رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: در آینده اصول‌گرایان بیشتری اصلاح‌طلب خواهند شد/در روزهای آتی دولت برجام منطقه‌ای را مطرح می‌کند! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 25 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حمله یک نماینده خبرگان به روحانی

موسوی اصفهانی، عضو مجلس خبرگان در جمع اعضای ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در همدان: بایداز برخی از این افراد که خود را اصولگرا و انقلابی می‌دانند پرسید چرا درباره سند ۲۰۳۰ اعتراضی نکرده و صدایتان بلند نشد و کار به جایی رسید که رهبری مجبور شدند به این ماجرا ورود و از خود هزینه کنند. باید از این آقا که در سخنرانی خود از خاتمی و سران فتنه نام برده و درباره رفع حصر آن‌ها حرف می‌زند پرسید "آیا در فتنه ۸۸ در کشور حضور داشتید یا خیر و اگر بودید مگر ندیدید که به‌دنبال براندازی نظام بودند تا جایی که رهبری به ماجرا ورود کرده و خون دل‌ها خوردند؟ ”.

نظر آیت‌الله موحدی کرمانی درباره آراء واقعی رئیسی

آیت‌الله موحدی کرمانی: معتقدیم تخلفات در حدی نیست که در نتیجه کل انتخابات اثرگذار باشد، ولی ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد گزارشات و تخلفات رأی آقای رئیسی از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون افزایش و رأی روحانی نیز از حدود ۲۳ میلیون به ۲۱ میلیون کاهش پیدا کند، اما در هر صورت معتقدیم که آقای روحانی رئیس جمهور است، ولی شورای نگهبان وظیفه دارد که تخلفات را بررسی و نتیجه آن را به مردم اعلام کند.

ناجا با هنجارشکنان ماه رمضان برخورد می‌کند

در بخشی از اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان آمده است: انتظار می‌رود برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و بویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود. بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند

عباسعلی کدخدایی در واکنش به اظهارات اخیر روحانی:‌ای کاش می‌شد این شورای عزیز نگهبان ما که در ساعت ده و نیم شب پیشنهاد هیات اجرایی را قبول کرد، همان زمانی که هیات اجرایی در صبح پیشنهاد کرد که برای تسریع در کار فقط کد ملی افراد نوشته شود موافقت می‌کرد و دیگر از ده و نیم صبح تا ده و نیم شب طول نمی‌کشید. لابد دقت کافی نمودند…. " اولین تماس وزیر محترم کشور در این خصوص هنگام غروب بود که موضوع با توجه به صراحت آیین نامه نیازمند تامل بود. با توجه به پیگیری ایشان موضوع با اعضای محترم هیات مرکزی مشورت شد و پس از موافقت این اعضا موافقت نیز اعلام شد. اما فاصله حدود دو ساعت بود و نه بیشتر. فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند یا اینکه؟!

در آینده اصول‌گرایان بیشتری اصلاح‌طلب خواهند شد

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصولگرایان باید اصلاحات را از درون خودشان شروع کنند. نمی‌گویم اصلاح طلب شوند و به حزب مشارکت بیایند بلکه منظورم این است که جریان إصلاحات را انتخاب کنند همانند آقای روحانی، لاریجانی و بقیه اصولگرایان که قطعا این افراد موفق خواهند بود. اگر اصولگرایان با این روش فکری جلو بیایند قطعا موفق خواهند بود هماهنگونه که آقای روحانی موفق است. ٥ سال قبل هم گفتم که جریان اصولگرایی از درون خودشان یک جریان اصلاح طلبی را شکل خواهند داد والآن این جریان شکل گرفته است.

در روزهای آتی دولت برجام منطقه‌ای را مطرح می‌کند!

محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اولین برجام، برجام هسته‌ای بود و قرار بود این برجام‌ها کشور گام به گام به دامان غرب ببرد تا به‌تدریج خودمان را با هنجارهای آن‌ها تطبیق دهیم و فرایند نرمالیزاسیون شکل گیرد. رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرار بود برجام دوم توان موشکی ایران را کنترل کند و تحرکات منطقه‌ای کنونی آمریکا نیز بر این مبناست و بعید نیست دولت روحانی در روزهای آینده این برجام را مطرح کند. وی خاطرنشان کرد: برجام سوم برای موضوعات حقوق بشر است تا هنجارهای غربی را بپذیریم که نظیر آن سند ۲۰۳۰ است که مورد اعتراض رهبر انقلاب نیز قرار گرفت. مشرق این خبر را منتشر کرد...

پاسخ محسن هاشمی به شائبه شهردار شدنش

به سمتی نرویم که موضوع انتخاب شهردار از ابتدا باعث اختلاف بین اعضای شورای شهر شود و باید اجازه دهیم اعضای شورا در فضای آرام و سالم این موضوع را بررسی کنند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


اکران یک فیلم با ۸ تماشاچی!

فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» با فروش ۸۴ هزار تومان ظرف ۱۳ روز تن‌ها ۸ نفر مخاطب داشت و نشان داد که اصلا نتوانسته در جذب مخاطب موفق باشد. این فیلم در شرایطی که که بسیاری از فیلم‌های سینمایی از سال‌های گذشته به دلیل محدود بودن سالن‌های سینما امکان نمایش نیافتند، پروانه نمایش سینمایی گرفته و امکان نمایش یافته، اما نتوانسته حتی ۱۰۰ هزار تومان در گیشه فروش داشته باشد. سحر این خبر را منتشر کرد.

بی خبری آقای وزیر از واردات خودرو با مصرف سوخت بالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه خودروهای وارداتی چینی کیفیت‌های متفاوتی دارند، گفت: در جریان عقد قرارداد با چین برای واردات خودرویی با مصرف سوخت بالا نیستم. محمدرضا نعمت زاده، در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عقد قرارداد برای واردات خودروهایی از کشور چین با مصرف بالای سوخت، گفت: در خصوص واردات چنین خودروهایی اطلاع ندارم و چنین وارداتی نداریم، اما درباره خودروهای وارداتی چینی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

انتخابات شورای اهواز باطل نمی‌شود

خادمی، عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌ها در خوزستان گفت: اگر ابطال انتخابت اتفاق می‌افتاد سنگ بنای بدی برای انتخابات‌های بعدی در خوزستان گذاشته می‌شد و پس از این هیچ انتخاباتی نمی‌توانست در این استان برگزار شود، زیرا بعد از هر انتخابات عده‌ای که رای نیاوردند اعتراض می‌کردند و خواهان ابطال آن می‌شدند که غیرمنطقی و ضد امنیت استان است. البته به تخلفات با جدیت رسیدگی و اگر مربوط به منتخبان جدید باشد، در وضعیت آن‌ها اثرگذار است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

دست رد نتانیاهو به سینه ترامپ

هیات آمریکایی به ریاست دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در جریان سفر خود به اراضی اشغالی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته بود تا اراضی واقع در شمال کرانه باختری موسوم به مناطق «ج» را به مناطق «ب» تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین در آورد و یا اینکه مالکیت آن را به فلسطینی‌ها باز گرداند. تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو با این درخواست ترامپ مبنی بر ارائه تسهیلات به فلسطینی‌ها مخالفت کرده و عنوان داشته که این اقدامات کوچک نمی‌تواند باعث از سرگیری مذاکرات شود و اسرائیل نباید با این کارهای کوچک وقت خود را تلف کند و باید مذاکرات در خصوص مسائل مهم‌تر اجرا شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

پاسخ‌های عجیب وزیر نیرو به خبرنگاران

حمید چیت چیان وزیر نیرو امروز برای حضور در برنامه افتتاح و بهره برداری از نیروگاه سد رودبار به شهرستان الیگودرز سفر کرد. چیت چیان همچون سفرهای قبلی خود به لرستان سوالات خبرنگاران را بدون پاسخ گذاشت و تن‌ها در مصاحبه با صدا و سیما گزارش مختصری از عملکرد وزارت نیرو ارائه داد. وزیر نیرو در حاشیه افتتاح نیروگاه سد رودبار در واکنش به این سوال که «آیا در کابینه دولت جدید حضور خواهید داشت» بدون پاسخ به سوال، گفت: نیروگاه سد رودبار لرستان به یاری خدا افتتاح شد و این موضوع را به مردم ایران و لرستان تبریک می‌گویم. عدم پاسخگویی وزیر نیرو موجب تکرار مجدد سوال از سوی خبرنگاران شد که چیت چیان بدون پاسخ به حضور یا عدم حضورش در کابینه دوازدهم، در میان تعداد زیادی از محافظان و نیروهای وزارت نیرو جمع خبرنگاران را ترک کرد. وزیر نیرو همچنین زمانیکه برای شرکت در مراسم بهره برداری از سد نیروگاه رودبار الیگودرز در سالن جلسات ساختمان اداری سد رودبار حضور یافت، در پاسخ به این سوال که «حالا که دیگر در کابینه بعدی نیستید به خاطر سد معشوره کوهدشت عذاب وجدان ندارید»، گفت: سلام علیکم. به رغم تلاش‌های خبرنگاران برای گفتگو با وزیر و دریافت پاسخ سوالات حمید چیت چیان دیگر پاسخی به سوالات خبرنگاران لرستانی نداد.

توصیه علی مطهری به حسن روحانی

علی مطهری درباره ضرورت حضور اقلیت‌های مذهبی در کابینه دولت دوازدهم گفت: خوب است که آقای روحانی از اقلیت‌های مذهبی و خصوصا اهل سنت در مناصب مختلف استفاده کند. نایب رئیس مجلس تصریح کرد: به نظرم در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌توان از اقلیت‌های مذهبی استفاده کرد. این کار آثار مثبتی در دنیای اسلام دارد و باعث کاهش دشمنی آن‌ها با ما می‌شود.

بعید است کسی جایگزین لاریجانی شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تاکید دارد: خیلی بعید می‌دانم که کسی بتواند جایگزین آقای لاریجانی برای ریاست مجلس شود. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در مورد احتمال جابجایی در اعضای هیات رئیسه مجلس در سال دوم گفت: جابجایی افراد به رأی نمایندگان ارتباط دارد و نمایندگان باید تشخیص دهند که چه کسانی را انتخاب کنند یا نکنند.
وی با بیان اینکه از حرف دل نمایندگان بی اطلاعم و غیب گو نیستم اظهار داشت: من فکر می‌کنم بعضی از افراد هیات رئیسه وزن خاص خودشان را دارند و براساس وزن خاص خودشان رأی خواهند گرفت. وی ادامه داد: البته بعد از یکسال که معادلات سیاسی درون پارلمانی مشخص شده؛ ممکن است فراکسیون‌های مختلف با رایزنی‌های که با هم خواهند داشت باعث تغییر در اعضای هیات رئیسه شوند. وی اظهار داشت: خیلی بعید می‌دانم که کسی بتواند جایگزین آقای لاریجانی برای ریاست شود.

تکذیب یک شایعه درخصوص پدیده انتخابات شورا‌ها

معاون اجتماعی پلیس لرستان شلیک به پدیده انتخابات شورای شهر خرم آباد و مجروح شدن او را تکذیب کرد. سرهنگ رضا شیر شیراوژن گفت: از ظهر امروز اخباری مبنی بر تیر اندازی به مرد دستفروشی که به عنوان نفر اول به شورای شهر خرم آباد راه یافته بود، در برخی شبکه‌های مجازی منتشر و ادعا شده بود پدیده انتخابات شورای شهر خرم آباد در تیر اندازی افراد ناشناس به سختی مجروح شده است. با بررسی‌های پلیس مشخص شد این موضوع صحت ندارد و نفر اول انتخابات شورای شهر در سلامت بوده و هیچ حادثه‌ای برای او رخ نداده است. به گفته معاون اجتماعی پلیس لرستان، با شایعه سازانی که موجب ایجاد نا امنی و هتک حیثیت افراد شوند، قاطعانه بر خورد می‌شود.

رئیس جمنا: ۱۶ میلیون رای مومنانه آوردیم

رحیمیان با بیان اینکه برخی از دوستان که تجربه کمی دارند فکر می‌کنند در این انتخابات فاجعه‌ای رخ داده است، اظهار داشت: شکستی اتفاق نیفتاده است، رسوایی که تخلفات و دین‌فروشی‌هایی که برای به دست آوردن رأی و خرید رأی به قیمت فروش دین و انقلاب و ارزش‌ها انجام شد، در طرف مقابل ما از اول هم می‌گفتیم که اگر چنانچه نامزدی در مقابل رئیس‌جمهوری مستقر پیروز می‌شد، این یک معجزه بود، چون این طرف ۴۰ روز فرصت تبلیغ داشت، ولی طرف مقابل ۴ سال دولت و تریبون در دستش بود و همه ابزار قدرت و تبلیغ را در دست داشت. وی ادامه داد: طرف مقابل به هر وسیله‌ای متوسل شده تا حتی آرای سیاه را به خود جذب کند، ولی این طرف روی اصول و ارزش‌ها پافشاری کرده است و ۱۶ میلیون رأی مؤمنانه خالص به دست آورده است. رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه ۱۶ میلیون عدد کمی نیست، تصریح کرد: امام (ره) وقتی نهضت را شروع کرد ۱۶ نفر هم نداشت و حتی در فیضیه قم نیز امام (ره) را نمی‌شناختند و امام (ره) در چنین فضایی نهضت خود را شروع کرد. رحیمیان با بیان اینکه ۱۶ میلیون رأی در برابر طرف مقابلی به دست آمد که حتی در صدد به دست آوردن آرای سیاه بود، خاطرنشان کرد: البته آن ۲۳ میلیون رأیی که طرف مقابل به دست آورد، متعلق به انقلاب و نظام است و آن‌ها این‌طور تشخیص و رأی دادند و مرزبندی ما بین انقلابی و ضدانقلاب است و آنهایی که غیرانقلابی هستند و یا در مصداق تشخیص اشتباه داده‌اند را از خودمان می‌دانیم و باید جذبشان کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار