کد خبر: ۴۴۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 20 June 2017
به گزارش تابناک تبریز، ربا جزو محرمات دین مبین اسلام است که در آیه قران از آن به عنوان جنگ با خدا نام برده شده است. حال این سئوال از نمایندگان استان مطرح است که چرا برای رای آوری چنین امر مبارک  و موثر اقدامی ننموده اند. چر انمایندگان مردم به فکر دین آنها نیستند. دنیای آنها را که به ادعای دوست  دشمن چندان نتوانستند آباد کنند حال چرا با آخرت آنها اینگونه شوخی می کنند؟
 
کار به جایی رسیده است که محمد خوش چهره از اقتصاد دانان اصولگرا ادعا می کند 85 درصد اقتصاد ما ربوی است.
 
یعنی 85 درصد مردم با خدا در حال جنگ هستند .او اذعان می کند قطعاً اقتصاد ما یک اقتصاد التقاطی است؛ یعنی ترکیبی است از اقتصاد اسلامی و اقتصاد غربی آن هم به صورت ناقص. مثلاً در خصوص بانکداری اسلامی، خود قانون و آیین‌نامه بانکداری اسلامی فی‌نفسه قابل دفاع است، اما آنچه در عمل اتفاق می‌افتد چیز دیگری است.
 
از همین رو به‌خاطر عدم تناسب ظرف و مظروف و یا به عبارتی عدم تناسب برنامه و ساختار، یک انحراف جدی در اقتصاد ایران دیده می‌شود. به دلیل همین انحراف است که واژه «ربوی بودن» به عنوان وصفی برای نظام اقتصاد ایران، مورد تأیید افراد صاحب نظر و منصف که آشنا به اقتصاد و بانکداری هستند قرار گرفته است.
 
رییس کمیته امداد امام که مسئول مبارزه با فقر است میگوید این بلایی که بانک ها بر سر این نظام آوده اند مصیبت بس بزرگی است. او می گوید ای کاش علمی ما هم مثل علمای اهل سنت نرخ سود از وام ها را حذف می کردند. حال براستی این مساله بایتس از زبان کدام شخصیت ملی باید شنیده شود تا نمایندگان مجلس به خود آیند؟
 
از طرفی این مطالبه اساسی از نمایندگان مجلس بایستی در رسانه هایی که دغدغه مردم دارند به صورت جدی و ویژه مورد تاکید و مداقه قرار گیرد تا نمایندگان مردم در قبال این نطام و مردم به تکلیف انقلابی خود عمل کنند.
 
شاید در پاسخ این مطالبه ادعا شود ، اگر نرخ جریمه حذف شود بانک ها بدهکارتر می شوند. این جواب بسیار غلط است. چرا که سهم وام های زیر 10 میلیون شاید به یکی دو درصد کل وام های سیستم بانکی برسد اما وام های کلان چند صد ملیاردتومانی که فقط به چند صد نفر اعطا شده است بیش از نیمی از تسهیلات اعطایی بانک ها را شامل می شود.
 
حتی اگر کل این یکی دو درصد وام ها برگشت داده نشود هیچ اتفاقی برای سیستم بانکی نخواهد افتاد وبرعکس این نهاد بایستی مطالبات و معوقات وام های کلان را پیگیری نماید تا تعادل به اقتصاد کشور باز گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :