قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دومین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت یکی از راه‌های وصول به قرب الهی است و هدف ما خادمان اعتاب مقدسه ارائه بهترین خدمات به زائران عاشق اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۴۱۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 26 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،سید مرتضی بختیاری عصر امروز در آئین افتتاحیه دومین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام که با حضور حضور تولیت‌های اعتاب و آستان‌های مقدس، معاونان و نمایندگان آنها در کربلای معلی در حال برگزاری است، گفت: این گردهمایی نشان از موفقیت بزرگ حرکتی دارد که مردادماه سال گذشته از مشهد مقدس و از مرکز معنوی ایران اسلامی یعنی آستان قدس رضوی آغاز شد.
وی با تبریک عید سعید مبعث به تولیت‌ها و نمایندگان اعتاب مقدسه، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دلیل امر بسیار مهم و حیاتی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و برنامه های بسیار فشرده به رغم میل باطنی موفق به شرکت در این اجلاس نشدند.
بختیاری با قدردانی از میزبانی خوب تولیت شرعی و امین العام عتبه مقدسه حسینی به شعار امسال اجلاسیه یعنی حقوق زائران اشاره کرد و گفت: زیارت، ابزاری برای نزاهت روح و پاکی باطن است و زائر با رعایت ادب در محضر معصوم تمرین عبودیت می کند. زائر با زیارت و قرائت دعا پیام آموزنده دین را درک می‌کند و در فرآیند برقراری ارتباط با ارواح معصومان، طبق آیات قرآن از استغفار پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) برخوردار می‌شود و این همان معنای صحیح توسل معتبر و صحیح به اولیای الهی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که پیامبر اکرم (صلی الله‌علیه و آله) اسوه حسنه است تاکید کرد: بر خادمان و رهروان ایشان نیز مسیر فعالیت روشن است و ما نیز باید الگوی خویش را از آن مقتدا دریافت کنیم.
وی افزود: نیاز کنونی جهان، بازگشت به رهاورد پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله) است زیرا عناصر محوری عصر کنونی، استعمار، استثمار و استبداد استکبار جهانی است که امت اسلامی را به فقر فرهنگی و ضعف اخلاقی مبتلا کرده است. بنابراین امروز بیش از هر زمانی به وحدت و عقلانیت در امت اسلامی نیاز داریم چرا که آسیب‌های ناشی از جهل و انحراف در منازعات درون دینی مسلمانان منطقه دیده می‌شود.
بختیاری با اشاره به این که کسانی که هم خود کژراهه می روند و هم دیگران را تهدید و تطمیع می کنند و قبل از هر اقدامی بر مراکز مقدس مذهبی می تازند، شاگردان ابلیس هستند، گفت: به حکم آیات کریمه قرآن، سنت الهی حفظ حق و دفاع از آن است و دوران سلطه باطل پایدار نخواهد بود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تاکید بر مسئولیت سنگین متولیان اعتاب و آستان های مقدس در برابر زائران گفت: سقایت زائران و ساخت و ساز ابنیه خدمتی مهم است اما مهمتر از آن نشر معارف قرآن و عترت است.
وی یکی از امدادهای الهی در گسترش و تعمیق خدمت به معارف دینی و زائران بارگاه اولیای الهی را گردهمایی تولیت‌های معظم اعتاب شیعه در قالب اجلاسیه اعتاب مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: آثار و برکات این اجلاس هر روز بیشتر و نورانی تر بوده و در آینده شاهد برکات بیشتری هم خواهیم بود.
همچنین در آغاز این مراسم شیخ عبدالمهدی کربلایی، میزبان و متولی شرعی عتبه حسینی با خیر مقدم به مهمانان اجلاس بر تقویت مشترکاتی که برخاسته از انوار عتبات مقدسه است تأکید کرد: ما باید از وقوف در مواضع اختلاف پرهیز کنیم و این گردهمایی یک فرصت بزرگ برای این هدف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار