود برنامه ریزی برای تبریز 2018 آبروی تبریز و ایران را از بین می برد، گفت: دولت برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ اقدام ویژه کند.
کد خبر: ۴۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 24 April 2017

 مسعود پزشکیان، با اشاره به اینکه تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 شده است، اظهار داشت: برای پایتخت گردشگری جهان اسلام کشور مقدونیه و شهر مدینه کاندیدا بودند اما در نهایت براساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی ایران انتخاب شد و اکنون باید از این فرصت برای نشان دادن هر چه بهتر جایگاه ایران بهره گرفت؛ در ایران نیز  دولت باید بین یزد و تبریز یکی را انتخاب می کرد که قرعه به نام تبریز افتاد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی دولت پای این تعهد را امضا کرده است باید برنامه ریزی داشته باشد و آن را اعلام کند، تصریح کرد: چشم‌انداز تبریز 2018 در سال آینده باید اجرایی شود لذا باید برنامه ریزی برای آن وجود داشته باشد.

پزشکیان با اشاره به برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تبریز 2018، عنوان کرد: در این نشست ها برنامه دولت پیگیری می شود تا بدانیم مسئولان قصد دارند با چه برنامه ای تبریز را از دریچه گردشگری به جهان اسلام معرفی کنند.

این نماینده ادامه داد: دولت ها برای برگزاری مسابقات ورزشی مهم از جمله المپیک از سالها قبل برنامه ریزی می کنند و تمام توان خود را در این مسیر به کار می گیرند، برای تبریز 2018 نیز همین انتظار را داریم و می خواهیم دولت همه دستگاه ها را در این امر فعال کند.

وی با تاکید بر اینکه نبود برنامه ریزی برای تبریز 2018 آبروی تبریز و ایران را از بین می برد، اظهار داشت: خانم احمدی پور تاکید داشت که موضوع را به جد دنبال خواهد کرد و موضوع اعتبارات آن را در جلسه هیات دولت مطرح می کند، همچنین همه وزارتخانه ها و سازمان ها در برگزاری تبریز 2018 فعالیت خواهند کرد تا تبریز به الگوی گردشگری از نگاه علمی، کارشناسی، تاریخی و مدیریتی در جهان اسلام معرفی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت متعهد به برگزاری تبریز 2018 است درباره نقش مجلس دراین موضوع گفت: تصور نمی کنم برگزاری این پروژه نیاز به قانونگذاری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار