عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خواستار شد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اينكه لازم است تعداد اعضای شوراها افزايش يابد تا کمیسیون‌هاي تخصصي برای انجام کارها به طور واقعي در شوراها فعال شوند، گفت: لازم است تعداد اعضای شورای شهر تهران به 120 نفر برسد و شهرهایی مانند تبریز و کرج شورای 60 نفر داشته باشند و شهرهای دیگر به نسبت جمعیت تعداد اعضاشان افزایش یابد.
کد خبر: ۴۱۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 26 April 2017
 شهاب الدین بیمقدار امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: با وجود  اعلام صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در انتخابات شوراهای اسلامی، بی تردید نقش مردم در انتخاب اصلح ها و نشاندن افراد کاردان و متعهد در جایگاه شوراها به عنوان پارلمان محلی بسیار حساس و تعیین کننده است.

وی افزود: باید از بین این تعداد کاندیداها افرادی شناسایی و انتخاب شوند که دارای روحیه ایثار و کار تیمی بوده و صلاح جمعی را بر منفعت شخصی ترجیح دهند.

بیمقدار با اشاره به نقش شوراها در قانون اساسی کشور گفت: قانون گذار  بر اساس فصل هفتم قانون اساسی،  اختیارات   و وظایفی را برای شوراها پیش بینی کرده  که بر این اساس شوراها می توانند در عرصه های مختلف مدیریت شهری و روستایی نقش آفرین باشند اما در دوره های گذشته بیشتر حوزه عمرانی مورد توجه قرار گرفته  و بقیه حوزه ها مغفول مانده اند.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه شوراها در بعد نظارتی نتوانسته اند موفق عمل کنند تاکید کرد: مطابق با ماده ٧١ قانون شوراها، از ٣٢ وظیفه شورای شهر، قریب نیمی از آن به کارکرد نظارتی می‌پردازد و در کارکرد نظارتی در کنار نظارت‌های فنی و اجتماعی سهم عمده به کارکرد نظارت مالی و بودجه‌ای بر می‌ گردد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ثبت نام ها در این دوره از انتخابات شوراها در مقایسه با دروه های قبل نشان از ارتقاء جایگاه شوراها در بین مردم است ادامه داد: کثرت داوطلبین بویژه در شهر های بزرگ کار مردم را برای انتخاب افراد شایسته سخت می کند و  این امر نشان می دهد که در کشورمان بایستی  احزاب سامان بگیرند  و با ارائه لیست افراد و برنامه های حزب مطبوع، مردم را در انتخاب شایسته یاری کنند.

بیمقدار افزود: در این صورت مردم هم در پایان دوره مسئولیت افراد منتخب به راحتی می توانند حزب مورد نظر خود را سنجیده و بازخواست نمایند و  احزاب هم بی شک برای موفقیت خود افرادی توانمندی را معرفی خواهند کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه  لازم است تعداد اعضای شوراها افزایش یابد تا کمیسیون‌های تخصصی  برای انجام کارها به طور واقعی در شوراها  فعال شوند گفت: تاکنون چنین موضوعی به صورت جدی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح نشده است اما عده ای از نمایندگان با این نظر موافق هستند و تصمیم داریم موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم تا اگر دولت لایحه ای در نظر نگرفت به صورت طرح موضوع عملی شود.

بیمقدار عنوان کرد: لازم است تعداد اعضای شورای شهر تهران به 120 نفر برسد و شهرهایی مانند تبریز و کرج شورای 60 نفر داشته باشند و شهرهای دیگر به نسبت جمعیت تعداد اعضاشان افزایش یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی تعداد اعضای شورا در شهرهای کوچک نیز باید افزایش یابد چرا که این شهرها دارای قوم های مختلفی هستند و با افزایش اعضای شورای شهر از هر قومی نماینده ای در شورا حضور خواهد داشت و صدای همه شنیده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار