عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: به سبب تجمع فراوان رای دهندگان در شعب اخذ رای، برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها محل اشکال است.
کد خبر: ۴۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 28 May 2017
احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با  خانه ملت، در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: موضوع اصلاح قانون انتخابات شوراها در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح است و لازم است در زمان باقی مانده تا برگزاری انتخابات بعدی شوراها این اصلاحات انجام شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ر مجلس شورای اسلامی از انتظار کمیسیون شوراها برای ارائه لایحه جامع نظام انتخابات به مجلس خبرداد و بیان کرد: انتظار این بود که پیش از برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراها لایحه جامع نظان انتخابات از سوی دولت به مجلس ارائه شود که این گونه نشد و به تاخیر افتاد.

وی با اشاره به مواردی از انتخابات شوراها که نیاز به اصلاح قانون دارند، افزود: در موضوع ثبت نام، شیوه اخذ رای و محاسبه آرا باید قوانین به گونه‌ای اصلاح شود که احساس امنیت مردم نسبت به پاسداری از آرا ایجاد شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی به نظر کمیسیون شوراها در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها اشاره کرد و ادامه داد: کمیسیون معتقد است حداقل در کلانشهرها، شهرداران با آرا مستقیم مردم انتخاب شود.

علیرضا بیگی با بیان اینکه برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری محل اشکال است، متذکر شد: تجمع فراوان رای دهندگان در شعب اخذ رای سبب ایجاد مشکلاتی شده که طبیعتا اداره این وضعیت با دشواری هایی همراه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه کثرت آرا و برگزاری همزمان 2 انتخابات، بعضا مشاهده شده که افراد پای صندوق نتوانند در زمان مقرر به شمارش آرا پایان دهند و مشکلاتی به وجود آمده که سبب خدشه اعتماد مردم می‌شود./

پایان پیام


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :