با حضور ۳۰۰ کلان‌شهر مهم خاورمیانه برگزار می‌شود
شهردار تبریز از برگزاری سومین نشست سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG-MEWA) در اردیبهشت سال ۹۷ در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 27 May 2017
 صادق نجفی اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه(UCLG-MEWA)  ، در جلسه‌ اخیر خود، موضوع میزبانی سال آینده را به شور گذاشت و پس از رای‌گیری، تبریز را به اتفاق آرا به عنوان میزبان آتی نشست در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: سومین نشست (UCLG-MEWA)  با حضور ۳۰۰ کلان‌شهر مهم خاورمیانه، در تبریز برگزار می‌شود و نتایج آن در سطح ملی و بین‌المللی حایز اهمیت خواهد بود.

دکتر نجفی متذکر شد: همچنین با تصمیم اعضای هیات رییسه کمیته محیط زیست سازمان (UCLG-MEWA)  ، جلسه بعدی این کمیته همراه با مجمع  عمومی در شهر تبریز در تاریخ فوق برگزار شود که نتایج آن، از حیث تجربه‌ها و شاخص‌های زیست‌محیطی، حایز اهمیت خواهد بود.

در نشست اخیر UCLG-MEWA باقر خوشنواز شهردار منطقه ۱۰ تبریز به نمایندگی از شهرداری تبریز حضور داشته و طی سخنانی، گزارشی از آخرین شاخص‌های توسعه کلان‌شهر تبریز در حوزه‌های گردشگری، خدمات، عمران و سرمایه‌گذاری ارائه داده و از آمادگی این شهر برای میزبانی گروه‌های فرهنگی و رویدادهای گردشگری خبر داد.

اعضایUCLG-MEWA سال گذشته و در جریان دومین نشست کمیته محیط زیست این سازمان در استانبول ترکیه، شهردار تبریز را با حداکثر آرا، به عنوان نایب‌رییس این سازمان برگزیده‌‌‌است.

UCLG گسترده‌ترین تشکل در حوزه حکمرانی و مدیریت شهری در جهان است که بیش از ۳ هزار شهر در آن عضویت دارند . UCLG-MEWA اهداف و برنامه‌های این تشکل را در منطقه خاورمیانه پوشش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار