نشست خبری ائتلاف « نه به فساد »برگزار شد:
ائتلاف نه به فساد از جنس ائتلاف های گفتمانی است که حد و مرزی برای فعالیت خود نمی شناسد. این ائلاف برآمده از مطالبات عمومی و به حق مردم در مبارزه با رانتخواری ها و فسادهای سازمان یافته در شهرداری وشورای شهر و از طرفی استوار بر مدارهای عقلانیت سیاسی است .
کد خبر: ۴۲۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 14 May 2017
ائتلاف نه به فساد از جنس ائتلاف های گفتمانی است که حد و مرزی برای فعالیت خود نمی شناسد. این ائتلاف برآمده از مطالبات عمومی و به حق مردم در مبارزه با رانتخواری ها و فسادهای سازمان یافته در شهرداری  وشورای شهر و از طرفی استوار بر مدارهای عقلانیت سیاسی است .
 
چه اینکه اعضای این ائتلاف اعتقاد راسخ دارند اگر امروز در شورای شهر پنجم تبریز در مقابل فساد نجنگیم فردا در مناسبات جهانی و منطقه ای  در مقابل دشمنان این ملت بایستی سر تعظیم فرود آوریم. چه اینکه نقطه قوت اساسی این نظام اعتماد مردم به نظام و انسجام ملی حاکمان و مردم است و هر مساله ای مانند فساد،  این انسجام  را سست نماید به مثابه خیانتی است بزرگ به داشته ها و آرزوهای ملی .

 
 مهندس محمد اشرف نیا، دکتر علی آجودان زاده، دکتر ایران آهور، مهندس داوود امیرحقیان، دکتر محمد ایرجیان، دکتر اسرافیل بالائی، مهندس عبدالله تقی پور،سردار محمد حسین جعفری، دکتر روح الله جهانگیری،مهندس علیرضا رنجی پور، مهندس کریم سامبرانی و دکتر علی شیاری اعضای این ائتلاف هستند.
 
گفتنی است این ائتلاف پس از بررسی های چند ماهه با امضای تفاهم میثاق نامه تکمیل و آغاز به فعالیت نموده است.در زیر بخشی از مواضع کاندیداهای عضو این ائتلاف را در نشست خبری روز 24 اردیبهشت 96 تقدیم می گردد.
 

 
مشروح نشست خبری  اعضای ائتلاف نه به فساد
 
جهانگیری : وحدت زمانی ایجاد می شود که از رفتار های سلیقه ای اجتناب کنیم می توانیم نتایج قابل توجهی به دست آوریم.

وی اضافه کرد ،باید از مدیران وارداتی به داخل شهرداری جلوگیری شود و از ظرفیت های داخلی شهرداری استفاده شود .

جهانگیری تصریح کرد، متاسفانه برخی مدیران در برج ها انتخاب می شود .

جعفری :تحول ساختاری وشفاف سازی  ،نظارت برشهرداری ، کنترل هبه ها براساس موضوع آن ،قانون گرایی ،توسعه متوازن وپاسخگویی به مردم موضوعاتی بود که در شواری دور چهارم پیگیری کرده و باید سرلوحه شورای پنجم نیز شود.

ایران آهور : در مجموعه شهرداری ،شخص شهردار از قشر خاصی حمایت می کند و برخی از رسانه نیز به علت کمبود تامین مالی بعضا نمیتوانند رسالت خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد ، شهرداری آسفالت محلات را دم انتخابات انجام می دهند و به نام افراد خاصی تمام می کنند.

ایران آهور تصریح کرد ، برخی از اعضا شورا با نگاه به یکدیگر در صحن علنی رای می دهند واین وامداری برخی اعضا شورا قابل قبول نیست.

وی اذعان داشت ، عمل و گفتار متفاوت به نظر می‌رسد.

 
مهندس سامبرانی : در شهر تبریز برخی بد اخلاقی به هیچ عنوان حل نمی شود مگر اینکه به حرکت ائتلافی  اعتقاد داشته باشیم و با یک کار گروهی به مبارزه بی امان با فساد برویم.

وی اضافه کرد ، انتخابات تبریز را مافیای زر و زور مدیریت می‌کند واگر این چنین باشد نتیجه ای به نفع مردم  عاید نخواهد شد.
 

سامبرانی تصریح کرد ، برخی کاندیدا ها به هر عنوان می‌خواهند رای کسب کنند و این خیانت به مردم است.

 دکتر ایرجیان : سلامت بزرگترین موهبت الهی است که تامین این خواست مهم و عمومی  در شورای چهارم  به ورطه فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد ،حفظ فضای سبز موجود ،جذب توریسم و احداث وادی رحمت شماره 2 ،توجه ویژه به معلولین ،امنیت شغلی کارگران می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری را حل کند. وی تاکید کرد با حرکت بر مدار اعتقادات و دوری گزینی از اقداماتی که می تواند موجب بروز زمینه های فساد باشد به مبارزه با فساد پرداخت.


امیرحقیان : انتخاب شهردار مناسب و توجه ویژه به هیئت ریسه می تواند در حل مشکلات موثر واقع شود.

وی  ،مبازره با فساد را یکی از اصلی ترین اهداف خود و این ائتلاف دانست و افزود ، مشکلات حمل ونقل عمومی باید حل شود و این میسر نیست مگر با وجود مدیران متخصص که توسط شهردار مناسب منصوب می گردند.

 امیرحقیان برخی از کمیسیون ها را از الزامات شهرداری دانست و افزود :کمیسیون فرهنگی و کمیسیون محیط زیست باید وجود داشته باشد تا احتیاجات شهر برطرف شود.

 
رنجی پور :شعار من پاکدستی است و در حوزه فرهنگی فعالیت خواهم کرد. اگر فرهنگ مشارکت سیاسی جامعه  و شهروندان را ارتقا ببخشیم می توانیم ادعا کنیم در زمینه مبارزه با فساد قدمی برداشته ایم. اگر خودمان دنبال رانت ها نباشیم می توانیم به مقابله با رانتخواری های بپردازیم.

بالایی : شورا محیط اجرایی نیست و در مسند قانون گذاری است.وی اضافه کرد ،براساس فساد به وجود آمده برخی اعضای معترض شورا باید عذرخواهی می کردند که این کار نشده است و شورای فعلی در مقابله با  مشکلات کارنامه قابل دفاعی ندارد.

در این قسمت از نشست خبری اعضای ائتلاف به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
نظرتان در مورد صلاحیت برخی از اعضای شورای چهارم که توسط هیئت نظارت استان تائید شد، چیست؟

 ایران آهور: بنده نیز از این اتفاق نهایت تاثر و تاسف خود را اعلام میکنم و باید نظر هیات نظارت استان محترم شمرده شود.

 سامبرانی : افسوس می خورم که فساد را می بینند و اقدام نمی کنند.

 
جهانگیری: برابر فشارهای بیرونی برخی ها توانستند صلاحیتشان را اخذ نمایند ،و متاسفانه این موضوع باعث کاهش مشارکت می شود.

امیر حقیان :این کار ضربه به نظام اسلامی است و باعث دلسردی مردم می شود.

جعفری : تنها نهاد مردمی تا امروز از فتن سیاست بازها به دور بوده است  و اگر در شورای پنجم مسائل عیان سیاسی ورود کند مشکلات زیادی به وجود می آورد.

بالایی : باید مشکلات حل شود.

رنجی پور : استعفای هیأت نظارت بهترین اعتراض است.

درصورت راهیابی به شورای شهر کدام اولویت کاری را در در مورد تبریز 2018 ادر نظر خواهید گرفت؟

ایران آهور :باید ماهیت فرهنگی و تاریخی تبریز برجسته شود و طرح جامع عبور مرور  باید  از اهداف مهم شورای پنجم در راستای این مقوله باشد.
 

سامبرانی : توریستی که وارد منطقه ای می شود درصدد شناخت هویت آن منطقه است ولی متاسفانه هویت تبریز حفظ نشده است.وی اضافه کرد :تبریز به شهرک جدید تبدیل شود.


جهانگیری :آموزش تاکسیرانان واصناف و طرح جامع عبور و مرور یکی از اقدامات مهی است که باید صورت بگیرد.


امیر حقیان :باید هویت تبریز معرفی شود و آثاری که ثبت جهانی و ملی است برجسته سازی شود.وی اضافه کرد ، یک شعار واحد نیز می تواند در پذیرایی مسافرین تاثیر خوبی داشته باشد.
 
جعفری : 2018 قبل از آن که حرکت باشد یک هدف پوپولیستی برای شهردار است و دولت هزینه ای دراین خصوص اختصاص  نداده است.

وی اضافه کرد ،شورای جدید لااقل باید ترافیک شهری در حومه اماکن تاریخی را مدیریت کرده وسوغات تبریز را نیز برجسته کنند.


بالایی : کارهای فرهنگی و اجتماعی با حمایت بخش دولتی انجام شود
 
رنجی پور : برنامه ریزی برای میزبانی و شهر تکانی باید انجام شود.

در پایان نشست امیرحقیان به بیان ناگفته هایی از شورای چهارم و لیست اصولگرایان تبریز پرداخته است که عینا در ادامه مطلب می آید:


ما حافظ منابع سرمایه گذاری هستیم و باید این مهم انجام گیرد و براساس هدف راهکار برون رفت از رکود سرمایه گذاری است و باید این سرمایه گذاری با دیدگاه درون گرایی انجام گیرد.


امیرحقیان در موردسرمایه گذاری  در شهرداری گفت: در یک روز 3مورد قیمت گذاری شده است و شهرداری کمترین قمیت را اساس قرار داده است.
 

 سرمایه گذار 678میلیارد تومان پیشنهاد داده است ، که رقم آن قابل توجیه با ارقام کارشناسی شده است.

وی افزود در قرار داد سرمایه گذاری به جای معاون حقوقی شهردار ، رئیس شورا قرارداد را  امضا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :