رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی با اشاره به علت کناره گیری و رفتن آیت الله مجتهد شبستری گفت: در این اواخر معظم له بر اثر کهولت سنی، کمردرد و بیماری گوارشی که در وجود شریف ایشان بود و مختصری هم تحت عمل جراحی قرار گرفتند، این امر بالاخره اراده و تصمیم را در معظم له قوی کرد تا به محضر حضرت آقا برسند و این قضیه را مطرح کنند، با توجه به اینکه نیاز به استراحت داشتند. در نهایت حضرت آقا هم درخواست ایشان را قبول کردند.
کد خبر: ۴۳۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 25 May 2017
حجت الاسلام والمسلمین حسین تقی زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آیت الله مجتهد شبستری فردا بعد از اقامه نماز جمعه از اهالی محترم استان، مخصوصاً از نمازگزاران عزیز خداحافظی می کنند.

وی با اشاره به شخصیت جامع نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز آیت الله مجتهد شبستری (دامت برکاته)، ابراز داشت: معظم له در یک خانوادۀ علم و فقاهت تربیت و پرورش یافته اند، پدر بزرگوار ایشان حضرت آیت الله حاج میرزا کاظم مجتهد شبستری یک مجتهد مسلم بود.

تقی‌زاده با اشاره به سوابق حوزوی و سطح فقاهت حضرت آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: این بزرگوار یک شخصیت جامع هم از نظر مبارزاتی، علمی، سیاسی و اجتماعی و مخصوصاً ولایت مداری که می‌توان گفت در کل کشور در سطح بالایی بین نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و امام جمعه‌های شهرستان‌ها بوده و یک شخصیت ممتاز از هر جهت و یک نعمت عظما و ارزشمند برای کشور و استان هستند.

وی با اشاره به فعالیت و خدمات ۲۲ ساله مجاهد و عمار ولایت به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، یادآور شد: معظم له در انتصاب اول امامت جمعه را به مدت شش ماه قبول کرده بودند که در این استان باشند و هر وقت که خدمت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای شرفیاب می‌شدند، اجازه می‌خواستند به مسئولیت‌هایی که در مرکز کشور داشتند، برگردند ولی حضرت آقا همیشه توصیه می‌کردند که این امامت و نماینده ولی فقیه بودن ایشان ادامه پیدا کند.

تقی زاده در ادامه  با اشاره به علت کناره گیری و رفتن آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: در این اواخر معظم له بر اثر کهولت سنی، کمردرد و بیماری گوارشی که در وجود شریف ایشان بود و مختصری هم تحت عمل جراحی قرار گرفتند، این امر بالاخره اراده و تصمیم را در معظم له قوی کرد تا به محضر حضرت آقا برسند و این قضیه را مطرح کنند، با توجه به اینکه نیاز به استراحت داشتند. در نهایت حضرت آقا هم درخواست ایشان را قبول کردند.

وی تصریح کرد: آیت الله مجتهد شبستری فردا بعد از اقامه نمازجمعه از اهالی محترم استان آذربایجان شرقی مخصوصاً از نمازگزاران عزیز خداحافظی می‌کنند و هفته آینده در اولین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آقازاده حضرت آیت الله آل هاشم به عنوان نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه تبریز معرفی می‌شوند.

وی گفت: آیت الله مجتهد شبستری در این ۲۲سال خدمات شایسته ای به نظام کرده اند؛ مخصوصاً در حوادث گوناگون و روزهای سخت، علی الخصوص ۸دی سال هشتاد و هشت که ایشان در پیشگام شدن استان و با دعوت از مردم در راهپیمایی عظیم و با آن سخنرانی آتشین و کوبنده در دفاع از اسلام، ولایت و ارزش‌های اسلامی آن را در تاریخ ثبت کردند. دفاع از آرمانهای حضرت امام راحل و شهدای عزیز اسلام، حقیقتاً در چنین حوادث ها پیشگام شدن ایشان هم برای اسلام هم برای کشور و استان خدمت بزرگ و ارزشی بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت مصلی اعظم امام خمینی(ره) که این پروژه در خاورمیانه کم نظیر است و اخیراً ساخت حوزه علمیه ثامن الاحجج که باز در بین استان ها حوزه ای نمونه است از سوابق و خدمات شایسته این بزرگوار به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: رفتن آیت الله مجتهد شبستری از استان برای همه ما دوستداران ایشان یک ضایعه و باعث تأسف است و از این رو از طرفی چون امام جمعه جدید حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا آل هاشم از طرف حضرت آیت الله امام خامنه ای منصوب شده‌اند و اطاعت از اوامر ولایت و فرامین ولی امر مسلمین بر همه واجب است و آیت الله مجتهد شبستری نیز شدیداً و قویاً توصیه کردند تا به امام جمعه جدید کمک کنیم و إنشاالله ایشان در این سنگر موفق شوند که موفقیت ایشان موفقیت اسلام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار