معاون استاندار خبر داد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از وجود هفت هزار بیمار مبتلا به ام‌اس در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، سه هزار و 600 بیمار مبتلا به ام‌اس در استان از خدمات درمانی و بیمه‌ای استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 27 May 2017
به گزارش تابناک تبریز، سعید شبستری در همایش روز جهانی بیماران ام‌اس در تبریز تعداد مبتلایان به بیماری ام‌اس در دنیا را 2.5 میلیون نفر و تعداد این بیماران را در ایران 50 تا 60 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اکثر مبتلایان به این بیماری، 25 تا 30 سال سن دارند و دوسوم آنها نیز زن هستند.

وی با تأکید بر لزوم توجه  بخش‌های مختلف جامعه همچون دولت، مردم و خانواده‌ها به مشکلات بیماران ام‌اس تصریح کرد: متأسفانه بر اساس برخی گزارش‌ها، یک‌سوم از بیماران ام‌اس از همسران خود به دلیل داشتن این بیماری جدا شده‌اند و برخی از کارفرمایان نیز کارکنان مبتلا به این بیماری را اخراج می‌کنند که چنین رفتارهایی به دور از انصاف است.

شبستری عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مراکز کاریابی ویژه بیماران خاص با هدف معرفی بیماران خاص به شغل مناسب آغاز به فعالیت خواهند کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم را بازگرداندن آرامش به کشور در تمامی حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: شاید به این دلیل باشد که مردم ایران اسلامی بار دیگر به این دولت، رأی دادند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم به دلیل فعالیت‌های ارزشمند در حوزه سلامت و درمان به دولت سلامت‌محور لقب یافته است، اظهار کرد: متأسفانه قبل از این دولت مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی بیش از آنکه به فکر بهبودی کامل عزیزان خود باشند به فکر تأمین هزینه‌های درمانی بودند که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت؛ این معضلات و مشکلات به پایان رسیده است.

شبستری گفت: در سه سال گذشته از محل تخفیف به بیماران خاص، هفت میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی به این قشر پرداخت شده که دو میلیارد و 400 میلیون تومان آن مربوط به بیماران ام‌اس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :