سید علی خمینی نوه امام راحل در مصاحبه ای با آرمان نکات بسیارمهمی در خصوص لزوم پرداختن به موضوع فساد و همچنین مطالبه جدی مردم از مسئولین در این خصوص مطرح نموده است. وی در ادامه به داستان خطبه معروف آیت الله خامنه ای رییس جمهور وقت در خصوص دیوارکشی در کلاسهای درس بین دختران و پسران پرداخته است.
کد خبر: ۴۴۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 17 June 2017
سید علی خمینی نوه امام راحل در مصاحبه ای با آرمان نکات بسیارمهمی در خصوص لزوم پرداختن به موضوع فساد و همچنین مطالبه جدی مردم از مسئولین در این خصوص مطرح نموده است. وی در ادامه به داستان خطبه معروف آیت الله خامنه ای رییس جمهور وقت در خصوص دیوارکشی در کلاسهای درس بین دختران و پسران پرداخته است. قسمتی از این مصاحبه در زیر آمده است:

ما الان مدعی نیستیم که يك حکومت اسلامی استاندارد و تمام عيار چه از حیث سیاسی و چه از حیث قضائی و چه از حیث اقتصادی هستیم. نه، فاصله داریم و مردم ما از خیلی از اتفاقات ناراضی و ناراحت‌اند اما این هم کم لطفی و بی انصافی است که جوری بیان و صحبت کنیم که گویی همه چیز سیاه است و گويى عقبگرد داشته‌ایم و پیش نرفتیم.

من خودم از قبل از سه هزار میلیارد هرجا که سخنرانی داشتم یکی از تاکیداتم بر همین مساله فساد بود. اما الان دیگر جواب مردم، پوزخند است. بالاخره شما یک حکومت هستید. 5 سال یک فاجعه را به عنوان ساختارهای فسادزا شناسایی کرده اید.

بالاخره یک‌بار، دوبار فریاد می‌زنید و مردم می‌گویند احسنت و پشتتان هستند. ولی وقتی 10 سال قرار است همینطور از فساد بگویید و هیچ کاری نمی‌کنید این دیگر نشان از ناتوانی شماست.

ما شعارزده شده ایم و متاسفانه موضوعات را که مطرح می‌کنیم، شروع به بزرگنمایی و شعاردادن می‌کنیم و دیگر از شعار خسته می‌شویم و مردم هم خسته می‌شوند و دیگر کنارش می‌گذاریم.


دانشگاه رفتن همسر احمد آقا و دیوارکشی
در زمان امام والده ما به دانشگاه رفتند و درس خواندند.اصل قصه دیوارکشی به والده ما برمی گردد که به امام گفتند در کلاس ما حدفاصلی گذاشته‌اند و دیواری کشیده‌اند. امام می‌گویند که بیخود این کار را کردند. والده ما می‌گوید که صورت بدی دارد که اینطوری خط کشی کنند. امام پدر ما را می‌خواهد. به پدرم می‌گوید که بررسی کنيد و جلویش را بگیرید. بعد از آن آيت‌ا... خامنه‌اى در نماز جمعه به این مطلب اشاره می‌کنند که ما مخالف دیوار کشیدن هستیم. ما نمی‌خواهیم در دانشگاه‌ها دیوار بکشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :