کد خبر: ۴۵۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 04 July 2017
برخی از رسانه های استان خبر مربوط به دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری ماشین سازی به شستا را با نوعی خوشحالی منعکس نمودند. دلیل آنها برای این خوشحالی نیز احتمالا چنین است ، رییس سازمان خصوصی سازی که رییس ستاد روحانی در انتخابات 96 در آذربایجان شرقی هم بود مخالف سرسخت این واگذاری است.
 
وی از واگذاری این مجموعه معظم صنعتی به بخش خصوصی حمایت کرده و می کند .شاید او نیازمند چنین حرکتی است تا کارآیی سازمان مطبوع خود را به رخ دولت بکشد و از قبل آن مطامع سیاسی خود را تامین نماید.
 
این نگاه شاید هم صحیح باشد اما همه ماجرا در این مقطع پایان نمی پذیرد.
سازمان خصوصی سازی حسب وظیفه قانونی خود این مسیر را تداوم بخشیده  و دنبال خواهد نمود. ماشین سازی با بحران مواجه  است و برای فرار از ورشکستگی نیازمند حرکتی اساسی است.
 
در سوی دیگر داستان طالب این مجموعه حسب اظهار نمایندگان اصولگرای تبریز و نیز دادگستری استان اهلیت لازم را ندارد. اما آیا این که طالب این مجموعه اهلیت ندارد می تواند توجیه گر واگذاری این کارخانه به یک بخش دولتی باشد ؟پاسخ طبیعتا و منطقا منفی است. این نکته قابل قبول است که واگذاری بایستی بر اساس اهلیت باشد اما چرا مجموعه نیروهای سیاسی استان دنبال حل اساسی مساله نیستند؟
 
اینکه برخی از رسانه ها واگذاری این کارخانه را دلیلی بر اثبات رابطه خاص بین پوری حسینی و طالب نا اهل این مجموعه بدانند و ازآن اتهام گونه یاد نمایند مانند بسیاری از برخوردهای سیاسی مسبوق به سابقه ای است موجب عقب ماندگی استان شده است.
 
ضرر و زیان ناشی از  واگذاری به بخش دولتی اگر بیشتر از واگذاری به یک نااهل نباشد قطعا کمترنیست.اگر این مجموعه و امثالهم در مالکیبت دولت می توانست موفق باشد تا کنون می توانست این افتخار را با خود داشته باشد.اما واقعیت این است که مشکل ماشین سازی مالکیت نیست. مشکل آن عدم بروز شدن تکنولوژی آن و نیز تحریم ها و .. است.
 
مجموعه سیاسی استان بایستی اصل ماجرا را بچسبند ودر صدد آن نباشند که ز این نمد برای خود کلاهی بسازند.
 
 
بر همه لازم است بخصوص مدیریت ارشد استان ، که راهکار مناسبی برای جذب سرمایه گذار اهل بیایند . اگر این ظرفیت در داخل موجود نیست از توان خارجی استفاده نمایند. همچنانکه در اخبار ذکرشده بود که دولت برای ورود سرمایه خارجی تا سقف 2 میلیارد دلار برای استان موافقت نموده است. آیا بهتر نیست از این مصوبه برای خروج این کارخانه از افتادن در سراشیبی سقوط استفاده نمایئم؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار