پلیس منچستر اعلام کرد بر اثر انفجار در سالن منچستر «آرنا» که در آن کنسرت اجرا می‌شد، 22 نفر کشته و حدود 59 نفر زخمی شده‌اند. این انفجار هنگامی رخ داد که گروهی از جوانان شرکت‌کننده در این کنسرت، در حال ترک سالن بودند. اخبار ضد و نقیضی درباره اینکه داعش مسئولیت انفجار را به عهده گرفته منتشر شده است.
کد خبر: ۴۲۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 23 May 2017
پلیس منچستر از افزایش تلفات انفجار در سالن «منچسترآره‌نا» به ۲۲ کشته و ۵۹ زخمی خبر داد.

به گزارش تابناک، پلیس انگلیس اعلام کرد بر اثر انفجار در سالن منچستر «آرنا» که در آن کنسرت اجرا می‌شد، 22 نفر کشته و حدود 59 نفر زخمی شده‌اند. این انفجار هنگامی رخ داد که گروهی از جوانان شرکت‌کننده در این کنسرت، در حال ترک سالن بودند. اخبار ضد و نقیضی درباره اینکه داعش مسئولیت انفجار را به عهده گرفته منتشر شده است.

 «ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفت: تلاش می کنیم همه جزئیات این حادثه را بررسی و شناسایی کنیم، و پلیس با این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی برخورد می کند.

پلیس انگلستان همچنین دیشب یک بمب دیگر را در شهر منچستر خنثی کرد.

پس از این انفجار، فعالیت ایستگاه های قطار شهر منچستر متوقف شد. مقامات پلیس هنوز درباره علت انفجار منچستر اظهار نظر دقیقی نکرده اند.

 نخست‌وزیر انگلیس قرار است ساعت 9 صبح به وقت محلی، روز سه‌شنبه با اعضای کمیته اضطراری دولت این کشور جلسه‌ای با هدف پاسخ دهی به این حادثه تشکیل دهد.

برخی از مقام‌های انتظامی آمریکایی، پس از گفت‌وگو با مسئولان انگلیسی به «ان‌بی‌سی نیوز» گفته‌اند که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند این انفجار احتمالا توسط یک عامل انتحاری انجام شده‌ است.

وزارت امنیتی داخلی آمریکا اعلام کرده‌است: از نزدیک اوضاع منچستر را دنبال می‌کنیم و شواهدی مبنی بر اینکه تهدیداتی در زمینه حملات در جریان کنسرت‌های موسیقی در آمریکا وجود داشته باشد در دست نیست.

ساختمان سبز رنگ در عکس زیر موقعیت وقوع انفجار را نشان می‌دهد. این سالن در نزدیکی ایستگاه قطار «ویکتوریا» واقع شده است.

 پلیس منطقه وسیعی از مناطق اطراف محل وقوع حادثه را حصار امنیتی کشیده است. ایستگاه قطار ویکتوریا بسته شده و تمامی خدمات قطار برای روز سه‌شنبه لغو شده‌اند. پلیس از مردم خواسته که نزدیک منطقه نشود. 

 تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از زمان پس از وقوع انفجار جوانان هراسان را در حال تلاش برای فرار از پله‌های سالن کنسرت «آرنا» نشان می‌دهد. 

 در پی وقوع این حادثه، تمامی احزاب انگلیس اعلام کرده‌اند تبلیغات برای انتخابات پارلمانی در روز 8 ژوئن را متوقف خواهند کرد.

وزارت کشور انگلیس جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

«امبر رود» وزیر کشور انگلیس که جلسه اضطراری کبرا را برگزار می‌کند ضمن ابراز همدردی با قربانیان گفت، حمله وحشیانه منچستر کودکان و نوجوانان را هدف قرار داد که آسیب‌پذیرت از دیگران هستند.

وی ضمن محکوم کردن این حادثه گفت برای خانواده‌های قربانیان و تمام کسانی که از این حادثه آسیب دیده‌اند، دعا می‌کند. خانم رود گفت مردم باید هوشیار باشند اما اضطراب نداشته باشند و اگر مساله‌ای هست که باید گزارش کنند، با پلیس تماس بگیرند.

 

در جلسه فوری کبرا، مایکل فالن وزیر دفاع، افسران و رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی حضور خواهند داشت.

 در پی وقوع این حادثه، تمامی احزاب انگلیس اعلام کرده‌اند تبلیغات برای انتخابات پارلمانی در روز 8 ژوئن را متوقف خواهند کرد. 
 

همچنین «تیم فارون» رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس سفرهای انتخاباتی خود را لغو کرد و سخنگوی این حزب حادثه منچستر را خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای عنوان کرد. فارون نیز گفت حمله شوکه کننده و وحشتناکی بود که کودکان ونوجوانان را هدف قرار داد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس هم گفت حادثه منچستر وحشتناک بود و با قربانیان ابراز همدردی کرد.

علاوه بر این، خانم نیکولا استرجون وزیر اول اسکاتلند گفت این خبر اندوه‌بار بود و و با تمام کسانی که از این حمله وحشیانه آسیب دیده‌اند، ابراز همدردی کرد.

پل ناتال رئیس حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) نیز با اعلام توقف تبلیغات و سفرهای انتخاباتی این حزب با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

ابراز همدردی شورای اروپا

دونالد توسک رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت با منچستر و با قربانیان این حادثه همدردی می‌کند. 

ابراز همدردی چین

شی جینپینگ رئیس جمهور چین بعداز حادثه منچستر در پیامی خطاب به الیزابت دوم ملکه انگلستان ضمن ابراز همدردی گفت در شرایط سخت، چین محکم در کنار انگلیس می‌ایستند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه

 سخنگوی وزارت خارجه ایران به حادثه منچستر واکنش نشان داد و گفت که یکی از تبعات ائتلاف‌های مصلحتی و صوری و دادن آدرس غلط در خصوص مبادی و مبانی تسلیح تروریسم است که جز با عزمی جزم و ایجاد ساز و کارهایی فراگیر و بدور از استاندارهای دوگانه، ریشه کن نخواهد شد.
 

 واکنش محسن رضایی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب کاربری‌اش در توئیتر به انفجار انگلیس واکنش نشان داد. وی نوشت: «انفجار تروریستی در منچستر انگلیس، حاصل رقص با شمشیر ترامپ با تروریست‌ها است.»

پ

 بیانیه توییتری وزیر خارجه ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) طی یک بیانیه توئیتری انفجار تروریستی در شهر منچستر انگلیس را محکوم کرد.

چاووش‌اوغلو ضمن تسلیت گفتن به انگلیسی‌ها نوشت: «من حمله تروریستی در منچستر را محکوم می کنم. تسلیت صمیمانه خود را به دولت و مردم انگلیس عرض می‌کنم.»

همدردی مکرون

امانوئل مکرون رئیس جمهور جدید فرانسه هم در بیانیه‌ای ضمن همدردی با مردم انگلیس گفت فرانسه برای مقابله با تروریسم با انگلیس همکاری می‌کند. وی در بیانیه‌ای وحشت و بهت خود را از وقوع این حادثه در شهر منچستر ابراز و گفت به زودی با نخست وزیر انگلیس صحبت می‌کند.

 خبر تکمیل می شود...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :