استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق دستور رییس جمهور، هیچ محدودیتی در توسعه روابط با جمهوری آذربایجان نداریم، گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای گسترش مناسبات فرهنگی و هنری دو کشور باشد.
کد خبر: ۴۱۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 26 April 2017
به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار با هیأت فرهنگی جمهوری آذربایجان، با اشاره به هفت دیدار رؤسای جمهور ایران و آذربایجان در چهار سال گذشته، اظهار کرد: روابط دو کشور در دولت دکتر روحانی گشایش‌های زیادی داشته است که رفت‌وآمد بیش از 50 هیأت اقتصادی و تجاری از دو کشور یکی از نمونه‌های آن است.

وی افزود: سران دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه اراده جدی دارند  و مسوولان اجرایی باید در زمینه‌های مختلف این اراده‌ها را عملیاتی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 10 هزار اثر تاریخی و طبیعی و 19 موزه در استان، گفت: تبریز با تاریخ چندین هزار ساله خود یکی از شهرهای تاریخی ایران است و بنا داریم که با ایجاد 10 موزه جدید، این شهر را به شهر موزه‌های ایران تبدیل کنیم.

وی، انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 را زمینه مناسبی برای توسعه مناسبات فرهنگی و هنری ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور گردشگران مختلف در تبریز، علاقه‌مندیم برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری بین تبریز و باکو طراحی و اجرا شود.

جبارزاده با تاکید بر استفاده از تجربیات جمهوری آذربایجان در زمینه گردشگری، گفت: همکاری شرکت‌های گردشگری و تسهیل رفت‌وآمدها بین دو کشور به‌ویژه در زمینه صدور ویزا، می‌تواند موجب توسعه گردشگری بین دو کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: آماده اجرای دستورهای رئیس جمهور مبنی بر توسعه بی‌قیدوشرط روابط با جمهوری آذربایجان هستیم و امیدواریم سفر هیأت فرهنگی آذربایجان به تبریز سر آغاز دوره جدیدی از مناسبات فرهنگی بین دو کشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :