به مناسبت روز معلم
کد خبر: ۴۱۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 02 May 2017
سال 70 سفیر وقت ایران در مالزی نقل می کرد ، روزی به همراه یکی از مهمانان سفارت که از ایران به کوالالامپور آمده بود در حال گشت و گذار در خیابان های این شهر مهم بودیم،
برای خودروی ما مشکلی پیش آمد و مجبور به توقف در کنار خیابان شدیم.
 
افسر پلیس برای چک کردن اوضاع نزدیک ما آمد. او از ما مدارک شناسایی خواست و این مهمان  از ترس اینکه مشکلی برایش پیش بیاید کمی مضطرب شد. به او گفتم اصلا نگران نباشید اگر برای من که سفیر هستم مشکلی پیش بیاید برای شما هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
او دلیل این جملاتم را پرسیدم در پاسخ گفتم چون شما معلم هستید و در مالزی به معلمان به اندازه یک رییس جمهور احترام گذاشته می شود. عاقبت ماجرا هم همان شد که گفته بودم .افسر پلیس بعد از اطلاع از هویت شغلی مهمان ما با احترام فوق العاده ای با او برخورد نمود.
 
مالزی امروز جزو 20 اقتصاد برتر دنیاست و در میان کشورهای مسلمان بعنوان یک الگوی توسعه همه جانبه برای سایرین مطرح است.
 
البته دلیل توسعه و پیشرفت این کشور را نمی توان فقط با مقوله احترام به معلمین سنجید اما آنچه کارشناسان معتقدند این است که عموما  مساله آموزش در کشورهایی که عزم جدی برای توسعه و پیشرفت دارند مورد اهتمام اساسی قرار می گیرند. در جهان مدرن آموختن از منبع متعهد و کارآمد نکته بسیار مهمی است که می توان آن را حلقه مفقوده توسعه دانست.
 
آموزش نسل های آتی یک جامعه بستری است برای اجتماعی کردن آنها و در ثانی ، کاشتن ایده آل های مطلوب جامعه در ذهن آنها. متاسفانه به هزاران دلیل ممکن این اصل مسلم در جامعه ما چندان مورد توجه جدی قرار نگرفته وبنا به هزاران دلیل چرخه ای معیوب از آموزش ناکافی یا غلط و متعاقبا خروجی ها نا مطلوب از سیستم آموزش کشورمان بوجود آمده است.
 
 
شان و منزلت معلمین ارزشمند در اغلب دولتها رعایت نشده است .البته شان معلمی صرفا با مقوله مادیات و حقوق پرداختی و.. تامین نمی شود هرچند انها هم ضروریات زندگی معلمان هستند که حتی به مقدار کافی هم تامین نمی گردند. اما بالاتر از ان ها شان اجتماعی آموزگاران عزیز است که سالهای سال است مورد غفلت مسئولین قرار گرفته است.
 
به هر حال روز معلم فرصتی است تا همه اقشار جامعه نسبت به تکلیف و وظیفه مهمی که در قبال این نخبگان ارزشمند جامعه بر عهده دارند بیشتر تامل نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سيدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
اين ديگاه را بايد دولتها ايجاد كنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار