یادداشت روز تابناک تبریز
کد خبر: ۴۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 29 May 2017
بعد از سال 84 که اصلاح طلبان با شکست در همه سنگرهای قدرت مردمسالاری به حاشیه ای رانده شدند ، این اولین بار است که ریاست جمهوری ، تقریبا مجلس و اغلب شوراهای شهر کشور را در دست گرفته اند.
 
این فرصت بی نظیری برای خدمت اصلاح طلبان به جامعه است. در اغلب تحلیل های پسا انتخاباتی ، اصلاح طلبان ، دلیل شکست خود را همواره به مسائلی مانند رد صلاحیت های گسترده بزرگان این جناح سیاسی، جانبداری صداوسیما و برخی نهادهای عمومی و انقلابی کشور از اصولگرایان و .. عنوان نموده اند. اما امروز در شرایطی به سر می بریم که در انتخابات ریاست جمهوری ، حسن روحانی به عنوان زبان جبهه تند اصلاحات در عرصه حضور یافته  و موفق به اخذ آرای اعتماد مردم کشور شده و ریاست جمهوری را بدست آورده است.
 
در مجلس فعلی نیز قریب به اکثریت  نمایندگان آن هوادار دولت و تلویحا جبهه اصلاحات هستند . این موضوع را میتوان در انتخابات هیئت رییسه مجلس و نیز رای اعتماد به وزرای آموزش و پرورش و ارشاد و ورزش دید.
 
از طرف دیگر اگر هم بپذیریم که برای انتخابات مجلس دهم شورای نگهبان اعضای ارشد این جریان را در تبریز رد صلاحیت نموده ، در انتخابات شورای شهر این نقیصه احتمالی هم جبران شد و فرصت برای تحقق بسترسازی خدمت آنها فراهم شد.
 
حال دیگر همه عوامل دست در دست هم داده اند تا زمینه آزمون بزرگ برای اصلاح طلبان را مهیا کنند. این آزمون ، امروز برپاست. تقریبا تمام قدرت اجرائی کشور در دست اصلاح طلبان است. این جریان فکری برای تحقق اندیشه های خود یقینا نیازمند بستری اجرائی بوده و هست. آنچه از سال 76 تا 84 در خاطره ها مانده است علاوه بر اینکه رزومه ای برای نظام جمهوری اسلامی است ، کارنامه ای قابل سنجش برای عموم است.
 
آنچه یقینا در سال 1400 بعوان رقیب قدرتمند برای جبهه اصلاحات می تواند در عرصه انتخابات قد علم کند ، رزومه و کارنامه ای است که در این 4 سال آتی از خود به نمایش خواهند گذاشت.
 
اصلاح طلبان در نقد عملکرد 8 سال قبل از 92 دایما عملکرد احمدی نژاد و اصولگرایان را در بوته نقد گذاشته و آنرا  بهانه ای برای توجیه بسیاری از ضعف های خود عنوان می نمودند حال بایستی منتظر چنین قضاوتهایی در مورد خود در سال 1400 باشند.
 
آنچه بدیهی است این است که اندیشه ها و سلیقه های متفاوت برای خدمت به کشور فقط در بستر اجارئیات می توانند خود را در معرض قضاوت قرار دهند و بایستی گفت آنچه نتیجه انتخابات 92 را رقم زد قضاوت مردم در خصوص عملکرد  اصولگرایان بود و انچه در سال 1400 نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد ، عملکرد اصلاح طلبان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
تااصلاح طلبان رامین رادارندهیچ رقیبی هیچ رقیبی نخواهندداشت مغزمتفکراصلاح طلبان برای همیشه کارراتمام کرد.
مهدی ریاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
تابناک جان شماهم طرفداری اصولگراها هستین دیگه...
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
شما که میگفتین انتخابات مجلس رو اصولگراها بردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار