شور و شوق انتخابات ریاست جمهوری بخصوص بعد از شکل گیری دوقطبی رییسی روحانی ، چنان فضای سیاسی و رسانه ای کشور را تحت الشعاع خود قرار داد که انتخابات شورای شهر و مباحث پیرامونی آن مورد غفلت رسانه ای قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۲۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 18 May 2017
هر چند بدیهتا حساسیت و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری به مراتب از شورای شهر بیشتر است اما به نظر میرسد این گونه تحت الشعاع قرار گرفتن انتخابات شوراها می تواند به بستر آسیب زایی برای مدیریت شهری نیز تبدیل گردد.

متاسفانه در سال 92 نیز این گونه شد که برخی از افراد غیر متخصص و بعضا غیر متعهد به هر ترتیب ممکن وارد شورای شهر چهارم شدند و آنچه نباید می شد را رقم زدند.

فارغ از این تاریخچه و دغدغه مهم امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که متاسفانه اعتماد عمومی شهروندان تبریز به نهاد پارلمان شهری و شهرداری مخدوش شده است. ماجرای دستگیری های گسترده مدیران ارشد شهرداری و چند تن از اعضای شورای شهر قطعا در این پروسه نقش مهمی ایفا نموده اند.

اما برای پاسخ به این دغدغه که چرا این بار بایستی آگاهانه انتخاب کنیم می بایستی مفصلا سخن گفت ام برای رعایت ایجاز و اختصار به چند نکته کوتاه اشاره می نمایم.

1-اعتماد عمومی جز با عزم و اراده راسخ اعضای شورای پنجم شهر که با انتخاب شهردار فسادستیز مییسر است، ممکن نخواهد بود.

2-مساله فساد در شهرداری و شورای شهر علاوه بر آسیب به اعتماد عمومی راندمان کلی شهرداری و نیز کارکنان شریف و زحمت کش آن را تحت الشعاع قرار داده و پائین می اورد.

3-این که مردم منتظر باشند فسادستیزی در میان مدیران اجرائی و نظارتی به شدت پیگیری شود ممکن نیست الا اینکه خود مردم با آرای معنی دار خود نشان دهند که انها بریا این مساله پیش قدم شده اند.تاریخ ثبات نموده است که دستگاههای بروکراتیک تنها در مقابل اراده های پولادین توده های مردمی نرمش و چرخش نشان می دهند و گرنه با دستورات و اقدامات تشریفاتی و تزئینی این امر مهیا نخواهد شد.

بنابراین لازم است در انتخاب اعضای شورای شهر به این نکته مهم اهتمام ویژه ای داشت که کدامیک در جهت گیری فکری و برنامه ای خود مبارزه بی امان با فسا را جزو اولویت های خود دانسته و برای تحقق آن در شورای پنجم تلاش خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :