گام دوم ائتلاف نه به فساد
کد خبر: ۴۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 29 April 2017
دستگیری های  مرتبط با مقوله فساد در شورای چهارم شهر تبریز و نیز شهرداری تبریز را می توان بزرگترین  دستگیری طول تاریخ شهرداری تبریز نامید .
 
شایسته توجه است که قطعا این حوادث ناگوار تک علتی نبوده و  از علل برجسته بروز آن می توان به  ضعف شدید ریاست این شورا و صدالبته عدم نظارت نهادهای مسئول و از طرف دیگر تبانی برخی از  اعضای شورا با مدیران ارشد شهرداری ، اشاره نمود.
 
فساد همان موریانه ای است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند آبرو و حیثیت نظام را خدشه دار نموده  و مهمتر از آن سرمایه اعتماد عمومی مردم به نظام را از بین ببرد.
 
و این گونه است که پیروان راستین رهبری از هر گروه و جناحی بایستی برای مبارزه با آن اهتمام ورزند.
شاخص های فساد سیستماتیک در کشور ما متاسفانه چنان است که نگفتن آنها و انکار انها دردی را دوا نخواهد کرد و برای مبارزه با این اختاپوس هفت سر، لازم است  هر دلسوز انقلاب و اسلام ، از هر گروه و فکر و اندیشه ای آستین همت خود را بالا زده و به قدر وسع خویش تلاش نماید.
گفتمان نه به فساد که اخیرا در آستانه انتخابات شورای چهارم شهر تبریز بر سر زبان ها افتاده است ، روحی جز همین مطالبه رهبری و مردم ندارد.
 
جوهره و بن مایه این گفتمان اقرار کاندیداها به لزوم مبارزه با فساد است چه اینکه برخی ها ظاهرا از کلمه فساد ستیزی نیز ناراحت می شوند. این همان آفتی است که پیامبر قوم خود را بر آن انذار داده بود. او می فرمود اگر بدیها را تقبیح نکنید ، جای خوبی ها را خواهند گرفت.
امروز سرمایه های افسانه ای ، باشگاه ها و کلوپ ها سرمایه داری و بد تر از آن رسانه های اجاره ای در خدمت جریانی هستند که نه از سیاست چیزی می دانند و نه برای سیاست آورده ای دارند. آنها صبح ، اصلاح طلبند  و حتما برای صرف ناهار دعوت یکی از مدریان درجه چندم فلان نهاد انقلابی را خواهند پذیرفت تا بلکه بدین گونه اعتدال را رقم بزنند.
 آنها فساد زیست هستند . اگر فساد نباشد ، اگر رانت های کناری انها موجود نباشد ، فلسفه وجودی انها بر باد خواهد رفت. آنها خوب می دانند که برای ورود به هر کدام از لیست ها حتما بایستی هزینه صفر تا صد تبلیغات ان لیست و ائتلاف را بر عهده بگیرند چون آنها در حکم شیر پول انتخابات هستند و لاغیر.
 
آنها لابی گران ماهری دارند. این لابی گران اغلب در اطراف خانواده های ارزشی ، شهدای مدافع حرم و .. می پلکند تا بلکه از طریق فیلم ها و ترفند های خود بتوانند با آنها عکس یادگاری ای ، سلفی و .. گرفته آنرا به عالم علم کنند.
مرفهین بی درد امروزه با ماشین های چند صد میلیونی برای دادن صدقه ها  و نذری های چند ده هزار تومانی خود ، در خیابان های کوچک و تنگ پائین شهر تردد می کنند تا همه فقرا بزرگی  کار آنها را با لیاقت آنها برای  تصاحب چنین ماشین هایی یکسان بدانند .
آنها به دنبال احمدی نژادی ها و هاشمی ها و لاریجانی ها و خاتمی ها و روحانی چی ها و ... هستند .
اما امروز اوضاع دیگر فرق کرده است. امروز نخبگان سیاسی اصلاح طلب برای آنها تره هم خورد نکردند و این مایه خوشحالی است . امروز بسیاری از تشکل های اصولگرا از آوردن نام آنها در بین خود به هراس افتاده اند که مبادا طشت رسوائی انها دامن اینها را هم بگیرد.
 
اما هنوز یک کار باقی مانده است . ائتلاف چپ و راست برای فسادستیزی.
 
ائتلاف نه به فساد نخستین سلسله از اقدامات شایسته و بایسته برای پیش برد این راهبرد حساس است.
مردان و زنان پاکدست که برای تکرار نشدن تجربه تلخ شورای 4 آستین بالا زده اند. انها میثاق نامه ای را امضا کرده اند تا به همه اعلان کنند در لباس هر تفکر و اندیشه ای که هستند حاضرند بر سر مبارزه با هزارپای فساد حتی دست رقبای خود را هم به سختی بفشارند.
 
آنها از چپ و راست و مستقل و سنتی و مدرن کنار هم آمده اند تا بگویند نخبگان این جامعه هنوز نفس می کشند به شرط آنکه مردم نیز همراهی کنند.
 
خوشبختانه جلسه دوم ائتلاف نه به فساد با حضور 9 کاندیدای شورای شهر تبریز برگزار گردیده و همه اعضا بر لزوم فساد ستیزی مستمر در فرایند انتخابات همصدا شده اند.
 
این ائتلاف ، برای نخستین بار است که در تبریز ، حول محور یک گفتمان انقلابی و اصیل بنام فسادستیزی شکل گرفته است. البته این اعضا معتقدند که نه به فساد از خود ستاد کاندیدا ها شروع خواهد شد. چرا که ریشه بسیاری از فسادها در همان روزهای تبلیغات کاندیدا ها جوانه می زند. وعده های دروغین، ادعاهای بزرگ غیر قابل اجرا و قول مساعد برای استخدام های غیر قانونی و .. مصادیق بسترسازی فسادهایی هستند که اعضای این ائتلاف برای نقض آنها دست به مبارزه خواهند زد.
 
اعضای ائتلاف به ترتیب حروف الفبا چنین است:
 
1- دکتر علی آجودان زاده
2- مهندس داوود امیرحقیان 

3-خانم مهندس ایران آهور
 
4- دکتر محمد ایرجیان
 
5- مهندس عبدالله تقی پور
 
6- علی رضا رنجی پور
 
 7- مهندس کریم سامبرانی
 
8- دکتر روح الله جهانگیری
 
9- مهندس علی فخرآذر
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
خانم ایران آهور دارای دکترای برنامه ریزی شهری هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :