کد خبر: ۴۴۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 29 June 2017
 
 
به گزارش تابناک تبریز، دیشب ، کنگره آمریکا در بیانیه سالانه امنیتی خود با اعلام موافقت با ارسال کمک های مادی و نظامی به منطقه خودمختار کردستان عراق ، اذعان کرد این حمایت ها تا زمانی ممکن خواهد بود که این منطقه در اتحاد خود با بغداد باقی بماند.


این بیانیه(NDAA) می افزاید این کمک ها برای حمایت از فعالیتهای اداری دولت خودمختار کردستان و هم چنین کمک به مبارزه با داعش  ارسال می گردد.

بارزانی رهبر دولت خودمختار کردستان هفته قبل بعد از سالها کش مکش با بغداد بالاخره برای انجام رفراندوم همه پرسی در این منطقه جغرافیایی  کردنشین زمان مشخص نمود. وی اوایل مهرماه را برای این کار در نظر گرفته است.

دولتهای منطقه ای مانند ترکیه و ایران شدیدا با این اقدام اربیل مخالف هستند . آنها این کار را زمینه ای برای شروع این نوع مطالبات از سوی مردم کرد نشین مناطق مرزی خود می دانند . هم چنین به باور بسیاری از کارشناسان سیاسی و منطقه ای ، در شرایط جنگ زده خاورمیانه ، هر چالش سیاسی جدیدی می تواند با تبعاتی همچون جنگ فراگیر در منطقه مواجه گردد.
روابط تیره و تار عربستان و ایران از یک سو و موج جدید ادعاهای ارضی ترکیه و عراق از سوی دیگر می تواند بستر تحولاتی باشد که احتمالا در صورت شروع ، خاتمه ای برای آن به این سادگی ها متصور نیست.

کمک های نظامی آمریکا به پیشمرگه های کرد در سال قبل 480 میلیون دلار بود. اربیل نیازمندی چندانی به این کمک ها ندارد اما نیاز مبرم امریکا به کردها در مبارزه با داعش بسیار واضح است. از طرفی ، یکی از مسئولین منطقه کردستان به خبرنگار المانیتور اظهار داشته است، ما در دریافت کمک ها از امریکا با هیچ مخالفتی برای برگزاری رفراندوم مواجه نبوده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار